Gjest Mentha Skrevet 16. januar 2012 #26 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har som mål å ikke være så kresen og prippen i matveien fremover (jeg har hatt problemer med det tidligere), så jeg vil nok smake på det meste. Det tok meg ca fire år å smake på sushi, men da jeg hadde tatt første biten var jeg solgt, og det er nå det aller beste jeg vet hehe. Så man kan få seg noen overraskelser hvis man bare hopper i det. Likevel, noe jeg aldri kommer til å spise er insekter. Jeg har mareritt om at jeg spiser sånne knasende ekle inseksbein eller gjørmete ekle marker og ormer. Nei huff, der stopper det helt opp. Må til og med snu meg vekk når jeg ser Løvenes konge hehe Har skikkelig angst for billeinsekter da, så det er nok der det butter. Samme blir det med øynene på smalahove. Kjøttet har jeg hørt skal være helt fantastisk og saftig (og de av dere som har spist pølser har garantert spist hodekjøtt - bare les på lappen), men akkurat øynene kan jeg styre meg for. Så helt fordomsfri er jeg nok ikke
Cat.68 Skrevet 16. januar 2012 #27 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har som mål å ikke være så kresen og prippen i matveien fremover (jeg har hatt problemer med det tidligere), så jeg vil nok smake på det meste. Det tok meg ca fire år å smake på sushi, men da jeg hadde tatt første biten var jeg solgt, og det er nå det aller beste jeg vet hehe. Så man kan få seg noen overraskelser hvis man bare hopper i det. Likevel, noe jeg aldri kommer til å spise er insekter. Jeg har mareritt om at jeg spiser sånne knasende ekle inseksbein eller gjørmete ekle marker og ormer. Nei huff, der stopper det helt opp. Må til og med snu meg vekk når jeg ser Løvenes konge hehe Har skikkelig angst for billeinsekter da, så det er nok der det butter. Samme blir det med øynene på smalahove. Kjøttet har jeg hørt skal være helt fantastisk og saftig (og de av dere som har spist pølser har garantert spist hodekjøtt - bare les på lappen), men akkurat øynene kan jeg styre meg for. Så helt fordomsfri er jeg nok ikke Ikke sant. Jeg takler veldig dårlig innsekter sånn helt generelt så tanken på å spise dem byr meg veldig imot. Og det med øyne, hvordan skal man klare å spise noe som stirrer på deg da?? Jeg er slik som person at jeg vil ikke si jeg ikke liker noe før jeg har prøvd det, men det er jo ting jeg slettes ikke vil oppsøke for å smake heller. Skulle jeg plutselig befinne meg i en situasjon hvor jeg blir tilbudt dette jeg frykter så hadde jeg nok gjort et ærlig forsøk, ser bare ikke for meg at det forsøket ville bli veldig lykket, hehehe.
cheni Skrevet 16. januar 2012 #28 Skrevet 16. januar 2012 Blodpudding Sild Oj... ble ikke så lang den lista. Helt sikkert andre ting også, men jeg er ikke kresen i det hele tatt. Og veeeldig glad i mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå