Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 Til jul hvert år insisterer mannen min på å koke oksetunge (!) å bruke som pålegg. Det er så ekkelt, ser ut akkurat som en kjempestor tunge, med skinn og "nupper" og alt, men han mener visst at det ikke blir jul uten. Jeg sier at det er greit om han spiser av det selv, trenger ikke sette det på bordet, men han gjør det likevel. Han gir det dessuten til ungene. Han bare ler av at jeg synes det er vemmelig. Hva slags mat synes dere er ekkel, som dere aldri vil smake på?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 Det er mye.. Smalahove Bacalao Snegler Froskelår Insekter oksetunge
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Bacalao? Hva er ekkelt med fisk, løk, potet og tomater?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #4 Skrevet 31. desember 2011 Bacalao? Hva er ekkelt med fisk, løk, potet og tomater? tomatene.. Blir for mye.
bobbelfru Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 Jeg vil ikke smake på dyr sine kjønnsorganer, blodmat, smalahoved, kokte torskehoder... og denne fisken de bruker på Sushi som man kan dø av. Men dette mener jeg jo selvsagt nå men skulle verden forandre seg og vi blir rammet av sult da forandre nok saken seg.
ellen-propellen Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 Oksetunge er kjempegodt. Bør smakes Jeg kommer nok aldri til å smake stekt blodpølse med sukker på ( urk), lutefisk, pultost eller gammalost.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 Oksetunge Smalahoved Pinnekjøtt Blodpudding Lungemos Kebab Lutefisk Blåost Parmesan Camembert Gammelost Fetaost Sylte Syltelabb Blekksprut Snegler Blåskjell Reker Froskelår
Storebror & Lillebror Skrevet 31. desember 2011 #8 Skrevet 31. desember 2011 Ca det samme som Hulda73. #7 har listet opp mye nydelig mat. Du burde revurdere, og smake på noe av dette. Blant annet pinnekjøtt, blåskjell, reker, parmesan, fetaost - veldig godt!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 31. desember 2011 #9 Skrevet 31. desember 2011 #7: Hva i all verden spiser du, da? Det er jo veldig mye på lista di som er helt vanlig mat! Og til HI: Tunge som pålegg er jo kjempegodt! Jeg for min del kommer nok til å stå over sushi, smalahove, saueballer og blodmat. Jeg har pr. d.d. heller ikke spist blåmuggost, men hvem vet? Kanskje jeg blir glad i det en dag også.
Kyllingbein Skrevet 31. desember 2011 #10 Skrevet 31. desember 2011 Blodmat, ikke noe av det. Og ikke lutefisk.
moota m storebror&lillebror Skrevet 31. desember 2011 #12 Skrevet 31. desember 2011 Som en annen svarer kjønnsorganer til dyr eller noe annet. Innvoller uten om lever tunge jur (som pålegg) smalahode sushi blåskjell snegler froskelår Har normale ting også som jordbærsyltetøy, wiener brød og wiener pølser, det brune kjøttet på krabben og sikkert mer. Finnes nok andre ting også, men det jeg synes er ekkelt er at jeg vet hva det er. Som tunge. Det føles ikke normalt og spise det.
Tauriel Skrevet 31. desember 2011 #13 Skrevet 31. desember 2011 Har en uvane ned å smake på det meste, men enklte ting smaker jeg ikke på som: innsekter, hund, katt, reptiler, ting som er levende, gammalost, lutafisk og surstraumning
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #15 Skrevet 1. januar 2012 Smake på skal jeg gjøre med alt, med unntak av menneske, som jeg får tilbudt. Blir fryktelig irritert på voksne mennesker som sier æsj og ekkelt når de snakker om mat. Barnslig.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #16 Skrevet 1. januar 2012 Tror ikke det er noe jeg ikke ille smakt på. Tenk så kjedelig da, å ikke ville smake på mat som du ikke vet hvordan smaker. Hva hvis det er kjempegodt da? Lurer på hva som er årsaken til at voksne folk nekter å smake på ny mat? Har dere alltid sluppet å prøve Jeg har en datter på 2,5 år som elsker blåmuggost. Hun spiser også parmesan, blodpudding og mange andre ting som noen over her har listet opp. Stesønnen min ELSKER sushi. Rakfisk er faktisk kjempegodt!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #17 Skrevet 15. januar 2012 det jeg synes er ekkelt er at jeg vet hva det er. Som tunge. Det føles ikke normalt og spise det. Da regner jeg mEd at du heller ikke spiser: Ribbe Kylling Kalkun Kyllinglår, -vinger osv. Lammelår Leverpostei Reker Koteletter Skinke (griserumpe)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #18 Skrevet 15. januar 2012 Er jo forskjell på å spise vanlig mat som koteletter og skinke og å spise tunge da
Cat.68 Skrevet 15. januar 2012 #19 Skrevet 15. januar 2012 Jeg er VELDIG for å smake på alt, og jeg ville nok gjøre mitt ytterste for å virkelig prøve ting jeg ikke smakt før og kanskje synes er skremmende. Men ting jeg TRUR jeg ville ha problemer med er; - Insekter - øyne (Sau feks) - apehjerne - værballer Ellers er jo mye av det dere ramset opp ting som er helt nydelig; slik som. - sushi - rakfisk - surstrømming - blodpølse - pinnekjøtt - muggost - oksetunge To ting som er helt normale ting å like som jeg derimot mer en gjerne står over om jeg ikke må, er; - lutefisk - ferdigproduserte fiskeboller
Cat.68 Skrevet 15. januar 2012 #20 Skrevet 15. januar 2012 mmmm glemte å nevne; blåskjell kamskjell krabbe snegler blekksprut dette er også kjempegodt
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #21 Skrevet 15. januar 2012 Du må velge riktig type fiske boller. De hvite fra Bjelland er vemmelige. De frønne fra Vesteraalens er nydelige.
Cat.68 Skrevet 15. januar 2012 #23 Skrevet 15. januar 2012 Du må velge riktig type fiske boller. De hvite fra Bjelland er vemmelige. De frønne fra Vesteraalens er nydelige. Dessverre, trur nok jeg har prøvd det som er , men kan ikke finne gleden i denne maten. Som sagt, jeg spiser det hvis jeg må, og hadde aldri takket nei hadde jeg blitt bedd dette til middag av noen. Men av en eller annen merkelig grunn liker jeg ikke dette.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #25 Skrevet 16. januar 2012 Er jo en del som har gris som kjæledyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå