Gå til innhold

hva synes dere om navne valget mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan godt hende det ja, men navn utvikler seg overalt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare jeg som assosierer "engel" med døden?

Jeg liker ikke at folk kaller barna sine engel enten som navn, f.eks. Angelica, Angelito osv, eller bare kaller det "engelen min" osv. Ikke noe hyggelig!

Skrevet

Ikke min smak.

Dessuten - søtt på en unge, ikke fullt så festlig når ungen blir voksen.

Er det ikke et kallenavn for Angelo? Altså lille-Angelo, for å skille fra den han evt er oppkallt etter?

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Æææh, roan litt i fletta her nå. Det nytter i hvert fall ikke å bli ufin!

Du spurte om meninger, og det fikk du. Du må nesten bare tåle at ikke alle er enige med deg. For øvrig kan du bare drite i hva alle andre syns, og kalle babyen din det du vil kalle den.

Sønnen min har i følge DiB-damene et skikkelig harrynavn, men det bryr jeg meg slett ikke om. Han kler navnet sitt, og det er det som betyr noe :-)

Skrevet

Jøss, er det galt også nå? Kaller sønnen min "lille-engel" rett som det er jeg...

Engel betyr uansett budbringer, og har i hovedsak ikke noe med døden å gjøre.

Skrevet

Jentenavn?? I såfall helt nydelig!

Skrevet

helt feil å spørre en gjeng ukjente damer på et forum om hva de syns om navnvalget ditt. Deres mening betyr jo til syvende og sist nada.

Hadde du fått høre hva de andre damene her inne har kalt ungene sine hadde du sikkert fått krupp, ingen her på dette forumet har jo valget "det fineste navnet som går an å ha" - fordi alle har forskjellige meninger. Greia er å skille de betydningsfulle meningene (feks moren din sin, eller barnefaren) utifra de betydningsløse (DIBdamer osv)

Skrevet

Et svar - sær skri vings feil. Uff!

Skrevet

Eh, Lykke er et ganske vanlig dansk navn. Har ikke hørt at noen har hatt problemer med det før?

Skrevet

Vel helt ærlig så syns jeg ikke Angelito er så veldig fint. Men vi har aller forskjellig smak ;)

Angelo er en ting, men Angelito er vel mer ett kjælenavn i mine øyne.

Måtte bare kommentere en ting;) du skriver at ungen ikke er norsk, men er ikke du norsk da? blir ikke barnet norsk også?

Hvor kommer pappan fra? Hvis han feks er fra ett spansktalende land så skjønner jeg valget bedre, selvom jeg fortsatt ikke syns det er det fineste navnet i verden.

Hva syns familien din da?

Skrevet

Bare husk han skal være voksen mann mye lenger enn liten gutt og å presentere seg som Angelito i et jobbintervju trenger ikke være så morsomt, ei heller et pluss. Det er bevist at navn har mye å si i intervjusettinger, man bør tenke seg om å gi sønnene sine gode navn som ikke båssetter dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...