Gå til innhold

**IKM uke 3**

Anbefalte innlegg

Hehe, hvis du har tester liggende, skjønner jeg veldig godt at det er vanskelig å la vær!! Jeg "holder ut" ved å ikke kjøpe tester... Men er jo dritspent på hva som skjer på lørdag! Tenk om jeg allerede kunne fått positiv test og spart meg for noen nervepirrende dager!!!

Man kan vel ha helt andre symptomer i forskjellige graviditeter. Også i produksjonene av hcg. Så det er absolutt håp!!! Håper det klaffer og alt står bra til med spiren!!

romheg, frustrerende med sånne sykluser! Man kan jo aldri vite noe!!! Har det litt på samme måten, aldri noe system! Men skal prøve el-tester neste pp (hvis det blir noen) og håper det hjelper! Hva med en tur til legen? El-testene skal jo ikke være positive hele tiden!

Fortsetter under...

Gratulerer til Zebrah!

Jeg har IKM i dag, men har ikke testet. Er helt sikker på at jeg får mens i morgen eller fredag. Syklusen min hoppet fra 28 til 26 dager forrige gang, så jeg er litt usikker. Men det er 28 dager siden forrige mens i dag. Jeg er dessuten syk med feber som sikkert påvirker kroppen. Har dessuten mange tegn til at mens kommer. Ja, ja, litt spennede er det jo:)

Hehe, hvis du har tester liggende, skjønner jeg veldig godt at det er vanskelig å la vær!! Jeg "holder ut" ved å ikke kjøpe tester... Men er jo dritspent på hva som skjer på lørdag! Tenk om jeg allerede kunne fått positiv test og spart meg for noen nervepirrende dager!!!

Man kan vel ha helt andre symptomer i forskjellige graviditeter. Også i produksjonene av hcg. Så det er absolutt håp!!! Håper det klaffer og alt står bra til med spiren!!

romheg, frustrerende med sånne sykluser! Man kan jo aldri vite noe!!! Har det litt på samme måten, aldri noe system! Men skal prøve el-tester neste pp (hvis det blir noen) og håper det hjelper! Hva med en tur til legen? El-testene skal jo ikke være positive hele tiden!

var med legen i går og vart henvist til gyn pol på sykehuset. har jo vært fast inventar dær når vi skulle få til sønnen vår :/ så forventer vel å måtte gjennom det samme.

Da fikk jeg mensen, 5 uker etter pilleslutt, så er rimelig fornøyd at jeg fikk syklusen tilbake så raskt. Har funnet ut at jeg har en lutefase på 16 dager også, så nå blir det litt mer timing og tilrette/aksje-legging til rett tid neste PP :-) Gratulerer til de som har blitt gravide og lykke til med testingen til dere andre!

IKM Uke 3

Mandag 16.1

Mummitrollet <3

tyrjente88

Lovelyme

Tirsdag 17.1

GoombaXXpp+kj.prøverigjen

Onsdag 18.1

Garfy&Alex <3

TMTMTM

prøver på lillebrøster

kattungen (prøver på nr 3)

Torsdag 19.1

BlidogFornøyd

Athina 33 pp

Fredag 20.1

tør_vi_prøve_på_nr_3? 3pp

romheg<3mammas skatt<3. 4pp med 14 dagers forskyvet el denne pp.

Lille2012

Arie 1MA, 3pp

Fersking:) 5pp

Babysyk 4pp

Lørdag 21.1

#synne#

Søndag 22.1

gravid:

Zebrah

Ikke gravid, inn i ny pp:

Athina 34 pp

Severine

klar for nr2

prøver på lillebrøster

Solstråle

Så bra at syklusen er på plass, Solstråle! Lykke til i neste runde :)

Tyrjente88; ingen tr og ingen strek? Krysser fingrene for deg fortsatt!

Jeg er nå 18 dpo, hvis jeg har regnet riktig på el. El varte i ca.en uke med tydelig El-slim, og regner dpo fra første dagen uten slim.. Høres det rett ut sånn ca? Har aldri tempet eller testet etter el, får vel gjøre det etterhvert om det ikke klaffer snart.

Og siden det er 18 dager siden jeg regner dpo, og ikm er på fredag ... Såå klarer jeg ikke vente mer, jeg MÅ teste imorgen!!! For å senke forventningene mine. Hvis det ikke er noe der inne vil jeg gjerne vite det nå. Har begynt å håpe veldig veldig!!

Lykke til alle dere som tester imorgen :) håper på mye jubel!

Annonse

Fersking: El varer sålenge egget ditt lever. Et egg kan leve i alt fra 12 timer til knappe to døgn (skjeldent så lenge). Så du har mest sannsynlig el bare i 24 timer ca. Men, i den uken du snakker om skjer det hormonelle prosesser i kroppen (LH) for å stimulere eggstokkene til å slippe egget. Derfor vil vi kunne se LH hormonet på el-tester noen døgn før selve egget slipper (hvis det slipper), og merke at noe skjer ved f.eks slim og ømhet. Man kan ha positive el-tester uten å slippe egg den samme syklusen :) Sålenge syklusene er stabil i lengde, slipper man mest sannsynlig egg hver syklus. Du kan derfor ikke vite akkurat når egget løsnet ved å tolke slim osv. Håper du ble litt klokere :) Lykke til!!

Fersking: El varer sålenge egget ditt lever. Et egg kan leve i alt fra 12 timer til knappe to døgn (skjeldent så lenge). Så du har mest sannsynlig el bare i 24 timer ca. Men, i den uken du snakker om skjer det hormonelle prosesser i kroppen (LH) for å stimulere eggstokkene til å slippe egget. Derfor vil vi kunne se LH hormonet på el-tester noen døgn før selve egget slipper (hvis det slipper), og merke at noe skjer ved f.eks slim og ømhet. Man kan ha positive el-tester uten å slippe egg den samme syklusen :) Sålenge syklusene er stabil i lengde, slipper man mest sannsynlig egg hver syklus. Du kan derfor ikke vite akkurat når egget løsnet ved å tolke slim osv. Håper du ble litt klokere :) Lykke til!!

Tusen takk for svar LilleFie!! Ble absolutt klokere!

Da håper jeg at egget slapp, og at jeg er sånn ca. mellom 16 og 18 dpo da. Klør i fingra etter å finne fram testen! Føler meg ikke gravid, så er veldig forberedt på at den er negativ -men har forhåpninger likevel, så nå vil jeg bare teste og få et svar..

IKM Uke 3

Mandag 16.1

Mummitrollet <3

tyrjente88

Lovelyme

Tirsdag 17.1

Onsdag 18.1

Garfy&Alex <3

TMTMTM

prøver på lillebrøster

Torsdag 19.1

BlidogFornøyd

Athina 33 pp

Fredag 20.1

Lille2012

Arie 1MA, 3pp

Fersking:) 5pp

Babysyk 4pp

Lørdag 21.1

#synne#

Søndag 22.1

gravid:

Zebrah

Athina 34 pp

Severine

klar for nr2

prøver på lillebrøster

Solstråle

GoombaXXpp+kj-prøverigj.

Da er det ganske sikkert at mensen er i anmarsj her...mensenvondt og spotting...Så da ligger det to CB og venter til ca uke 7...blæh

Annonse

Hjertet banker, og kroppen skjelver. Og hvis tre tester ikke viser feil, så er jeg GRAVID!!!!!! Tror jeg drømmer, men det ble to streker og kryss og alt.. HURRAAA!

IKM Uke 3

Mandag 16.1

Mummitrollet <3

tyrjente88

Lovelyme

Tirsdag 17.1

Onsdag 18.1

Garfy&Alex <3

TMTMTM

prøver på lillebrøster

Torsdag 19.1

BlidogFornøyd

Athina 33 pp

Fredag 20.1

Lille2012

Arie 1MA, 3pp

Babysyk 4pp

Lørdag 21.1

#synne#

Søndag 22.1

gravid:

Zebrah

Fersking:) gravid i 5pp

Athina 34 pp

Severine

klar for nr2

prøver på lillebrøster

Solstråle

GoombaXXpp+kj-prøverigj.

Gratulerer så mye fersking :) Fikk helt frysninger jeg når jeg leste nedover, og fikk se den siste meldingen din :) Har du hatt noen symptomer eller?

Her tror jeg desverre tanta kommer denna mnd og :( Kjennes veldig sånn ut, og testet negativt i går. Men så i kalenderen min utifra siste mens, at ikm blir ikke før søndag, siden den var forsinket sist. Men har dårlig følelse... Murrer som bare det, så kommer sikkert i løpet av dagen :(

Gratulerer så mye fersking :) Fikk helt frysninger jeg når jeg leste nedover, og fikk se den siste meldingen din :) Har du hatt noen symptomer eller?

Her tror jeg desverre tanta kommer denna mnd og :( Kjennes veldig sånn ut, og testet negativt i går. Men så i kalenderen min utifra siste mens, at ikm blir ikke før søndag, siden den var forsinket sist. Men har dårlig følelse... Murrer som bare det, så kommer sikkert i løpet av dagen :(

Tusen takk :D Ingen andre symptomer enn litt vondt i brystene, som vanlig før tr. Tok testen for å dempe forventningene, så ble ganske varm i toppen da jeg så to streker!!!

Har ringt mannen og sagt at jeg har blitt smittet av hans influensa, og at jeg bare vil ha en rolig kveld hjemme. Skal overraske ham med en deilig middag, levende lys og en positiv test :) Hihi. Dette er første gang "vi" er gravide, så det er såå spennende!

Også håper jeg virkelig at tanta ikke kommer til deg!! Har hørt at murringer kan være bra, så lenge hu ikke dukker opp. Krysser fingrene for deg! :)

Gratulerer til gravide! Ja, ja, inn i ny pp for meg.

IKM Uke 3

Mandag 16.1

Mummitrollet <3

tyrjente88

Lovelyme

Tirsdag 17.1

Onsdag 18.1

Garfy&Alex <3

TMTMTM

prøver på lillebrøster

Torsdag 19.1

BlidogFornøyd

Athina 33 pp

Fredag 20.1

Lille2012

Arie 1MA, 3pp

Babysyk 4pp

Lørdag 21.1

#synne#

Søndag 22.1

gravid:

Zebrah

Fersking:) gravid i 5pp

Athina 34 pp

Severine

klar for nr2

prøver på lillebrøster

Solstråle

GoombaXXpp+kj-prøverigj.

gratulere så mye til de me positiv test :)

her har ikke mens dukket opp enda. ikm i dag. aner rett og slett ikke om den kommer heller. føles ikke slik. negative tester. bare slike ønskestreker på de. men så er problemet me knallpositive el-tester da :( håper bare det ikke tar lange tiden med å få time på gyn pol. skulle jo egentlig ha mens for 14 dager siden men trodde kansje den vart forskjøvet av sykdom...men men

Test i går på kveldsurin.. Har hatt litt lite tid om morgenn i det siste :P fortsatt svake streker!! Så får ta en på morgen i morgen:)

Her sover jeg heele tiden, det gjore jeg sist og, kvalme!!!! Litt usikker på om det er omgangssjuke (jobber i bhg) eller hva.. Men ikke oppkastkvalm:p mer uvel kvalm..

Eller springer jeg på do hele tia!! Dette må da bare gå rett vei..

Om jeg har uflaks er det uvi og omgangssyke :P haha

Gratulerer så mye med positiv test Ferskingen!!! Veldig bra med flere positive tester!!!

Likte symptomene dine, for jeg har ømme pupper, som jeg alltid har, men da vet jeg at det fortsatt er håp!

Gratulerer så mye til deg også lovelyme!!!!

tyrjente, håper virkelig du får en klar og sterk positiv test i morgen!!! Gleder meg til å lese oppdatering i morgen!!!

Fortsatt ingen tegn til tanta eller spotting her. IKM er jo i morgen, så jeg håper jeg kan si det samme i morgen kveld!!

Dere som er gravide, er dere ømme i livmor/eggstokkområdet? Det er jeg, så jeg lurer på hva det betyr!!

IKM i dag og fristet meg til å ta en test!! Først kom bare kontrollstreken, men så.. kunne jeg skimte en strek til, først veldig svak, men etter en stund så var det vel egentlig ikke tvil :-) Jeg er nok gravid!!! Hurra!! Har ikke sagt det til mannen ennå, usikker på når jeg skal si det.

Etter flere negative tester denne uken hadde jeg nesten mistet troa, men så hadde jeg en veldig god følelse også. Har skremmende lite symptomer, brystene er ikke særlig ømme men jeg kan på en måte "kjenne dem" hele tiden. Mitt sterkeste symptom er nok strekkingen i båndene som holder livmora. Da jeg kjente det i går kveld, var jeg nesten i ikke i tvil lenger.

Jeg er ikke særlig øm i livmora, men det var jeg i de første svangerskapene. Kanskje det har med at allerede livmora er litt strekt??

Alle gode ting er 3 tydeligvis! 3dje barn 3dje prøveperiode! Satser på at spira blir værende helt frem!!

Takk for all god støtte, nesten synd å skulle forlate en så god gjeng som dere! Lykke til alle dere som må på igjen en pp til, og lykke til dere som er like heldige som meg denne perioden!

Endret av tør_vi_prøve_på_nr_3?

Gratulerer med positiv test tør_vi_prøve_-

på_nr_3? Morsomt at det klaffet på 3. forsøk med barn nr 3 :)

Her er testen kjøpt inn og jeg grugleder meg til i morgen tidlig!! Ingen tegn til tanta! Håper bare ikke tanta er forsinka så jeg får falske forhåpninger.....

Ha en fin fredagskveld jenter! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...