Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #26 Skrevet 15. desember 2011 For du var så saklig til å begynne med mener jeg? Om du virkelig ikke mener islamske land er i middelalderen foreslår jeg at du leser en bok. Lider ikke av fremmedfrykt da mannen min selv er innvandrer (Men en som jobber hardt og ikke er muslim) Kan også se nyanser i samfunnet, noe du ikke kan. Vi har problemer nok her i Norge om vi ikke skal importere fler. Og det er ukritisk innvandring jeg snakker om, ikke de som er villige til å være en del av samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #27 Skrevet 15. desember 2011 Skjerpings 23:20 og alle andre som generaliserer og slenger fordommene sine rundt her inne. Du burde kanskje studere litt, om du tror 70% av befolkningsveksten skyldes innvandring.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #28 Skrevet 15. desember 2011 Eh, nei. Det er ikke slik "snille" Norge fungerer. Det er kunnskapsmangel og fordommer som får folk til å tro at det er slik samfunnet vårt fungerer.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #29 Skrevet 15. desember 2011 Dust 00:49 http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/snart-blir-vi-5000000-innbyggere-3661490.html Er vel heller du som bør studere litt.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #30 Skrevet 16. desember 2011 Er så tragisk med folk som snakker om fordommer og slikt, når de driver på med akkurat det samme selv. "Du burde kanskje studere litt..." Hvor frekk går det an å bli 00:49? Spesielt når du tok så inni hampen feil?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #31 Skrevet 16. desember 2011 Hehe...Dere som synes denne vitsen er så fæl, hva med svenken, dansken og nordmannen vitser? er de også rasistiske da? Det er bare en vits:)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #32 Skrevet 16. desember 2011 Uff, dårlig smak i vitser.... Bare ikke kommentere, denne er ikke den verste vitsen, men du vet nå hva hans mening om asylsøkere/innvandring er, og er du dypt uenig så la være å ha mye med han å gjøre. Han føler tydeligvis at dette er viktig for an iom at han stadig vitser og kommenterer om det. Vil bare poengtere at det er flere typer innvandrere http://www.ssb.no/innvbef/ Det virker som om innvandrer=muslim og asylsøker i denne tråden, og det stemmer jo ikke. Kan godt være at 70% av befolkningsveksten var via innvandring, men de fleste er polsk, svensk og tysk. De andre som vi legger så godt merke til er i mindre tall. Jeg er nok ikke helt enig i innvandringspolitikken i Norge, men det er mer hvordan de som kommer som flyktninger og politisk asyl blir fulgt opp. Samt hvordan i forholder oss til kriminelle som kommer inn. Det er litt "snilt". Og de putter alle i samme bydel - og hva skjer da? Hvorfor gidde å lære nosk når butikk annen snakker samme språk om deg? Det som irriterer meg med slike holdninger som skjærer alle "mørke" over en kam er at de behandler alle som om de e like. Samtidig som at de også inkluderer 2 og 3 generasjonsinnvandrer som er godt integrerte i samfunnet. Jeg jobber i et miljø med høyutdanning og de ikke-vestlige innvandrerne i min hverdag er høyt utdannede, hardt arbeidende msk som ikke tar med privatlivene sine på jobb. De som er 2/3 gen har blandet kulturer og klarer helt fint miksen mellom feks muslim og norsk. Uff, kjenner at jeg blir frustrert av hele tråden. Det er ikke enten eller, virkeligheten er mer nyansert.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #33 Skrevet 16. desember 2011 Blir frustrert av tråden også. Er utenlandsk, flyttet til Norge i voksen alder, tok utdanning, jobbet så å si fra dag 1 og betalt skatt, integrert meg og tilegnet meg det norske sosiale kodene og tradisjonene. Likevel får man ikke innpass fordi man er utlending. Svært sårende å aldri få besøk, sitte alene på foreldrekaffe mens andre prater med hverander osv osv. Heldigvis har jeg en samboer og herlige barn som gjør livet mitt komplett, men savner det å bli akseptert og det å ha venner... Når man leser denne tråden så skjønner man egentlig hvorfor det er slik at man er mye alene.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #34 Skrevet 16. desember 2011 00:01; "Når vi UKRITISK importerer ALT MULIG fra land som fremdeles er i middelalderen"... Du mener altså at innvandringen til Norge er ukritisk? Tilfeldig? "Alt mulig" kan bare komme som de lyster? Du burde virkelig lese denne artikkelen http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4188487.ece , så kan jo DU svare på direktøren i UDIs spørsmål om HVEM vi faktisk skal stenge ute. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #35 Skrevet 16. desember 2011 Synst ikke vitsen var morsom jeg - og jeg har god humor. Også når det gjelder innvandring. Virker som om vitsen er hjemmesnekret. Jeg ville svart: "Misunnelig?"
