Gå til innhold

svigers har invitert x-svigerdatter på julaften! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære hi,

Jeg skjønner frustrasjonen din godt! Jeg skjønner dere ikke vil feire med henne. Men jeg ser også den siden at hvis mannen din og henne har felles barn, så blir det kanskje en vanskelig situasjon, og mulig barnet er så stort at han/hun vil ha begge foreldrene der?

Men, ikke misforstå meg, for jeg hadde ikke godtatt dette! Du og mannen din har tydeligvis barn sammen, og dere skal jo ikke måtte ta høyde for eksen hans! Dere har stiftet familie, skal lage deres egne tradisjoner og ha en fin familietid sammen! Dette er bare ikke riktig. Er det ingen andre dere kan feire med?

Jeg skjønner dette ikke går på sjalusi, men en prinsippsak - noe andre hormonelle kvinner her ikke helt ser kanskje - eller kanskje dem selv er ei eks i samme situasjon? Ikke veit jeg. Men dette er ikke riktig for verken DEG eller DINE BARN! Skjønner greia med å samle familien for barna, men det kan gjøres på andre måter!

Her er vi skilt, og vårt barn er med meg og min familie juleaften, så kommer hele familien til far på besøk senere i jula og får egen juleaften med barnet vårt da! Dette fungerer veldig greit for oss!

Lykke til iallefall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På de 7 åra det har vært slutt mellom dem har de ikke en gang møtt hverandre, annet en helt tilfeldig på butikken, i byen og slike ting, de snakker ikke med hverandre(nå snakker jeg om svigers og x'n til samboer), og samboer snakker heller ikke med henne annet enn når det er noe med barna. De har ikke feiret jul sammen en eneste gang siden det ble slutt, selvom han har vært singel hele tiden. Ho har også vært singel en del av tiden, og det er2 år siden det ble slutt mellom henne og han siste hun fikk barn med. Men han har altså laget rabalder av ukjent årsak. Jeg finner det veldig rart at svigers da helt brått,uten å ha noe med dem dama å gjøre, skal invitere henne, dems barnebarn, og hennes andre barn på julaften fordi de helt plutselig syns synd på henne. Med tanke på at hun aldri har godtatt meg heller(og det er grunnen til at jeg heller ikke godtar henne,for jeg prøvde så godt jeg kunne,men ga opp da hun bare var spydig og sjalu), så ser jeg ingen grunn til å være storsinnet mot henne, når jeg vet at samtlige kommer til å få en dårligere stemning på julaften pga dette. Det går ikke bare på hva jeg syns, men hele situasjonen, og også hva samboer føler.

Hi

Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme og feiret jul med min egen mann og mine egne barn. Så kunne de bare hatt det så godt hos svigermoren din!

Og om samboeren din syns det er synd at han ikke er til stede når ungene hans er der, så får han stikke innom på dagen å være litt med dem da. Så kommer han tilbake til dere ettepå..

Skrevet

Skjønner problemstillingen, men det er bare måten HI ordlegger seg på at jeg tenker at "her er det to sider" og HI virker temmelig enkel....utrolig bitter måte å ordlegge seg på, virker ikke veldig moden.

Man kan være sint, såret og skuffet som du er HI - men måten du ordlegger deg på virker som du selv ikke er den skarpeste kniven i skuffen..og antagelig godt under 30 år.

Stakkars unger som vokser opp sånn...

Skrevet

Hm....lurer på om eksen til samboeren til Hi er her inne...

Skrevet

Jeg tror heller ikke at HI er helt uskyldig i forbindelse med det dårlige forholdet hun har til svigersene. Synes likevel det er uhørt at de inviterer eksen til julefeiring når ikke engang deres eneste sønn synes det er greit. Hadde aldri satt mine ben der mer!!

Skrevet

HI later da ikke som hun er uskyldig. Sier jo at HUN og x-dama har kranglet fra dag 1.

Virker heller som om svigermor endelig har funnet den ultimate hevn, og nå får satt svigerdatteren på plass. Tror ikke svigermor gjør dette av medlidenhet for x'en.

Skrevet

Leste innlegget for min mann, og han sa at sånt kunne hans foreldre også ha funnet på å gjøre, de er meget spesielle.

Hadde de gjort det hadde vi helt klart holdt oss hjemme, og deretter hatt minimal kontakt med de i etterkant.

Som deg så kommer ikke min manns eks og jeg overens, eksen er en manipulerende stakkarslig dame som ikke eier sosiale antenner, hun har et språk og en væremåte som ikke ligner noe jeg vil at mine barn skal oppleve.

Kos dere hjemme på julaften og blås i svigers, de kan sitte der alene eller med eksen hans resten av julen.

Skrevet

Det kan da ikke være noe annet enn positivt at barna får feire med begge sine foreldre denne julaften?

Dere er voksne mennesker, slutt å tenk på deg selv, tenk på barna!

Skrevet

Syns jeg er veldig dårlig gjort... hadde jeg vært dere , hadde jeg blitt hjemme...

Skrevet

Tror kanskje ikke HI forteller hele sannheten her, da hun i hovedinnlegget sier at svigerforeldrene avlaster eksdama med barna hele tiden, og i et innlegg litt senere sier at de ikke har hatt kontakt på 7 år!

Greit å holde orden på opplysningene kanskje, hi?

Skrevet

Uansett

1. Hvor tar mannen din ansvar her? han burde ringe x-n sin og spørre om hvorfor hun vurdere og komme og at hun kan feire med sin egen familie, er det ikke vanlig uansett og ha barna annenhvert år når man er skilt? han må jo ringe henne og si han ikke ønsker henne der

2. kan dere ikke feire med din familie så slipper dere dra dit?

3. for meg hadde dette vært uaktuellt uansett hvor syndt det er på henne. henne er voksen og ikke deres ansvar.

4. hvorfor skal man gjøre det for barna skal barna få styre? alle barn vil ha foreldrene sammen men når man er skilt og man har dine og mine barn må det bli sånn

5. mamma døde for noen år siden og nå er mormor alene men hun feire jul med pappa og hans familie selv om pappa har ny kone, så hun nye kona feirer med hans x svigers hvert år men det er fordi eller vil hun sitte alene og fordi hun er som en mor for han. det er noe helt annet men at x-n hns vurdere og komme er rart

Syns hun ikke det er ubehagelig og komme om dere ikke har invitert henne og ikke er venner? Tror du virkelig hun kommer? selv om hun er invitert, da mangler hun sosiale antenner

Skrevet

Bli hjemme. Slikt kaos skaper større problemer for barn som har skilte foreldre. Forhåpninger, skuffelse, rot, fortvilelse, l

Tragiske svigerforeldre, som ikke respekterer sønn sitt ønske.

FInner det merkelig at x vil feire med x-svigers. Har hun ikke et eget liv...? Hun bør skape tradisjon med egne barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...