Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Barnet vårt fikk gavekort på 300 kr av bestefaren sin i julegave. Må innrømme at jeg ble litt skuffa for det og det er første gang jeg blir skuffa for julegave. Bestefaren har nærmere en million i året og mannen min er hans eneste barn. Han har ingen andre utgifter enn billån og husleie + vanlige småutgifter. Barnet vårt fikk ingen ting når h*n ble født i høst og har ikke fått noe siden utenom gavekortet på 300 på julaften. Hadde igrunn trodd h*n skulle få mer. Det hadde mannen min og. Og jeg er ingen utakknemlig idiot bare så det er sagt
millie+2klumper Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Skjønner deg godt.. Noen folk er bare kortenkte og kjiiiiiipe.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Det er lov å tenke at jo mer man tjener jo mer gir man, men hvorfor skal det være slik? Synes du er utakknemelig jeg. 300 er bra nok det!! Sjerp deg!
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Jeg hadde nok ikke blitt skuffet, spesielt ikke ettersom barnet er så lite enda. Enkelte er "flinkere" med gaver enn andre, og man må bare tenke at sånn er det. Hvis det hjelper deg noe fikk datteren min tre tilbudsplagg fra Kappahl til jul fra svigers. Av typen blomstrete, fjorårets sommerplagg som de ikke hadde fått solgt..., og som ikke kan byttes (selv om vi fikk helt feil str). Og til 2-års dagen sin fikk hun en tohjulsykkel de hadde kjøpt på loppis, og de tjener også meget bra! Men har bare innsett at det er den typen gaver vi får fra dem:)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Nei, jeg hadde ikke giddet å bli skuffet. Folk med så dårlige antenner fortjener ikke at man bruker energi på å bli skuffet over dem. Rett og slett.
undrevidundre Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Noen er fryktelig dårlige på pressanger. Men syntes det var litt gjerrig. Kankje han har er motstander av julegavehysteriet? Hadde uten at jeg kjenner fyren blitt litt forundret selv, men ikke skuffet. Det lukter jo en god arv:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #7 Skrevet 30. desember 2011 nja...orker ikke å tnke så mye på det jeg.her er det ingen av oss (2 barn+2 voksne) som har fått noe av min svigerfar....
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #8 Skrevet 30. desember 2011 Det er forresten hans eneste barnebarn. -HI
det er berre mordi Skrevet 30. desember 2011 #9 Skrevet 30. desember 2011 Synes folk her inne virker enormt kravstore. 300 kroner er omtrent det barnet mitt får for hos sine besteforeldre, og omtrent det jeg får fra mine foreldre. Det var i alle fall det denne jula. Jeg synes ikke gavene burde være det som teller mest når det er jul.
Lammelåret Skrevet 30. desember 2011 #10 Skrevet 30. desember 2011 Har du virkelig oversikt over hva svigerfaren din tjener? Det burde være opp til hver enkelt hva de ønsker å gi i gaver, noen har ikke-materialistiske verdier, er ikke det flott?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #11 Skrevet 30. desember 2011 Det er på grunn av slikt tankemønster at jeg alltid har sagt at om jeg vinner i lotto så kommer jeg ikke til å si det til en sjel. For om man har godt med penger, noe vi forsåvidt allerede har uten å være lottomillionærer, så er det alltid noen som forventer at man skal gi mye større gaver, spandere istedenfor å spleise, bidra økonomisk til venner og slektninger i alle situasjoner osv. At man har høy inntekt betyr ikke at man er nødt til å slenge penger rundt seg, men tydeligvis er det noen som mener at man er gnien om man ikke gjør det. 300,- kr i gave til en baby er jo helt ok! Sjekker dere inntekten på alle andre som gir dere julegaver også, og er det en viss promille av årsinntekt som er forventet, eller hvordan tenker dere?
Lammelåret Skrevet 30. desember 2011 #12 Skrevet 30. desember 2011 Det er på grunn av slikt tankemønster at jeg alltid har sagt at om jeg vinner i lotto så kommer jeg ikke til å si det til en sjel. For om man har godt med penger, noe vi forsåvidt allerede har uten å være lottomillionærer, så er det alltid noen som forventer at man skal gi mye større gaver, spandere istedenfor å spleise, bidra økonomisk til venner og slektninger i alle situasjoner osv. At man har høy inntekt betyr ikke at man er nødt til å slenge penger rundt seg, men tydeligvis er det noen som mener at man er gnien om man ikke gjør det. 300,- kr i gave til en baby er jo helt ok! Sjekker dere inntekten på alle andre som gir dere julegaver også, og er det en viss promille av årsinntekt som er forventet, eller hvordan tenker dere? De forventer sikkert en tiende del, som i tidligere tider skulle gis kirken. I dag, derimot, skal familen få mye og mer. Seg selv først og seg selv sist.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #13 Skrevet 30. desember 2011 Vi sjekker ikke inntekta til folk nei, men det er ganske vanlig å vite sånn noenlunde hva foreldrene dine tjener. Hvertfall i vår krets. Grunnen til at vi reagerte er at det er den eneste gaven babyen har fått av farfaren sin og h*n er det eneste barnebarnet
Gjest Heartbroken Skrevet 30. desember 2011 #14 Skrevet 30. desember 2011 Jeg hadde nok også blitt litt skuffet. Verdien på gavene er ikke veldig viktig, men så lenge det er alt lille har fått, så synes eg det var i kjipeste laget. Så får det heller være at vi bli sett på som kravstore og materialistiske
Mrs. Kaizer Skrevet 30. desember 2011 #15 Skrevet 30. desember 2011 Synes ikke man har lov å bli skuffet over gaver. Det høres forferdelig griskt ut å bli skuffet over gavekort på 300 kr!!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #16 Skrevet 30. desember 2011 Grow up and get some prespective.
Edelweis Skrevet 30. desember 2011 #17 Skrevet 30. desember 2011 Hvorfor må babyer få så mye gaver når de kommer til da? min far han tenker ikke over hva det koster det han kjøper i gave han. bare gaven passer til mottakeren. han brukte mer penger på gaven til det ene barnebarnet sitt i år enn et annet, fordi tingene kostet forksjellig, men jaggu ble barna like glade for gaven sin likevel. det skal da ikke bety noe hva det koster så lenge tanken bak gaven er god. da mener jeg at salgsvarer som sommerplagg i feil str på vinteren ikke har en god baktanke, her er giveren bare ut etter å spare penger på gaven. og en bestefar er ikke nødvendigvis den som tenker mest på gaver. tror vi kvinner er flinkere der, iallefall mange. synes dere skal være fornøyde for at baby fikk gave jeg. hadde vært værre om han ikke fikk noe.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #18 Skrevet 30. desember 2011 300 kr til en baby er da vel og bra.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #19 Skrevet 30. desember 2011 Barnet vårt fikk gavekort på 300 kr av bestefaren sin i julegave. Må innrømme at jeg ble litt skuffa for det og det er første gang jeg blir skuffa for julegave. Bestefaren har nærmere en million i året og mannen min er hans eneste barn. Han har ingen andre utgifter enn billån og husleie + vanlige småutgifter. Barnet vårt fikk ingen ting når h*n ble født i høst og har ikke fått noe siden utenom gavekortet på 300 på julaften. Hadde igrunn trodd h*n skulle få mer. Det hadde mannen min og. Og jeg er ingen utakknemlig idiot bare så det er sagt En gave til 300,- til en baby er mer enn nok, men kjedelig at han ikke tok seg bryet med å velge ut en bamse eller en rangle selv.
Lammelåret Skrevet 30. desember 2011 #20 Skrevet 30. desember 2011 Barnet vårt fikk gavekort på 300 kr av bestefaren sin i julegave. Må innrømme at jeg ble litt skuffa for det og det er første gang jeg blir skuffa for julegave. Bestefaren har nærmere en million i året og mannen min er hans eneste barn. Han har ingen andre utgifter enn billån og husleie + vanlige småutgifter. Barnet vårt fikk ingen ting når h*n ble født i høst og har ikke fått noe siden utenom gavekortet på 300 på julaften. Hadde igrunn trodd h*n skulle få mer. Det hadde mannen min og. Og jeg er ingen utakknemlig idiot bare så det er sagt En gave til 300,- til en baby er mer enn nok, men kjedelig at han ikke tok seg bryet med å velge ut en bamse eller en rangle selv. Du ser bort fra at han valgte gavekort slik at dere kunne velge det dere mener babyen trenger selv?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2011 #21 Skrevet 30. desember 2011 Nei det hadde jeg ikke. Men du vet det er de som har mest som ofte er de mest gniene
Gjest overlord Skrevet 30. desember 2011 #22 Skrevet 30. desember 2011 http://nyenyheter.com/2011/12/gutt-fikk-mindre-enn-30-gaver-pa-julaften/ Det er jo rene barnemishandlingen å bare gi en baby 300 kr. Helt forferdelig. Syns dere burde bryte kontakten!
Lammelåret Skrevet 30. desember 2011 #23 Skrevet 30. desember 2011 Om et familiemedlem hadde vært så utakknemlig ville det vært den spontane slutten på gaver fra meg.
81-Mamma<3<3 Skrevet 30. desember 2011 #24 Skrevet 30. desember 2011 Jeg synes man har rett til å bli skuffet jeg! Synes det er rart om de som skriver her inne aldri er blitt litt skuffet over en gave! Det er iallefall jeg blitt! Opptil flere ganger!
Gjest overlord Skrevet 30. desember 2011 #25 Skrevet 30. desember 2011 Jeg synes man har rett til å bli skuffet jeg! Synes det er rart om de som skriver her inne aldri er blitt litt skuffet over en gave! Det er iallefall jeg blitt! Opptil flere ganger! Selvsagt kan man bli skuffet, men å bli skuffet over at en baby på noen mnd "bare" får gave for 300 kr e jo helt på trynet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå