Gå til innhold

Ok, jenter - hva er vektdifferansen mellom deg og mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her veier mannen min nesten 80 kg mer enn meg. Jeg er 60 kg, han er i underkant av 140...! Noen som topper den? :P

(Jeg gir ham Grete Roede-kurs til jul og håper for hans del at vektdifferansen er mindre neste jul;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff vi veier dessverre like mye...

Skrevet

Jeg veier 54 kilo. Mannen veier 82 kilo

Skrevet

Å, hei, 10.21, helt likt som oss, jo. :)

Skrevet

Mannen veier drøyt 30 kg mer enn meg. Han veier 90.

Skrevet

Han veier ca. 75-80 (er normalvektig), jeg 99. :( Men det er vel bedre at bare en av oss er overvektig enn at begge er det ;)

Skrevet

Uff, skal han få det til jul? Er det noe han ønsker seg?

Hadde noen gitt meg et slankekurs til jul hadde julen vært ødelagt.

Skrevet

Hvis du var sykemeldt pga brystsmerter, antakelig fordi du var sykelig overvektig, så burde du vært glad for at partneren din vil hjelpe deg til en lettere hverdag og et lenger liv! Jeg er glad i mannen min som også er far til mine barn, og vil ikke at han skal dø fra oss pga sykelig overvekt! Det siste året har han to ganger tidligere hvert innlagt på sykehuset grunnet brystsmerter. Og nå skjedde det igjen sist uke.

Og hvis det bekymrer deg veldig, så får han flere gaver. Når han ikke klarer å legge om livet selv, og når jeg ikke klarer å påvirke ham, så må det sterkere skyts til. Jeg håper inderlig at GR hjelper ham, for jeg vil ikke bli enke før jeg er en gammel dame!

Skrevet

Good Lord...

Det er vel 10 kg mellom oss, han veier selvsagt mest.

Han er ganske tynn da, jeg er normal, med litt babyrester..

Skrevet

Jeg rundt 80 han 86. Han er normalvektig, jeg veier 25 for mye..

Skrevet

Differansen er vel rundt 20 kilo, i hans favør...

Jeg eier 65 kg, han 85 kg.

Skrevet

Her er det vel ca 25 kg. Jeg 65 og han 90.

Han var nylig hos bedriftslegen og sjekket bla bmi, den sa lettere overvektig. Skjønner ikke helt hvor de ekstra kiloene er, for de er ikke særlig synlige i såfall. Så tar hvertfall bmi med en klype salt.

Men vi har uansett som mår å være mer aktive i 2012 og gå ned ca 5 kg begge to.

Skrevet

Jeg veier 62 og han veier ca. 85 :-)

.. Men magen vokser, så jeg blir nok tyngre om ikke så altfor lenge!!

Skrevet

Selvsagt bør du hjelpe ham. Men det er han som må slanke seg selv, du kan ikke gi han lavere vekt i gave. Når du ikke klarer å påvirke ham til vanlig, så blir han mest sansynlig veldig fornærmet over gaven. Jeg mener dette blir en helt feil måte å gå fram på. Stakkars mann!

Er han så overvektig vil jeg tro han vil ha mer effekt og trives mye bedre med lavkarbo. Han er nok insulinresistens.

Men for all del, håper virkelig det blir suksess, han blir sunnere, og at han ikke reagerer på gaven som jeg frykter.

Skrevet

Mannen min veier ca 60 kg mer enn meg, men er 40 cm høyere også ;-) Vi er dessverre overvektige begge to.

Skrevet

Jeg veier 65 og han nesten 90. Vi kommer vel til å møtes "på halvveien" nå når jeg begynner å legge på meg og han forhåpentligvis slanker seg litt...

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir provosert over deg, så jeg må bare beklage at jeg kan bli krass nå.

Men aner du hvordan det er å se den du elsker ete seg ihjel?! Aner du hvordan det er å se ham sitte blek og kaldsvett mens han holder seg for brystet og nesten ikke får puste? Hvordan det er å skaffe barnevakt midt på natten for å følge med ham til sykehuset? Har du noen som helst anelse? Aner du hvordan det er å føle seg hjelpesløs og rådvill, aner du hvordan angsten for at den du elsker skal dø fra deg holder deg våken om nettene?

Hvis du ikke aner, så kan du bare holde munn.

Han får bare bli fornærmet. Jeg gjør dette i beste mening, for å gi ham økt bevissthet rundt kosthold og helse. Han er 50 kg overvektig. Det er ganske mye. Det er nesten hele meg! Og kroppen hans svikter under overvekten. Han blir sikkert fornærmet, men han vet innmari godt selv at han er stor. Senest i går satt han med tårer i øynene da han ikke passet fjorårets dress. Men han makter ikke å legge om selv og han lukker øra for hva jeg sier. Da håper jeg at han legger stoltheten til side og følger det han lærer på Grete Roede.

Og du kan lukke munnen din, for du er ikke en del av denne familien - det er ikke du som risikerer livet, faren din eller den du elsker.

Skrevet

Jeg veier 56 kg, og jeg har faktisk ikke peiling på hva kjæresten min veier. Men jeg tipper rundt 80+.

Skrevet

Jeg veier vanligvis 60 (70 nå, 7 mnd på vei) - og mannen min veier 95.

Hans vekt kommer av at han er 190 høy, og trener en del muskler.

Fin fyr ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...