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #36 Skrevet 16. desember 2011 Muslimske land er fremdeles i middelalderen, og all innvandring derfra bør bli stanset på flekken. At innvandringen nå er ukritisk er ganske tydelig når man ser voldtekten, narkotikaen og volden disse svina bringer med seg. Enkelt å svare på den: Ja til arbeidsinnvandring Ja til FNs kvoteflykninger Ja til alle dem som kommer hit for et nytt og bedre liv, og for å bidra til fellesskapet og følge reglene. NEI til asylsøkere som havner rett på trygd, som ikke gidder å jobbe, som voldtar, som dreper, som raner, som tigger, som setter religion over landets lover og regler (Som det svinet i SV prøver på) osv En prøvetid på fem år, samt lukkede asylmottak ville hjulpet mye. Jeg er dritt lei den negative retningen Norge har tatt de siste fem-ti årene. Jeg vil ha landet mitt tilbake.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #38 Skrevet 16. desember 2011 Når jeg ser denne og lignende vitser tenker jeg at vedkommende er av den mindre intelligente typen og blir litt flau på hans/hennes vegne.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #39 Skrevet 16. desember 2011 Veldig morsom den da. Og veldig på kornet. Det er jo slik det er, men det er det jo politisk ukorrekt å se noe om såklart. Idiot-Norge som oppfører seg som ei dørmatte.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #40 Skrevet 16. desember 2011 Ha ha, nei det er jo nettopp IKKE slik det er. Men den kollektive fordommen om dette sitter så dypt at man nesten kan snakke om kollektive vrangforestillinger. Et medisinsk tips: Studier innen samfunnsvitenskap kurerer dere for alltid .
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #41 Skrevet 16. desember 2011 Hvis du virkelig TROR at det ikke er slik, ja da må jeg bare kondolere...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #42 Skrevet 16. desember 2011 Ja, for folk som bruker begreper som "dust", "frekk" og "inni hampen feil" for å få frem poengene sine har vanligvis mange gode argumenter... ? Tolket nok begrepet innvandring her mer som asylsøkere som selve vitsen handlet om. Tar man hensyn til at vi tar i mot mye arbeidsinnvandrere, særlig fra Sverige, Polen, England osv- så er sikkert statistikken ganske riktig (dog likevel overraskende). MEN da er samtidig relevansen til vitsen overhodet ikke til stede... Kom gjerne med noe som er et ordentlig argument. Studier øker både kunnskapsnivået, evnen til å skille mellom relevant og irrelevant, og senker nivået av fordommer. Så jo, det kan nok være en ide..
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #43 Skrevet 16. desember 2011 Oi, det argumentet var for bra til at jeg kan la være å tro deg... For å si det slik: At innvandrere generelt er late, snylter, ikke kjenner sine foreldre osv er en enkel sak å motbevise ved hjelp av forskning. Du vil ikke finne NOE som beviser det du påstår. For å påstå noe annet må du dermed være ute av stand til å gi slipp på gale oppfatninger, tross at alle studier viser noe annet enn det fordommene dine forteller deg. Men som de sier i Vildanden; "Ta fra et gjennomsnittsmenneske livsløgnen, og du dreper det".
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #44 Skrevet 16. desember 2011 Signerer 23:23. Blir faktisk også litt skremt av intelligensnivået her inne nå, og håper ikke denne tråden viser et representativt utvalg av medlemmene..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #45 Skrevet 17. desember 2011 Vitsen handler ikke bare om innvandrere da hehe, ikke snakke norsk delen ja, men alt annet handler om andre grupper......
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #46 Skrevet 17. desember 2011 Jeg la ut dette innlegget for å se hvordan folk her inne reagerte på vitsen, og konklusjonen er nedslående; over halvparten syntes faktisk vitsen var både treffende og morsom. Nedtur for meg, fordommer og kunnskapsmangel er ikke egenskaper jeg liker, heller ikke rævalaus dårlig humor. Er det virkelig noen som LER av dette? Personen som la ut denne, og andre type innvandrer/rase - "vitser" på FB, er en dame på 30 år, men med et modenhetsnivå på ca 18. Det gjenspeiles med et nettverk der flesteparten fortsatt går på videregående. Hun er alenemor og bruker stort hver helg til fest. Og forresten; hun stemmer FRP, ja. HI
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #47 Skrevet 17. desember 2011 Svært få av de hundretalls 18-åringer jeg kjenner og har kjent (er lærer på vgs) ville synes at denne vitsen var udelt morsom, så det blir egentlig å fornærme 18-åringen slik du skriver det. Jeg har derimot hatt en del elever fra blant annet hjem med foreldre som lever på støtte fra NAV og som i tillegg driver FrP-propaganda overfor poden sin. Disse gutta (og fåtalls jentene) ville synes at denne vitsen var morsom. Bare så synd at disse underyterne av noen latsabber fortsetter trenden som foreldrene har satt med å klage over lange NAV-køer og hvilken farge den har...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå