Gå til innhold

Bonusbarn- eller minusbarn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg takler ikke min kjærestes barn. Det bare klaffer ikke litt engang.

 

Det er en av grunnene til at jeg ikke vet om jeg orker fortsette forholdet.

 

Og det er ikke snakk om småbarn. Problemet er at ett av barna har store problemer, og foreldrene ser det ikke. De bare dekker over og jatter med barnet. Jeg takler det ikke.

 

Så her er det vel minusbarn...... Det store minuset!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

02:33 her:

 

Ja, jeg mente egentlig det du skriver altså; mener ikke at hun skal kjefte på jenta! "Strengere" bare i betydningen at hun setter samme grenser for henne som for egne barn :)

Skrevet

Min kjære og jeg har ett barn hver fra før og jeg syns det er bonus! :) Jeg kommer aldri til å være på førsteplass, men det gjør ikke han heller og det er sånn det skal være. barna først :)

Skrevet

Jeg har vært singel dame med barn i flere år og det har absolut ikke vært mangel på interesse fra menn av den grunn.. :P

Skrevet

Veldig overassket over at flertallet mener minus. Kanskje det er noe ekstra spesielt med meg da siden jeg synes det er kjempe fint med bonusbarn! Hun er her annahver uke og det er nærmest ingen forskjell bortsett fra at vi har litt ekstra hjelp i henne ved at hun elsker å leke med småsøskene sine slik at jeg og pappan hennes kan sitte å lese avisen en søndags morgen uten to som henger i beina etter stimuli :)

 

Synes det er kjekt med henne her, hun er nærmest som en datter for meg og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er like glad i henne som mine egne. Kanskje det har noe å gjøre med at jeg har vært inne i livet hennes fra hun var 8 mnd ? Ikke vet jeg, men er veldig glad i henne og ønsker å ha et godt forhold til henne!

 

Klart, hun er trassig og kan bryte ut i forskjellige vinkler men hun er et barn i vekst og såpass må jeg som voksen tåle. Jeg byr på meg selv og hun velger selv hva hun vil ta i mot, alltid plass å fanget mitt til henne og det hender ofte at bare jeg og hun tar oss en tur å finner på noe koselig for at hun skal få føle seg spesiell. Det trenger barn som vokser opp i to hjem!

 

Kunne aldri i verden tenke meg legge skylden på samlivet pga et barn, da måtte jeg heller gått i meg selv og tenkt ut hva det er jeg gjør som fører til dårlige situasjoner mellom bonusbarnet og meg.

 

hilsen en stolt mamma og bonusmamma til 3 barn!

Skrevet

Jeg kommer aldri til å finne meg en mann med barn fra før. Jeg var i et forhold med en i 7 år, nydlige barn, grei eks så det er ikke der problemet lå. Men da det ble slutt så var det så vondt å miste barna, uten noen rettigheter...

Skrevet

MINUS, uten tvil. Gruer meg til hver gang ungen kommer, og gruer meg hele uken i forveien.

Hadde det ikke vært for at jeg var gravid (ikke planlagt) så hadde jeg gått. Jeg og samboern har det kjempefint når den ungen ikke er her og tar meg selv i å ønske at han ikke eksisterte noen ganger.

Skrevet

mannen min har ei jente fra før, og det går helt fint. Inge krangling med mor, så det er nok mye av grunnen.

 

Så bonus her i gården. Vi venter felles barn nå, og jeg ønsker meg bare et barn, så da passer et utmerket at han har ei fra før, så slipper noen av de å være enebarn.

Skrevet

Så utrolig trist å lese om alle dere som ser på stebarna som et minus! Jeg får så vondt i hjertet av de stakkars barna som er prisgitt foreldre og deres nye partnere!

 

Hva skjedde med å sette barnas behov først? Er det så mye viktigere at mamma og pappa er "lykkelige" enn at barna får en trygg oppvekst sammen med de som betyr mest for dem?

 

Og til dere som valgte å gå med åpne øyner inn i et forhold til en mann som har barn fra før? Kom det som et sjokk at barn også er små mennesker med personlighet og meninger? Kom det som et sjokk at barna har en mamma som vil kun det beste for dem, og derfor setter krav til far og stemor? Tenker dere ikke på at stebarna er like verdifulle for sine foreldre som dine er for deg?

 

Jeg blir sjokkert over egoismen deres! Det er barna som er taperne her, IKKE dere!

Skrevet

Liker ikke vinklingen og kalle barn minusbarn, om det er barn fra før bør det absolutt være bonus for de som går inn i det forholdet. Når det er sagt så er det et minus for meg om en mann har barn fra før, jeg har to barn fra før men ser etter en mann uten barn.

 

Jeg har ingen problemer med å få oppmerksomhet og friere selv om jeg har to barn:)

Skrevet

Helt klart minusbarn ja. Ville ALDRI blitt sammen med noen med barn fra før, og hadde de hatt barn med mer enn en fra før i tillegg, ville jeg LØPT!!!

Skrevet

Er ikke barnet som er minus... men den jæævla eksen til gubben! det er minus!!! å alltid rette seg etter et jævla kvinnemenneske som setter seg først og tror hun er til for og styre oss!!

Skrevet

Jeg blir lei meg på både barn og voksne sine veigne her nå. Jeg er så heldig at jeg har to barn som har flotte bonusforeldre på begge sider. De gleder seg til å være sammen med dem, og ungene føler seg verdsatt.

 

Både jeg og far satte ungene først da vi gikk inn i nye forhold.

 

Jeg venter nå nr 3, hans første.Det var snakk om lenger opp at en alltid kommer til å være nr to eller tre fordi ungene kommer først når en møter menn med barn fra før.... Vet du; det tror jeg jeg kommer til å bli her, bli nr to, for barnet som kommet kommer til å gå foran meg, selv om det er jeg som fødte det. Sånn er det for meg også... INGEN kommer foran barna mine uansett.

 

God førjul, alle sammen!

Jeg gleder jeg til min kjære kommer hjem i morgen. Og han gleder seg til å komme hjem til sine bonusbarn og sitt eget i magen :)) Her ser jeg ikke for meg noen form for forskjellsbehandling når den lille kommer.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...