Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/artikkel.php?artid=10074766 Jeg syns det er alt for mye,og kjempestygt. Hadde det vært på en mann ville det vært mer passende.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Kan jo tenkes at det ikke er for å bli penest mulig, at hun driver med idrett.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Hun er ikke en av verdens beste idrettutøvere fordi hun er så pen (selv om jeg syntes hun er det også)! Jeg syntes hun ser fantastisk sunn og veltrent ut, skulle gjerne hatt de armene og ikke de pingle armene jeg har nå
Gjest Heartbroken Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Nå har hun vel andre og større ambisjoner enn å se pen ut - selv om hun selvsagt liker å pynte seg også. Kanskje du heller skulle fokusere på hva hun oppnår istede for å henge henne ut med å påstå at hun har en kjempestygg kropp - men kanskje det er litt for mye forlangt av deg?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Jeg syns det er stygt når jenter ser ut som menn. Jeg syns hun har for maskulin kropp til å være ett godt forbilde for unge jenter. Og jeg stiller spørsmål ved om den kroppen er kommet uten medisinsk hjelp. Hi
Gjest Heartbroken Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Da vil jeg heller påstå at Jorhaug ikke er det sunneste forbildet for unge jenter, hun er jo radmager - utrolig at det er så mye krefter i den lille kroppen! Det er vel få som er mer testet enn Bjørgen, så der kan du nok være helt trygg. Hun har en fysikk som få damer kan måle seg mot, men med så mange timer i styrkerommer er der fullt mulig uten å jukse! Typisk norsk jantelov - man må for all del ikke skille seg fra "normalen", da kommer ryktene med en gang!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Men det er ingen som bryr seg om hva du synes er stygt hi. Det er mye jeg synes er stygt også, men det er ikke så traumatisk for meg at andre i mine øyne er stygge at jeg føler behov for å fortelle verden om det, spesielt ikke ved å henge ut folk for å understreke mitt poeng! Vi foreldre burde omfange mangfold, og jobbe for at folk kan se ut akkurat som de vil uten å presse alle inn i den samme, kjedelige malen! Ja til feminine gutter, ja til maskuline gutter, ja til feminine jenter og ja til maskuline jenter! Og du: Bjørgen ser ikke ut om en mann. Hun ser ut som en veltrent, muskuløs kvinne, og er i så måte et glimrende forbilde. Det er ikke forebeholdt menn å bygge muskler serru. Man trenger ikke ha fake pupper, fake lepper og fake, bleiket hår og veie 50 kilo for å være kvinner. Vi er alle forskjellige.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 Nei, jeg synes ikke det er estetisk vakkert med så mye muskler på en kvinne, men jeg har stor respekt for all treningen som nødvendigvis må ligge bak. Og det er jo det som teller for henne, at hun er topptrent og god i det hun driver med. Jeg tror også noen kvinner lettere tilegner seg (synlige) muskler enn andre, uten at jeg har noe belegg for å skrive dette annet enn synsing ut i fra egen erfaring. Så r jo godt mulig at hun er en som har "lett for" å bygge muskler i forhold til andre kvinner, uten at jeg med det mener at det er lett og fort gjort for henne å få så store muskler. Bare at hun kanskje har mer potensiale for å få synlige markerte muskler.
Magia Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 Herregud, det handler da ikke om å ikke ha respekt for at hun er god i det hun driver med. Innlegget spurte om dere synes det er pent. Hvis noen spør om folk synes en glamourmodell med fake ditt og fake datt er pent, eller om fotballfrue er pen, er det helt greit, og de fleste svarer at "neei, grøss og gru, det er fælt. Jeg liker bleikfeite damer jeg..."
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #10 Skrevet 8. januar 2012 "hun har for maskulin kropp til å være ett godt forbilde for unge jenter. " Jaha....så man er et godt forbilde for andre jenter bare når kroppen enr "rett" proporsjonert utfra et feminint ideal?
ellen-propellen Skrevet 8. januar 2012 #11 Skrevet 8. januar 2012 "hun har for maskulin kropp til å være ett godt forbilde for unge jenter. " Jaha....så man er et godt forbilde for andre jenter bare når kroppen enr "rett" proporsjonert utfra et feminint ideal? Selvfølgelig. Da slipper man å kjøpe plastik pupper
Strutt Skrevet 8. januar 2012 #12 Skrevet 8. januar 2012 Nei, jeg synes ikke dete r fint i det hele tatt. Men liker dama.
