Gå til innhold

dritt nyttårsfeiring!


Anbefalte innlegg

Skrevet

12.52, Overdramatiserer? det startet med 6 øl, og det på to timer. Det kaller ikke jeg å ta det rolig. Dessuten er det ikke mannen jeg er mest sur på, men de som inviterte oss. Har snakket med de i dag, og festen holdt ut til morgenkvisten. Det kaller ikke jeg en rolig kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

#18

Det er forskjell på "å ta seg noen øl" og flatfylla.

 

Enig i det, men var det noe som helst som tydet på at det var snakk om flatfyll i dette tilfellet? Ingen voksen mann blir vel overstadig av en sixpack?

Skrevet

En blir ikke overstadig beruset av ein six-pack, men dette var halvlitere, og det på to timer. De andre som var der enset ikke at jeg kom bærenede på en liten baby når jeg måtte gå gjennom stuen for å komme meg ut, hele huset ristet fordi alle hoppet på gulvet til høg musikk.

 

Er det min feil at kvelden ble ødlagt? Det virker som at de fleste her mener det...

Skrevet

IKKE hør på de andre her! Det er absolutt ikke din feil! Hvis noen av mine venner hadde invitert meg på hyggelig nyttårsmiddag, og det viste seg å bli fyllefest, hadde jeg blitt veldig skuffet og lei meg.

 

Jeg liker ikke å ha med baby på fest! En sammenkomst med venner hvor man drikker noen glass vin/øl er greit, men jeg synes ikke det er greit å ha babyen rundt folk som er drita fulle!

 

Så jeg forstår reaksjonen din, hadde også blitt skikkelig sint på mannen om han hang seg på de andre og ble full når vi hadde babyen med!

 

Ønsker deg et godt 2012 videre!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Skjønner godt at du ble skuffet og irritert. Hadde du visst om dette på forhånd så kunne dere valgt å feire hjemme med babyen.

Skrevet

Jeg er 07.29 (eller noe rundt det tidspunktet). Det er vel de færreste som mener at det var din feil, og dersom du har oppfattet deg slik, har du misforstått innlegget mitt. Det jeg skrev, og fortsatt mener, er at du selvsagt må stå til ansvar for at du selv ikke valgte å dra, men ble til over midnatt. Det var da ikke tvang - og selv om du påstår at det var "årsaker til at du ikke kunne dra tidligere", så kjøper jeg ikke den. Jeg mener, seriøst - hvilke årsaker? Var du den eneste legen på stedet da den ene falt om og fikk et epileptisk anfall, var festen dedikert til deg alene, skulle du holde tale? Det er sjelden man ikke har mulighet til å dra, for å si det sånn.

 

Skjønner som sagt at du ble skuffet, men jeg mener helt ærlig at du burde ha hørt om planene var andre, siden antallet gjester økte. Du sier jo selv at du da begynte å fatte mistanke. Du burde jo ha spurt, fremfor å komme, få bekreftet mistanken og bli skuffet.

 

Mener fortsatt at mannen din ikke var særlig ålreit, og at han selvsagt burde ha hørt med deg før han tok seg friheten til å bli drita, og ikke ta det for gitt at du tar ansvar for barn. Og jeg er fortsatt enig i at en baby ikke har noe på.en fest med alkohol å gjøre, uansett om barnet ikke får varige men.

Skrevet

Så det du sier er at jeg skulle ha hørt med vertskapet om det skulle bli fest, og evt latt være å komme? Eller at jeg skulle tatt jentungen i armene og gått den timen det tar å hjem i regnveret fordi bilen ikke var tilgjengelig før halv 12? Når vertene sier de skal ha en rolig kveld, og inviterer oss med baby så regner jeg med at det ikke blir fest.

Men jeg trur jeg har lært leksa, skal spørre hver eneste dag når jeg og noen blir invitert bort til noen i helger og festligheter om det blir fest, og ha en taxi med barnesete stående klart utenfor døren i tilfelle jeg må dra.

Skrevet

Du behøver ikke å være arrogant. Det er ganske naturlig å høre om planene er endret dersom gjesteantallet øker drastisk. Dersom jeg har planlagt en rolig kveld med en venninne og så får høre at vi blir seks til, aner det meg jo at kvelden ikke blir så rolig som først antatt. Det samme gjorde du, det skriver du klart og tydelig selv. Da velger jeg enten å spørre, for å enten bekrefte eller avkrefte mistanken - eller så velger jeg å komme og bli "overrasket". Du valgte sistnevnte, til tross for mistanken. Det bør du da klare å stå til ansvar for. Er ikke alltid alle andre som er dumme og har all skyld, mens en selv er offer for alt og alle.

 

Jeg mener at man alltid kan finne andre løsninger, ja. Og at du ikke hadde dødd av å gå i regn heller, for den del. Dersom du mener at det var helt forferdelig å være der, både for deg og barnet, så ville du ha funnet en løsning der og da. Personlig hadde jeg nok kost meg, og ikke rømt opp i en annen etasje, så lenge andre ikke hadde klådd på babyen - eller så hadde jeg kommet meg hjem, selv i regnet.

Skrevet

Ok greit, eg hadde en liten mistanke, men det ble ikke økt drastisk med gjester. Det ble 3 stk mer enn som var planlagt. Jeg trudde også at vertene hadde litt mer inni hodet siden de har et barn selv (en del større, og var ikke tilstede).

Skrevet

Jøsses, hvordan i alle dager kan man klare å få det til at HI bærer ansvar her, eller overreagerer?. Jeg hadde blitt forbannet rett og slett hvis dette hadde vært meg. Når man har en baby så er det ens ansvar, og da har man da rett å selv velge hva man ønsker å utsette seg selv og baby for. Og hvis min mann hadde styrtet 6 halvlitere på 2 timer så hadde ikke han heller vært særlig god i knoppen.

 

Vis jeg takker ja til å være med på en ROLIG nyttårfeiring, og det er det som er avtalt akkurat pga at man har små barn, så er det faktisk det jeg forventer meg at det blir. Hadde jeg visst at der kom til å bli rølp og fyll, hadde jeg i det minste hatt et valg. Enten å takke nei, eller skaffe barnevakt hvis jeg ikke følte meg vel med å ha fest med barn rundt meg. Dette er faktisk noe man som forelder og etter egne verdier, har rett å ha en mening om.

 

Jeg skjønner også godt at det ikke er så enkelt å bare dra fra festen. Det har med sosiale antenner å gjøre. Dels fordi man mest sannsynlig ikke har lyst til å stelle til med en scene når man er borte, og dels fordi man ikke ønsker å gjøre en situasjon som man føler gått ut av kontroll enda verre, dels for å skåne seg selv , men ikke minst for å skåne barnet sitt.

 

Jeg synes Hi gjorde akkurat det hun burde, og det var å ta barnet sitt med seg å dra hjem, siden hun ikke følte seg vel med hvordan dette utviklet seg. Det er en STOR forskjell på å ha en rolig feiring med litt alkohol, og en storfest med høy musikk og fyll fakter. Nei jeg har full forståelse for deg HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...