Gå til innhold

Barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

her er barnevernet innblandet og komt så langt at det er blitt sak i fylkesnemnda,

men så er det, at eg av og til drømmer om å få en liten til, nå er han 13 mnd og han er enebarn,

men på en måte så vil eg ikkje heller er redd for å havne i samme situasjon igjen viss eg får en ny,

eg vettje liksom ikkje hva eg ska gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta selvkritikk?

Skrevet

Kanskje det er lurt å få orden på livet ditt, og det barnet du allerede har, før du produserer flere..

Skrevet

Hva er det som gjør at til at barneverntjenesten går til omsorgsovertakelse?

Jeg tror tankene dine om et barn til er ganske naturlige. Det er jo forferdelig å stå overfor muligheten for å miste omsorgen for barnet sitt... og det er naturlig å gruble på hvordan man kan starte med blanke ark.. gjøre alt på nytt.. på en bedre måte..

Saken er at det ikke er for sent for deg og den lille du har nå. Var jeg deg ville jeg brukt kreftene mine på å samarbeide med barnevernet, vise at du er opptatt av barnet ditt, og at du forsøker alt du kan å være en tilstrekkelig god omsorgsperson for barnet ditt.

Lykke til. Klem:-)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en svært dårlig idè å lage flere barn når dere er i den situasjonen som dere er i

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Ja for det er jo kjempe smart HI... *oppgitt*

Skrevet

det er egentlig en missforståelse mellom oss og bv for, for når eg var hos jordmor siste gangen så spurte hu om fikk tillatelse å kontakte bv for å se hva vi TRENGTE hjelp til men når de kom på dør uventet så hadde de bekymringsmelding de hadde fått fra barnelegen på sykehuset og ei til der ki fra,

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Selv om det er en misforståelse (vanskelig å si for oss siden vi ikke kjenner saken din) så tror jeg likevel det vil være lurt å vente med flere barn til denne misforståelsen er oppklart. å legge et nytt barn på toppen av det hele høre, som jeg skrev i sted, som en svært dårlig idè.

Fokuser på barnet dere allerede har og bruk energi på å få ryddet opp i saken.

Skrevet

det er egentlig en missforståelse mellom oss og bv for, for når eg var hos jordmor siste gangen så spurte hu om fikk tillatelse å kontakte bv for å se hva vi TRENGTE hjelp til men når de kom på dør uventet så hadde de bekymringsmelding de hadde fått fra barnelegen på sykehuset og ei til der ki fra,

men det går ikke til fylkesnemnda pga en misforståelse. Bekymringsmeldingene i seg selv er ikke grunnlag for omsorgsovertakelse. Barnevernet må mene at innholdet i meldingene er så alvorlig at barnet ikke kan bli boende hos deg. I tillegg må de jo mene at innholdet i meldingene medfører riktighet. Hva er grunnlaget for barnevernets sak? Vet du det? Har du advokat som hjelper deg med dette?

Skrevet

Det er jo ikke en misforståelse når fylkesnemda er innblandet. På tide å få opp øyene og se virkeligheten!!! Du kan virkelig ikke mene at du skal få flere barn enda?! Du må klare å ta vare på det ene barnet du har, og ta grep om ditt eget liv slik at han får best mulig oppvekst med en stabil og trygg mor. Når du har klart det, så kan du tenke på flere barn.

Skrevet

vi ska ikkje det nei, dere missforstår heilt dere jo les nøye før dere svarer

eg sa at eg ikkje vil ha flere men drømmer om en til men nei vil ikkje.

og så sa eg at de har fått bekymringsmelding i fra sykehuset, men også mener de at eg ikkje klare ha omsorgen for han siden eg har en diagnose så¨nesten ikkje vises .

men sist vi var så fant nemnda ut at de ville utrede samboeren min for å se hvordan det går.

ja, vi har advokat så hjelper oss.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Du spør om råd og vårt råd er: Legg babydrømmen på hylla til saken er over

Skrevet

ja, eg har gjort det og,

Skrevet

Hvorfor kom det en melding på deg da?

Skrevet

eg slet med fødseldepresjon og då mente de at eg hadde for lite samspill med han, at eg snakte med han og lite blikkkontakt og at eg ikkje klarte å følhe dette opp at eg trenge hjelp hele tiden.

Skrevet

Så trist .føler med deg.sliter psykisk selv med angst.og er livredd barnevernet..Håper jeg ALDRI kommer i klørne dems.skrekk og gru.Hva slags diagnose har du??Jeg jobber ikke heller .Men gjør mitt beste og håper det er bra nok.Har du barnet hos deg nå?Klem fra meg:)

Skrevet

Jeg også hadde en kraftig fødselsdepresjon.nå 4 år etter går det lettere.har vært skikkelig nedfor i flere år.Har fått mye hjelp av familie.men har aldri sakt noe til helse vesenet,..min mor jobber i barnevernet og sa jeg må holde tett og ikke fortelle noen om hvordan det er. Tror det er det smarteste.Men det er litt seint for deg nå.men håper du får barnet ditt tilbake. Lykke til:)

Skrevet

ja eg har det, eg har lettere pu sein utviklet tar lenger tid å lære ting enn andre

Skrevet

vi har barnet endå vi har ikkje mistet det endå ska i retten om 1- 2 mnd

Skrevet

Har barnevernet tilbudt hjelpetiltak? og har du evt fulgt opp disse? Jeg føler med deg. Du har det svært vanskelig med både fødselsdepresjon og lettere utviklingshemming. Jeg tenker at du gjør ditt beste, men at barnevernet mener at dette ikke er godt nok?

Da tror jeg nok ikke løsningen er å få et barn til. Husk at du kan ha en relasjon til barnet ditt selv om det skulle skje at det blir plassert i fosterhjem. Du kan søke om utvidet samvær, og satse alt på å være en mor for barnet ditt.

Jeg ønsker deg all mulig lykke til :-)

Skrevet

Så du tror virkelig at barnevernet er så hyggelige å gir hun utvidet beøksrett .ofte gjør de alt for at mor å barn skal ha minst mulig kontakt med hverandre.fordi barnet ofte blir forvirret hvis barnet ser mor for ofte.det blir vel kanskje 4 timer i året.men kan noen i familien ha barnet så er det mulig å ha tettere kontakt med barnet.

Skrevet

Uff.. Dette gjør meg trist! Jeg sleit også med fødselsdepresjoner men det er ingen som noen gang har sagt noe om barnevernet for min del. Håper det fikser seg for dere uansett hvilken måte det blir.

Skrevet

Så du tror virkelig at barnevernet er så hyggelige å gir hun utvidet beøksrett .ofte gjør de alt for at mor å barn skal ha minst mulig kontakt med hverandre.fordi barnet ofte blir forvirret hvis barnet ser mor for ofte.det blir vel kanskje 4 timer i året.men kan noen i familien ha barnet så er det mulig å ha tettere kontakt med barnet.

De gangene det er så lite samvær er når det er skadelif or barnet med mer!!! dra fingern ut av ræva og sjekk de sanne fakta før du spyr ut antipropaganda nå!! Vet av de som har mye samvær; og det går helt fint; og de som har minimalt av en grunn! Det er ikke et fasitsvar på dette!

Skrevet

Uff.. Dette gjør meg trist! Jeg sleit også med fødselsdepresjoner men det er ingen som noen gang har sagt noe om barnevernet for min del. Håper det fikser seg for dere uansett hvilken måte det blir.

Nå skriver jo HI at hun sliter med litt mer enn "bare" fødselsdepresjon

Skrevet

Ser det, og uansett håper jeg det fikser seg for foreldrene og barnet uansett hvilken måte det blir. Jeg har ingen forutsettninger for å uttale meg om annet en hva jeg selv har erfart. Jeg har erfart fødselsdepresjoner og vet hvor sårt det sitter i brystet. Enda den dag i dag sliter jeg med dårlig samvittighet og bearbeider meg selv. Forstår HI sin tankegang om å kunne sette et barn til verden for å gjøre opp for alle de dårlige erfaringene man sitter inne med.

Når det er sagt så kan jeg også nevne til deg HI at jeg skjønner hvorfor du ønsker. Jeg hadde også et sterkt ønske om det. Men det er en dårlig idè. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...