Gjest sug lut Skrevet 8. januar 2012 #13 Skrevet 8. januar 2012 Ja. Fordi det er formålstjenlig,. Alt annet er jo faktisk kun lufthodene som bryr seg om.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #14 Skrevet 8. januar 2012 Jeg syns hun har for maskulin kropp til å være ett godt forbilde for unge jenter. Nå tror jeg ikke mine egne øyne her. Kan hun ikke være et godt forbilde for unge jenter fordi kroppen hennes er "for maskulin"? Er du seriøs?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #15 Skrevet 8. januar 2012 Dette må da være en kropp som ikke alle jenter kan bygge uten medisinsk hjelp. Derfor syns jeg hun er for maskulin til å være ett godt forbilde. Det spekuleres jo også i om hun har mistet mesterskap tidligere pga overtrening. Jeg syns heller ikke Therese Johaug er ett godt forbilde ang kropp, så er det sagt. Den skiløperen jeg syns ser sunnest ut er Vibeke Skofterud. Hun viser seg også som ett godt forbilde ang kropp og kroppsfokus.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 8. januar 2012 #17 Skrevet 8. januar 2012 Den skiløperen jeg syns ser sunnest ut er Vibeke Skofterud. Hun viser seg også som ett godt forbilde ang kropp og kroppsfokus. Hmmm ... hun som forøvrig er den eneste av dem som har gått ut og åpent snakket om sine spiseforstyrrelser. Ja, hun er en fantastisk fin dame, men hun er ikke et godt forbilde hva kropp og kroppsfokus angår. Jeg synes at både Johaug og Bjørgen er flotte damer, selv om begge to har kropper den gjengse nordmann ikke får uten å være alvorlig syk. Dette er alle kropper som er trent og "foret" for å drive med idrett på utrolig høyt nivå og dermed ikke en kropper "dama i gata" skal/bør ha. Yrket deres stiller ekstreme krav til både trening og kosthold og de er derfor ikke eksempler til etterfølgelse for noen av oss, men de er utrolig flinke idrettsutøvere og god inspirasjon for oss hobbymosjonister ;-)
Gjest Heartbroken Skrevet 8. januar 2012 #18 Skrevet 8. januar 2012 Jeg synes det er litt skummelt at du som forelder syns det er greit å henge ut en person og si at hun er kjempestygg! Hvilke verdier gir du til barna dine? At det kun er de som er a4 som er "pene" og som bør vise seg frem? Og hvem er pene i dine øyne? Glamourmodeller med kingsize pupper og lepper, anorektiske modeller eller nabojenta? Hvem får plass i din kategori "pen"? Klart at kroppen til Bjørgen er noe de fleste av oss ikke kan oppnå, men hun fikk ikke den overarmen på en dag hun heller. Hun har jobbet målbevisst i mange, mange år og gjort forsakelser som vi ikke drømmer om å gjøre. Hun gjør dette fordi hun har et vinnerinnstinkt som er langt over "normalen", og heldigvis for det! Hadde det ikke vært for mennesker som henne, hadde vi ikke hatt så mange flotte idrettsøyeblikk å se tilbake på. Heldigvis finnes det mennesker som er høyt hevet over dine smålige betraktninger av medmennesker og som våger å leve ut drømmen sin. UTEN å bekymre seg for hva de små menneskene mener om dem! Jeg syns du burde skamme deg over å karaktisere et medmenneske som "kjempestygg"!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #19 Skrevet 8. januar 2012 Unnskyld meg heartbroken,men jeg har da ikke sagt at Bjørgen er kjempestygg. Jeg syns slike armer på ei dame er kjempestygt. For meg er det to forskjellige ting. Ser du ikke forskjellen?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #20 Skrevet 8. januar 2012 Unnskyld meg heartbroken,men jeg har da ikke sagt at Bjørgen er kjempestygg. Jeg syns slike armer på ei dame er kjempestygt. For meg er det to forskjellige ting. Ser du ikke forskjellen? "Jeg synes det er stygt når damer ser ut som menn", sier du, og legger ut link til Bjørgen. Da må du innrømme at du i hvert fall indirekte sier at Bjørgen er stygg? Hvis noen hadde lagt ut et bilde av deg, og skrevet "synes dere dette er fint? Jeg synes det er stygt!", så hadde du vel følt det ganske kjipt, tror du ikke?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #21 Skrevet 8. januar 2012 Marit Bjørgen er en stor idrettskvinne som har vært mer målbevisst og disiplinert enn de aller fleste bare kan drømme om å noen sinne bli. Hun bør respekteres for nettopp dette, uten at noen må døme henne på bakgrunn av utseende. Men det er jo sånn, vi kvinner dømmes først og fremst for hvordan vi ser ut, og ikke for hvem eller hva vi er. Og det er kvinner selv som er de strengeste dommerne. Vi vil vl ha det sånn da, vi dumme høner.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #22 Skrevet 8. januar 2012 Tja, jeg er meget overvektig og har hørt det hele mitt liv så det ville ikke betydd noe. Jeg skal strekke meg til å si at Bjørgen har en kropp jeg syns er stygg. Hun har ett pent ansikt og er en meget god skiløper. Hi
Gjest Heartbroken Skrevet 8. januar 2012 #23 Skrevet 8. januar 2012 Tja, jeg er meget overvektig og har hørt det hele mitt liv så det ville ikke betydd noe. Jeg skal strekke meg til å si at Bjørgen har en kropp jeg syns er stygg. Hun har ett pent ansikt og er en meget god skiløper. Hi Og til tross for at du selv har en kropp som ikke er a4, men på helt motsatt skala av Bjørgen, så synes du fremdeles det er ok å si at et medmenneskes kropp er stygg? Hadde du selv syns det var ok at noen hadde gjort det mot deg? Selv om noen velger et liv i rampelyset, betyr ikke det at de ikke blir såret over tankeløse kommentarer. Jeg skjønner meg rett og slett ikke på mennesker som deg som syns det er helt ok å legge en link til en dame og kritisere hvordan hun ser ut? Hva slags menneske er du?
Gjest sug lut Skrevet 8. januar 2012 #24 Skrevet 8. januar 2012 (endret) Tja, jeg er meget overvektig og har hørt det hele mitt liv så det ville ikke betydd noe. Jeg skal strekke meg til å si at Bjørgen har en kropp jeg syns er stygg. Hun har ett pent ansikt og er en meget god skiløper. Hi Ja, da er det jo helt greit å bare fortsette, gud forby at du skal ha lært noe som helst av å bli kalt stutt-tjukk og feit og stygg hele livet, utover at det er greit å dømme andres kropper også. Vel, hun lever nok uansett lenger enn deg. Endret 8. januar 2012 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #25 Skrevet 9. januar 2012 Herlighet, det er ikke noe annet sted hvor massesuggesjonen er så fremtredende som her inne! Note to self: Dib liker Marit Bjørgen, viktig å ikke disse henne. Mens andre kan dere slenge mest mulig dritt om uten at det gjør noe? Synes også det er noe forbannet tull å dekke seg bak "tror du det er noe hyggelig at folk sier sånt om deg"... Altså, jeg tviler på at Marit Bjørgen er på Dib. Dessuten har hun nok med årene blitt temmelig tykkhudet - alle som eeelsker idrettsfolk når de gjør det bra, vet å klage høyt og tydelig når det går dårlig også. Spørsmålet var "synes du dette er pent"? Svaret er altså subjektivt - og for min del må jeg si at nei, jeg synes ikke det er pent med så store muskuløse armer å en jente. Samtidig skjønner jeg at det er et resultat av mange, mange års ekstrem trening. Likevel ville jeg valgt en kjole med ermer til Bjørgen... Ang overvektige mennesker; jeg er sikker på at veldig mange av dere ville sagt at en svært overvektig kropp var stygg også, samme med en ekstremt tynn kropp. Greia er at alt som blir ekstremt reagerer vi på. Det er bare så pussig med dette forumet at det ikke er noen klare regler på hvem som kan kommenteres... Bjørgen er tydligvis en no-no, men hva med denne fotballfruen som mange her elsker å diskutere; har da vært utallige innlegg om hvor tynn hun er, men er det oppe og vedtatt at henne er det lov å prate dritt om eller...? Bare kjekt å vite liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå