Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 Her er det syre og det er noe jeg er glad for å ha gjort, men jeg aldri kommer til å gjøre igjen. Hva med dere ?
Storebror & Lillebror Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 På akkurat dette området er jeg uskylden selv; Hjemmebrent og en urterøyk som førte til litt kortvarig fnising er det drøyeste jeg har prøvd hva rusmidler angår. Av nysgjerrighet: Hvorfor er du glad for at du har prøvd syre?
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Tja, tok meg en blås i ungdoms tiden. Men ikke mer enn det. Jeg vet hva sånt gjør med folk. Mamma er narkoman.
millie+2klumper Skrevet 31. desember 2011 #4 Skrevet 31. desember 2011 Prøvd masse.Men ikke syre!. Jeg er også gla for at jeg har prøvd. Så vet jeg hva det er for noe.. Men jeg er i dag STERK motstander av narkotika, og kommer til og leve i frykt for at barna mine skal ramle utpå. Det ligger en del rus misbruk på far sin side her.. Skremmende greier :/
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 Alkohol. :-) Ellers bare til medisinsk bruk (smertestillende etter operasjon)
Gjest 5 andre Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 Alkohol. Jeg er faktisk glad jeg ikke har prøvd noe annet. Dere som er glad for at derer har prøvd: Da må dere også bli glad for at barna deres eventuelt prøver en gang også da - slik at de får erfaringen?
millie+2klumper Skrevet 31. desember 2011 #8 Skrevet 31. desember 2011 Nei. kommer ikke til å bli gla for at mine barn prøver fordi om! Det er jo ikke det samme. Ikke for meg ihvertfall..uansett hva du mener..
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #9 Skrevet 31. desember 2011 Det er jo visse risikoer. For sin egen del har man det forholdet at man vet at det gikk bra; for egne barn vet man ikke dette. Man kan godt være glad for å ha fått erfaring med en dramatisk, farlig og påkjennende hendelse, uten at man ønsker å utsette seg selv eller andre for samme fare enn gang til.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #10 Skrevet 31. desember 2011 Hasj og alkohol. Prøvde hasj en gang og ble drit skuffa Vi trodde vi skulle sitte hjemme å le oss ihjel. Isteden ble vi bare trøtte så det varr første og siste gang
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #11 Skrevet 31. desember 2011 Hasj, mariuhana, kokain, amfetamin, extacy, lsd... Halleluja, those were the days Var gøy, men er glad det ligger bak meg.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #12 Skrevet 31. desember 2011 Hjemmebrent, vanlig alkohol og røyk Har aldri hatt behov for å prøve noe annet. Ser hva det kan gjøre med folk og sånn vil ikke jeg ende. Uansett hvor stor kontroll man tror man har er det fort og bli avhengig! Så neitakk!
Gjest 5 andre Skrevet 31. desember 2011 #13 Skrevet 31. desember 2011 Nei. kommer ikke til å bli gla for at mine barn prøver fordi om! Det er jo ikke det samme. Ikke for meg ihvertfall..uansett hva du mener.. Synes bare det er rart at man har andre forventninger til barna enn seg selv. En ting er hvis man har prøvd, angrer og ikke ønsker at barna skal gjøre det samme. Altså lære av erfaring i stedet for dobbeltmoral.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #14 Skrevet 31. desember 2011 Har prøvd alt som er nevnt i tråden pluss heroin og psilocybin (fleinsopp). De hardeste stoffene har jeg bare prøvd noen få ganger, bortsett fra amfetamin som jeg har tatt noe mer. Utviklet heldigvis aldri noen vane med bruk av noe narkotisk stoff, og har ikke rørt noe på mange år. Verdifulle erfaringer, men langt fra ufarlig. Ønsker ikke at mine barn skal ta så store sjanser som jeg gjorde. Særlig tror jeg de sterkeste hallusinogenene, LSD og psilocybin, er risikable.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #15 Skrevet 31. desember 2011 Synes bare det er rart at man har andre forventninger til barna enn seg selv. En ting er hvis man har prøvd, angrer og ikke ønsker at barna skal gjøre det samme. Altså lære av erfaring i stedet for dobbeltmoral. Forskjellen er risikoen for at barna ikke skal slippe like billig som man selv gjorde. Tilsvarende kan man ha opplevd en ulykke eller nestenulykke og synes at det er en verdifull erfaring som man ikke ville vært uten. Man ønsker likevel ikke at ens egne barn skal komme ut for ulykker. Hva om de ikke er like heldige?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #16 Skrevet 31. desember 2011 Hjemmebrendt, utover det har jeg ikke prøvd noe. Ikke røyket jeg og ikke drakk jeg i min ungdom, så jeg fikk med meg hvordan folk forandret seg når de fikk de forskjellige tingene i seg. Og det frister ikke med det første, men har sagt jeg kan prøve når jeg blir gammel.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #17 Skrevet 31. desember 2011 Hjemmebrent og marihuana (vet ikke riktig hvordan det skrives ?)
Gjest 5 andre Skrevet 31. desember 2011 #18 Skrevet 31. desember 2011 Synes bare det er rart at man har andre forventninger til barna enn seg selv. En ting er hvis man har prøvd, angrer og ikke ønsker at barna skal gjøre det samme. Altså lære av erfaring i stedet for dobbeltmoral. Forskjellen er risikoen for at barna ikke skal slippe like billig som man selv gjorde. Tilsvarende kan man ha opplevd en ulykke eller nestenulykke og synes at det er en verdifull erfaring som man ikke ville vært uten. Man ønsker likevel ikke at ens egne barn skal komme ut for ulykker. Hva om de ikke er like heldige? Men hvordan kan man være glad for å prøve narkotika, eller synes at det er en verdifull erfaring? Hva er verdifullt med det?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #19 Skrevet 31. desember 2011 Her var det vel snakk om erfaring med syre (LSD). Dette er et stoff som gir en veldig sterk og dyp opplevelse, en slags "indre reise". Noe helt annet enn de mer typiske fest-dopene.
Gjest 5 andre Skrevet 31. desember 2011 #20 Skrevet 31. desember 2011 Her var det vel snakk om erfaring med syre (LSD). Dette er et stoff som gir en veldig sterk og dyp opplevelse, en slags "indre reise". Noe helt annet enn de mer typiske fest-dopene. Og?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #21 Skrevet 31. desember 2011 Synes bare det er rart at man har andre forventninger til barna enn seg selv. En ting er hvis man har prøvd, angrer og ikke ønsker at barna skal gjøre det samme. Altså lære av erfaring i stedet for dobbeltmoral. Forskjellen er risikoen for at barna ikke skal slippe like billig som man selv gjorde. Tilsvarende kan man ha opplevd en ulykke eller nestenulykke og synes at det er en verdifull erfaring som man ikke ville vært uten. Man ønsker likevel ikke at ens egne barn skal komme ut for ulykker. Hva om de ikke er like heldige? Men hvordan kan man være glad for å prøve narkotika, eller synes at det er en verdifull erfaring? Hva er verdifullt med det? Hvis du spør har du tydligvis ikke prøvd selv....
Gjest 5 andre Skrevet 31. desember 2011 #22 Skrevet 31. desember 2011 Synes bare det er rart at man har andre forventninger til barna enn seg selv. En ting er hvis man har prøvd, angrer og ikke ønsker at barna skal gjøre det samme. Altså lære av erfaring i stedet for dobbeltmoral. Forskjellen er risikoen for at barna ikke skal slippe like billig som man selv gjorde. Tilsvarende kan man ha opplevd en ulykke eller nestenulykke og synes at det er en verdifull erfaring som man ikke ville vært uten. Man ønsker likevel ikke at ens egne barn skal komme ut for ulykker. Hva om de ikke er like heldige? Men hvordan kan man være glad for å prøve narkotika, eller synes at det er en verdifull erfaring? Hva er verdifullt med det? Hvis du spør har du tydligvis ikke prøvd selv.... Jeg har allerede sagt at jeg ikke har prøvd selv. Synes bare yttrykket glad (fordi jeg har hatt dårlig dømmekraft), samt verdifult (fordi jeg har kødda med hodet mitt) er merkelig. My bad!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #23 Skrevet 31. desember 2011 Synes bare det er rart at man har andre forventninger til barna enn seg selv. En ting er hvis man har prøvd, angrer og ikke ønsker at barna skal gjøre det samme. Altså lære av erfaring i stedet for dobbeltmoral. Forskjellen er risikoen for at barna ikke skal slippe like billig som man selv gjorde. Tilsvarende kan man ha opplevd en ulykke eller nestenulykke og synes at det er en verdifull erfaring som man ikke ville vært uten. Man ønsker likevel ikke at ens egne barn skal komme ut for ulykker. Hva om de ikke er like heldige? Men hvordan kan man være glad for å prøve narkotika, eller synes at det er en verdifull erfaring? Hva er verdifullt med det? Hvis du spør har du tydligvis ikke prøvd selv.... Jeg har allerede sagt at jeg ikke har prøvd selv. Synes bare yttrykket glad (fordi jeg har hatt dårlig dømmekraft), samt verdifult (fordi jeg har kødda med hodet mitt) er merkelig. My bad! Så deilig for deg da! Sitte der på din høye hest og være stolt over din gode dømmekraft. Gratulerer!
Gjest 5 andre Skrevet 31. desember 2011 #24 Skrevet 31. desember 2011 Synes bare det er rart at man har andre forventninger til barna enn seg selv. En ting er hvis man har prøvd, angrer og ikke ønsker at barna skal gjøre det samme. Altså lære av erfaring i stedet for dobbeltmoral. Forskjellen er risikoen for at barna ikke skal slippe like billig som man selv gjorde. Tilsvarende kan man ha opplevd en ulykke eller nestenulykke og synes at det er en verdifull erfaring som man ikke ville vært uten. Man ønsker likevel ikke at ens egne barn skal komme ut for ulykker. Hva om de ikke er like heldige? Men hvordan kan man være glad for å prøve narkotika, eller synes at det er en verdifull erfaring? Hva er verdifullt med det? Hvis du spør har du tydligvis ikke prøvd selv.... Jeg har allerede sagt at jeg ikke har prøvd selv. Synes bare yttrykket glad (fordi jeg har hatt dårlig dømmekraft), samt verdifult (fordi jeg har kødda med hodet mitt) er merkelig. My bad! Så deilig for deg da! Sitte der på din høye hest og være stolt over din gode dømmekraft. Gratulerer! Altså. Jeg sitter ikke på min høye hest. Jeg synes det at man ser på narkotikautprøving som vedifult er heller merkelig og spesielt. Det betyr på ingen måte at jeg ser på meg selv som overlegen. Jeg stiller bare spørsmål ved tankegangen. Jeg er greit nok motstander av narkotika, men det er ikke ensbetydende med at jeg misliker narkomane eller mangler empati for deres situasjon. Ei heller at jeg tar avstand fra personer som har prøv narkotika.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #25 Skrevet 31. desember 2011 Jeg har prøvd hasj, amfetamin og fleinsopp. Likte ingen av delene. Vil si at soppen var det kraftigste selv om det er minst farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå