Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 I dag skulle vi ha den første nyttårsfeiringen med barnet vårt, og skulle feire med noen venner av oss som skulle ha en rolig kveld. Det skulle i utgangspungtet kun være oss, de som vil skulle ferie hos og et par andre. Når vi da får beskjed om å lage noe mat til å ha med oss, til 9 personer, så begynnte jeg lure på om det ble en fest, eller en rolig kveld. Det som skjer er at alle drikker, også mannen min som bare skulle ha et par øl (det endte opp med 6 øla på noen timer), full fest og masse bråk. Jenta mi på snart 4 mnd sover, men er noe urolig oppe i 2 etg. Gir beskjed et par ganger at de kan skru ned musikken, men den stiger fort opp igjen etter et par sanger. Det ender med at jeg ikke vil sitte med de nede, og sitter inne med jenta mi når klokka slår 12. Det som skulle bli en fin nyttårsaften endte med en skikkelig fulle-fest, med en liten jente i hus. Rett etter 12 pakker eg sakene og kjører. Har ikke hatt det kjekt i kveld, og sitter nå hjemme alene med vesla som sover, og jeg snart skal finne køya. Mannen er fremdeles på fest, og vet ikkje når han kommer hjem. Han sa han kunne være med hjem, men det er ikkje noe kjekt å ha han med seg full hjem uansett. Så Godt Nyttår til alle dere!! Håper dere hadde en bedre feiring enn deg jeg hadde!
Nikamo Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Uff, kjenner jeg blir lei meg - og litt forbannet, på dine vegne Tåpelig av de dere var hos å ikke opplyse om at det ble flere folk/fest synes jeg da. Da kunne dere jo valgt å bli hjemme i stedet. For ikke å snakke om antennene til mannen din... Men godt nytt år! Forhåpentlig blir resten av året så mye bedre
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Nei og nei. Enn at noen kan finne på å ta en fest på nyttårsaften, nå ble jeg sjokkert. Hva blir det neste? Gå "lang lang rekke" på 17. Mai?
røderoser Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Det skulle jo være en rolig nyttårsfeiring, spesielt når de sa det til oss og inviterte oss. Et glas vin og til maten, og ikke noe mer. Når det da ender opp med en fylle fest og mangen flere kommer fulle som alker når det klokka nærmer seg 12, så er det ikke så kjekt. De visste jo at vi hadde med oss en liten jente på snart 4 mnd.
Kannemor Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 Hva så? Hva er det verste som kan skje? Voksne folk må få lov til å ta en fest ved nyttår. En baby takler nok det helt fint, uten varige mén.
røderoser Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Joda, heilt greit å ta en fest ved nyttår, men ikke greit å lage stor fest når de sa det skulle være en rolig kveld, og invitere masse folk som skal drikke seg fulle. Det som skulle være en kjekk kveld ble ikke kjekt i det hele tatt. Babyen takler det nok greit, men jeg som mor synst ikke det er greit å ha henne med på fest!!!!!
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Hvorfor dro du ikke hjem med babyen da? Ingen som tvang deg til å være der antar jeg
røderoser Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Det var jo nettopp det jeg gjorde. Det var grunner til at jeg ikke kunne dra tidligere, og når jeg endelig var klar til å dra ville vesla ha mat. Så da ble turen hjem utsatt en liten stund til.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 Så problemet ditt er at mannen din ble igjen for å ta en drink, slik at dere ikke kunne dra hjem med babyen og legge dere tidlig begge to?
røderoser Skrevet 1. januar 2012 #10 Skrevet 1. januar 2012 Nei. Det som ødlagte kvelden var at det den rolige og kjekke kvelden som var planlagt endte opp med en fyllefest. Synst ikke det er noe kjekt å ta med jenta mi på fyllefest når hun er baby jeg. Noen synst kanskje det er helt greit, men ikke jeg! Så de som vil ta babyene deres med på fest når de er 4 mnd, kjør i vei!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #11 Skrevet 1. januar 2012 En rolig kveld kan du ha når som helst. Nyttårsfeiring er én gang i året.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #12 Skrevet 1. januar 2012 Skjønner deg veldig godt! Er en ting å velge å ta med spedbarn på fest. ikke noe jeg ville ha valgt altså, men... noe helt annet er det å avtale og planlegge en rolig kveld, og ufrivillig havne med babyen sin midt i en fyllefest. Dårlig av vertskapet synes jeg... og dårlig av mannen din, å la deg dra hjem alene...
Nikamo Skrevet 1. januar 2012 #13 Skrevet 1. januar 2012 En rolig kveld kan du ha når som helst. Nyttårsfeiring er én gang i året. Herregud, du er jo bare vrang. Og svarene dine er jo helt på siden av det innlegget dreier seg om, men du ønsker tydligvis å gjøre dette til at hi er sur fordi mannen fester. Godt at hi ikke lar seg provosere da Men svarene dine er likevel helt på trynet.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #14 Skrevet 1. januar 2012 Jeg skjønner deg veldig godt, hovedinnlegger - selv om jeg ikke kjøper at det var "årsaker til at du ikke kunne dra tidligere". Dere var nok der i åtte-tiden, om ikke tidligere, og da fant du jo fort ut at det ble en fyllefest, og ingen rolig kosekveld. Da kunne du selvsagt ha dratt lenge før tolv - ingenting livsviktig som oppholdt deg, med mindre festen var dedikert til deg alene - med taler og filmklipp fra din ungdom. Der synes jeg du kan takke deg selv - for du kunne ha dratt lenge før. Når det er sagt hadde jeg selv blitt ganske så irritert dersom jeg i utgangspunktet var inviert bort på en rolig kveld og kom til kjempekalas med champagneskåling på høykant. Personlig hadde jeg nok lagt sammen to og to da jeg fikk vite at det skulle være langt flere gjester enn i utgangspunktet - og du sa jo selv at du reagerte på dette - og da spør man, selvsagt. "Hei, siden vi skal være langt flere enn opprinnelig planlagt, er det slik at dere har planer om at det ikke blir rolig allikevel?". Jeg synes at det var ditt eget ansvar, og dersom du ikke gjorde det kan du igjen takke deg selv, og da er det litt mindre synd på deg. Dersom du spurte og fortsatt fikk til svar at festen skulle være rolig - ville jeg ha vært rimelig furten selv. Mannen min hadde jeg nok ikke vært så blid på, dersom det ikke var avklart på forhånd. Hadde nok blitt litt skuffet. For min del kunne mannen min ha drukket og kost seg, for all del - men det hadde vært viktig for meg at han da hadde spurt om det var greit for meg, for det er jevnt over kjipt å være den som ikke får være med på moroa. Nå var vel ikke det et stort ønske for deg, men det er prinsippet. Og til sist synes jeg heller ikke at en baby på fire mnd. har noe rundt fulle folk å gjøre. Uavhengig av hvor "skadet" barnet blir av det - fyll og barn hører ikke sammen.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #15 Skrevet 1. januar 2012 Jeg skjønner godt at du ikke syntes det ble noe gøy, men sånt skjer. Jeg er vel av de som ikke blir hysterisk over sånt, en baby på 4 mnd merker ikke noe til at det er fulle mennesker i etasjen under. Noe annet er vel om det kom ut av kontroll og folk begynte å komme inn til babyen. Hun skal jo ikke bæres av noen som er fulle! Litt høy musikk tror jeg nok heller ikke hun merkes av. Men kjedelig for deg som måtte sitte hos henne, da. Jeg hadde nok også reist hjem og blitt lei meg for at min nyttårsfeiring ble ødelagt.
Mandalas Skrevet 1. januar 2012 #16 Skrevet 1. januar 2012 Å, det hørtes kjipt ut! Jeg forstÅr utrolig godt at du er skuffet, bÅde over vennene deres og mannen din. Greit at det er nyttÅrsaften altsÅ, men man kan ha en rolig kveld likevel. Og nÅr det er det dere har planlagt sÅ hadde jeg blitt møkkasur hvis mannen endte med Å ta den festen uten at vi hadde blitt enige om det en gang. Nettopp fordi det er nyttÅrsaften og da er vi sammen som familie, eller planlegger pÅ forhÅnd sÅ den ene er innforstÅtt med Å "være alene".
Mandalas Skrevet 1. januar 2012 #17 Skrevet 1. januar 2012 07.29: Jeg syns i grunn ikke HI bærer noe ansvar for at hun ikke spurte igjen hvordan kvelden blir. Når man har planlagt noe sammen med venner, så spør man da ikke ørten ganger "bare for sikkerhetskyld". Man går selvsagt ut fra at de er med på avtalen så fremt de ikke sier annet.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #18 Skrevet 1. januar 2012 Jeg synes ikke voksne folk skal ha dårlig samvittighet for å ta seg noen øl på nyttårsaften, selv om de opprinnelig hadde tenkt seg en rolig feiring.
Pengetreet Skrevet 1. januar 2012 #19 Skrevet 1. januar 2012 #18 Det er forskjell på "å ta seg noen øl" og flatfylla. Ingen oppgående mennesker innviterer en baby til et fylleslag. Her har vertskapet et ansvar å gi beskjed om at det ble endring i planene.
røderoser Skrevet 1. januar 2012 #20 Skrevet 1. januar 2012 Det virker som at noen mener det er min feil at kvelden ble ødlagt. Er det min feil at vertene plutselig lager til den festen, når de spesifikt sa at de ikke skulle feste denne kvelden, og heller ha en rolig kveld? Nå er det heldigvis et nytt år, og nye muligheter. Selv om kvelden ikke endte som den helst skulle, betyr det ikke at det nye året ikke skal bli bra. Så kvelden blir lagt bak meg og jeg går inn i det nye året glad og fornøyd
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #21 Skrevet 1. januar 2012 Skjønner deg godt jeg. Og jeg hadde gjort som deg, dratt hjem. Er mannen din kommet hjem? Hva sa han?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #22 Skrevet 1. januar 2012 Jeg forstår deg veldig godt, HI! Får selv helt noia av fulle folk i nærheten av barna mine! Takler fint å være på fest med alkohol med kun voksne, men med en gang det er barn i nærheten får jeg helt angst. Blir skjelven og ekkel inni meg.. Hadde mest trolig dratt hjem lenge før du gjorde (men nå vet jeg ikke grunnen til at du ikke kunne dra..)..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #23 Skrevet 1. januar 2012 At en voksen mann drikker seks øl, kan ikke betraktes som flatfyll! Er mannen din far til barnet? Eller er ikke? Det er ikke alltid slik at kvelder blir som man hadde tenkt, og du som mor virker jo helt i stand til å skjerme barnet ditt for fulle folk. Virker jo som at alt gikk hel fint og grei, og det er litt for lite å ta sånn på vei for. Er helt naturlig å være inne med barn når klokka er tolv, ikke noe unaturlig med det, selv om andre står ute og fyrer opp raketter. Vertskapet skulle tenke på alles ve og vel, og at alle har det bra, og alle må ta ansvar for seg selv. Ro ned, og nyt det nye året. Er nok mest på mannen du er sur. Men prøv å la det være, se heller på alt det fine mannen din gjør for deg og resten av familien. Hver gang jeg blir irritert på mannen, så prøver jeg å fokusere på at han egentlig ikke er så verst, han gjør mye bra også. Så å skape meg for seks pils har jeg virkelig ikke grunn til. Når jeg gjør noe dumt, så håper jeg at mannen min greier å se forbi det som ikke var så bra, og se på helheten og at jeg også gjør mye bra for familien vår. Ingen som er perfekt hele tida. Problemet ditt virker som det er at du overdramatiserer.
minlilleHelene Skrevet 1. januar 2012 #24 Skrevet 1. januar 2012 En rolig kveld kan du ha når som helst. Nyttårsfeiring er én gang i året. Det blir er smule teit og kverulere mot HI i dette innlegget. Hvis hun ble innvitert til noe som skulle være en rolig koselig nyttårsfeiring så var det det hun var innvitert til og ikke en fest slik det ble. Jeg har full forståelse for at HI synes det var unødvendig og ha fest når hun var innvitert til noe rolig.. Uansett om babyen kunne sove seg gjennom og ikke har tatt skade så forstår jeg at HI er skuffet!!!! Det har noe med hvordan hun så for seg nyttårsaften!!!!
Mrs Smith Skrevet 1. januar 2012 #25 Skrevet 1. januar 2012 Skjønner deg godt jeg. Når du fikk forespeilet en rolig nyttårsfeiring der babyen din fint kunne være med, så skjønner jeg at du ble skuffet. Men men, get over it, nytt år og nye muligheter. (Mannen hadde jeg ristet litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå