Gå til innhold

svigers har invitert x-svigerdatter på julaften! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sint,skuffet,paff og forbanna! Samme er samboern min. Foreldra hans har invitert x'n hans på julaften fordi de syns synd på henne fordi det er problemet med den andre x'n hennes!!! Dette kommer oppå at svigermor er frekk,stygg i munn,nedlatende mot meg og samboer, som er hennes eneste sønn, og de avlaster aldri oss med barna, men de avlaster x'n hele tiden, selvom vi har barna like mye! Jeg er så dritt lei disse svigersfolka at jeg kan spy! Hva mener dere?

hilsen frustrert nybakt mor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var dårlig gjort syns jeg. Hadde nok vurdert å bli hjemme.

Skrevet

Utrolig dårlig gjort! Jeg hadde ikke gidda å bry meg noe mer om de. Hadde tenkt at de kunne bare ha det så godt, om det er slik de vil ha det.

Skrevet

Jeg hadde iallefall ikke feiret jul med min mann sin eks. Men hadde mine svigerforeldre lyst til å feire jul med barnebarn og barnebarn sin mor så værsågod. Men det hadde blitt uten meg.

Da er det bedre at din mann, hans eks og deres barn gjør noe sammen i julen uten deg - om hensikten er å føre barn og foreldre sammen.

Selv svigerforeldre har lov til å ha venner - noen ganger blir det sin sønn sin eks. Men det er jo latterlig om du og din mann skal sitte der å feire jule sammen med dem.

Skrevet

da blir dere hjemme, så kan eksen kose seg med svigers alene.

spesielt når både du og mannen er forbannet

Skrevet

En sak har som regel to sider. Regner med det ligger litt mer bak dette.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere vurderer å dra dit engang?

Skrevet

Det ligger faktisk ikke mer bak enn at de syns synd på henne! Dustesvigers... Og vi vurderer overhodet ikke å vise oss der en gang når de gjør sånn.... Og jeg faktisk ikke vært med på at samboern min skal feire jul med x'n om han hadde forelslått det heller. Hans plass er her med meg og våre barn, det mener han selv også, selvfølgelig også hans tidligere barn, men ikke x'n hans.

HI

Skrevet

Hva sier svigers til at dere ikke kommer da? Prioriterer de virkelig x-svigerdatteren foran sin egen sønn med familie? MEGET SPESIELT!

Skrevet

Det virker ikke som de bryr seg om hva vi føler en gang... De holder fast på sitt, de sier at det er synd på henne...

hi

Skrevet

Antar at barna hun har er med din samboer?

Og at hun skal ha barna i julen og at hun derfor er invitert dit for at de skal få være med barnebarn i julen.

Jeg skjønner dere ikke liker det men om dere selv ikke skal dit ser jeg ikke noe problem.

Om dere derimot var invitert dit og har sagt ja så ville jeg muligens feiret et annet sted

Skrevet

Misforstå meg rett, jeg hadde heller ikke satt pris på å feire med mannens x, men tenker også at hvis dere ikke har noen store konflikter og jenta er alene i jula, så ville jeg nok prøvd å være litt storsinnet.

Skrevet

Ho har barn med flere den dama der...

hi

Skrevet

Ho har en mor,far,stefar,stemor og søster. Ho kan holde seg til sin egen familie.

Vi har kranglet siden dag en både jeg og ho, og samboer og ho er ikke perlevenner heller.

hi

Skrevet

Opphørte eksen hans å eksistere da dere fikk felles barn, eller?

Jeg synes du høres sjalu og smålig ut. Svigersene dine utviser medmenneskelighet, noe du ikke kan skilte med i så måte. Det er deres hus og de inviterer hvem de måtte ønske. At du har et problem med noen som tydeligvis har vært eksen til samboeren din i mange år (dere har flere barn, skriver du), er rett og slett bekymringsfullt.

Du burde gå i deg selv og spørre deg hvorfor det plager deg å være under samme tak som henne hjemme hos noen andre, og jobbe med å legge det av deg. Det tjener ikke noe godt overhodet!

Skrevet

I likhet med samboeren din, HI!

Pass på når du slenger med kjeften, for det slår nemmelig tilbake på deg selv!

DUST!

Skrevet

Ho har en mor,far,stefar,stemor og søster. Ho kan holde seg til sin egen familie.

Vi har kranglet siden dag en både jeg og ho, og samboer og ho er ikke perlevenner heller.

hi

Skrevet

Det krever to til å krangle, så erkjenn din egen rolle i dette. At du og samboeren din ikke kan komme overens med noen i noen få timer på julaften, sier så uendelig mye om hvor umoden dere er, HI.

Skrevet

Det var ment som at hvorfor skal ho feire med familien til noen av x'ne sine når ho har barn med flere? Var ikke ment som at det er noe galt i å ha barn med flere. Det er det mange som har, men de feirer ikke med x'familien for det. Hi

Skrevet

Neimenn, det er vel ingen som vil feire med x'en sin vel? Og hvertfall ikke når man ikke er gode venner?? Syns dere er rimelig rare som gir HI "skylda" for det her... Det er jo åpenbart at mannen til HI ikke er spesiellt gira på dette heller

Skrevet

Jeg hadde ikke feiret jul der hvertfall...!!!

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg vet hvem du er. I så tilfelle er det jo ikke noe rart at svigersene dine foretrekker denne jenta for å si det sånn. At du kom inn å overtok hele sulamitten betyr ikke at din samboers foreldre er like lettlurte. De fleste syns nok synd i din samboers X for å si det mildt.

Skrevet

Kanskje dine svigerforeldre er de eneste normale og inkluderende menneskene i omgangskretsen hennes? De er i alle fall oppegående nok til å ta seg av noen som sliter, noe resten av dere (hennes familie inkludert) ikke later til å være opptatt av.

Spør deg selv: Hva taper du på å vise storsinn denne ene dagen i året?

Skrevet

Da hadde jeg valgt å feire ett annet sted, evt hjemme med mann og barn.

Dette er for drøyt!!!!!

Skrevet

Jeg tror du tenker på en annen enn meg isåfall, for jeg har ikke overtatt noe som helst. Bortsett fra plassen i senga og noe skapplass, men det er vel ikke det du mener?

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...