Gå til innhold

Frekt av dem å gi en slik gave???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verken jeg eller mannen min drikker kaffe og pleier å servere pulverkaffe til gjester. Nå har noen i familien gitt meg kaffetrakter og kanne til bursdagen min! Snakk om ego gave!! Ble helt satt ut og visste ikke hva jeg skulle si. Nå må dette oppta skapplass i en ellers liten leilighet slik at vi kan lage kaffe til dem når de er på besøk 2-3 ganger pr år! Merker jeg ble skikkelig irritert! Har tilogmed tidligere sagt at vi ikke vil ha da vi ikke har behov for det.

Er det jeg som er utakknemlig eller hadde noen andre også blitt irritert?

Tenker det slik som at jeg skulle gitt dem en brødbakemaskin så de kan lage brød til meg når jeg er på besøk fordi jeg ikke er så glad i butikk-brød. Høres jo helt høl i hue ut den veien!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bytter du det i noe annet og neste gang du kommer og de spør kan du si at som du tidligere har sagt har dere ikke brukt for det og dere har heller ikke plass.

Si du heller kjøpte noe du ville ha.

Skrevet

Jeg hadde byttet den.

Drikker selv ikke kaffe men har kjøpt en presskanne til jeg får gjester.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Men du kan vel bare bytte den? De kan ikke føle seg tråkket på tærne av det siden dere ikke drikker kaffe og det vet de jo.

Skrevet

Nå syns jeg du er bare merkelig:)) regner med du syns det er morsomt å servere gjestene dine noe de liker? Nå er det jo sånn at de fleste liker kaffe, og nå slipper dere bruke egne penger på en trakter slik at dere kan servere kaffe , som de fleste voksne mennesker drikker. Legg trakteren på loftet da vel, og ta den fram når dere får besøk.

hva er problemet?

Skrevet

Jeg har til nå fått 3 kaffetraktere jeg. Av samme personer, som vet jeg ikke drikker kaffe. Et par tv kanner også. Ja det er fordi de ikke liker pulverkaffe, men det er jaggu ikke en gave til meg når de kjøper noe de vet jeg personlig ikke har noe ønske om eller brukt for.

Jeg tok hintet etter jeg hadde gitt bort trakter nummer to og dertil fått nummer tre. Hvis jeg vil at de skal kjøpe gave som er beregnet på meg og ikke de selv så får jeg bare la den trakteren stå i skapet her. Irriterenes for den tar stor plass da jeg har få skap og de er da bare her 2 ganger i året på kort besøk.

Skrevet

Vi fikk også kaffetrakter av svigers til jul enda vi ikke drikker kaffe. Svigerfar drikker kaffe da, men de har vært på besøk her 2 ganger på 5 år. Av besteforeldrene til samboer fikk vi brødbakermaskin og en annen type kjøkkenmaskin vi aldri bruker..hehe..koselig å få men vi bor i leilighet med dårlig plass og bruker aldri de tingene enn gang.

Skrevet

Ikke sikkert de bare tenker på seg selv, men på de andre gjester dere får også som drikker kaffe.

Har fått mange gaver selv som er utrolig ubrukelig, men da har jeg spart på de og gitt det bort til andre som trenger de.

Skrevet

Og så tenker jeg at folk kan spørre om ønsker sånn på forhånd, og handle litt ut fra det.....

Teit å kjøpe noe sånt som kaffetrakter eller brødbakemaskin om man ikke egentlig vil ha det:-P

Skrevet

bytt det inn i noe du vil ha....og be de ta med seg sin egen kaffe på kanne om det er så viktig å få kaffe...hehe...har skjedd at jeg har tatt med meg kaffe hjemmenifra, og aldri noen som har reagert...nytraktet da vel og merke...hehe...

Skrevet

Jeg begynte å få utstyr av tanten min til jul da jeg var 9 år...

Ene året fikk jeg laken....

Selv da jeg var 9 år laget jeg ikke noe oppstyr av det, pakket det bare bort, og tok det fram når jeg var voksen.

Skrevet

Det er faktisk ikke alle som har loft eller kjeller eller bod å lagre ting i, og jeg regner med at dette kanskje også gjelder HI siden hun klager over at hun ikke har noe sted å gjøre av den... Hvis man feks har en liten leilighet i en by så er ting litt annerledes enn hvis man bor i hus, skjønner du, anonym 14.37

Skrevet

Når de kommer neste gang, får du bare si at dere byttet den inn i noe dere trenger:-)

Tenker de tar hintet da....

Skrevet

vi drikker heller ikke kaffe. og har fått mange kjøkkenmaskiner vi ikke bruker. vi hadde dem på boden når vi bodde i leilighet. nå står de i kjeller`n.

våre gjester får kaffe hos oss. men ikke hver gang. det fordi vi ikke gidder og lage så mye kaffe.

vi har stort kjøkken men kaffetrakter står i kjeller.

sett den bort et sted. eller bytt den..

før vi hadde kaffetrakter ba vi folk om og ta med egen kaffe om de ville ha kaffe. hadde ikke penger til og kjøpe noe som vi ikke hadde bruk for. og de som ville ha kaffe. var aldri noe problem.

Skrevet

Ja det var jo litt frekt, men ikke noe jeg hadde giddet å gjøre et nummer ut av.

Svigers gjorde det samme til oss. Jeg drikker ikke kaffe, men mannen kan ta en kopp av og til. Han drakk aldri kaffe hjemme før forresten.

Jeg plasserte trakteren på loftet for vi hadde heller ikke plass. Der ble den. Svigers var jo uansett bare på besøk 1-2 ganger i året.

Nå har vi flyttet til større leilighet og har plass på kjøkkenet og så har mannen begynt å drikke litt mer kaffe.

Ikke noe å lage noe sak ut av spør du meg.

Skrevet

Vær glad for at du får en gave, det er ikke alle som gjør det... verken til jul eller bursdag;)

Og ja, snakker av erfaring!

Skrevet

Du er ikke utakknemlig og jeg hadde også blitt irritert om det er sånn at giverne har klaget over pulverkaffe:-) vi har kun pulverkaffe i skapet for vi drikker lite kaffe. Sånn har vi det. Jeg forventer ikke at folk jeg besøker skal ha den teen jeg drikker.

Skrevet

Pulverkaffe er grisestygt! Ville heller tatt med en kanne "på innerlomma" om jeg var gjest i ditt hus.. he he..

Skrevet

En gave skal gis for å glede mottakeren ikke for å få det slik man selv vil.

Hvis man gir en gave man vet at mottakeren ikke vil sette pris på eller har behov for/ønsker seg så er det ikke en gave i mine øyne.

Jeg får også svært lite gaver. Jeg får 2-3 til jul (annet en de tingene barna lager i bhg) og ingen til bursdagen min.

Så når jeg får en gave syntes jeg det er skuffende om jeg åpner å ser at det mangler fullstendig tanke på meg og er egentlig kjøpt for å glede den som gir.

Min ex mann var forresten ekspert på å gjøre det.

Jeg fikk ikke en gave fra han noen gang som ikke var noe han ønsket seg og derfor kunne "låne". Gjerne ting han visste jeg hadde null interesse for.

Å gi gave til meg ble en unnskyldning han kunne bruke for å få mer av de tingene han selv ønsket seg i hus.

Det er faktisk trist og sårende.

Det er en ting at folk har bommet litt å kjøpt noe som ikke faller i smak en om noen med viten og vilje kjøpet det de "ønsker seg", som de vet ikke vil skape noen glede hos mottaker.

Da er det bedre å droppe hele gaven

Skrevet

Eg har hatt kaffitraktar i mange år, sjølv om eg ikkje drikk kaffi sjølv. Eg syntes det var greit å kunne servere kaffi til gjestar. Kjenner ingen som synes pulverkaffi er godt...

Skrevet

Det kan jo hende de glemte at dere ikke drikker kaffe selv og tenkte dere trengte en kaffetrakter siden dere alltid bare serverer pulverkaffe?

Jeg ville byttet den i en presskanne, jeg - den tar nesten ingen plass i skapet, og da kan du lage god kaffe til gjestene. Hvis de lurer på hvor gaven er blitt av, kan dere bare si at dere syntes presskanne var mere praktisk. Og så kan dere servere god kaffe når dere får gjester, ingenting er så kjipt som å få servert pulverkaffe når man kommer på besøk til noen... :)

Skrevet

Vi drikker heller ikke kaffe og fikk kaffetrakter i gave. Det var da veldig hyggelig. Det fulgte til og med med god kaffe og "oppskrift" på hvordan den skulle lages. Vi liker å servere gjester noe de liker og god kaffe er noe mange setter pris på. Derfor bruker vi trakteren ofte, av og til når giveren er her, men oftest når vi har besøk av andre kaffeglade venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...