Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 navnet Angelito ? ka døkk tru? det betyr lille engel btw
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Guttenavn? Fint navn. Men litt "klissete"
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Betydningen er fin, men navnet passer overhodet ikke på et norsk barn. Det er ikke pent.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Ser for meg en latinokis med sleik og gull i tenna. Harry med andre ord!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Det var veldig latino ja.. Høres litt pompøst og voldsomt ut? Og hvor kult er det å hete "lille engel" om han f eks blir en kraftig kar på 190 cm og 100 kg? Snekkeren Angelito, kirurgen Angelito.. Hmm, klinger dårlig..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Spansk, ikke sant? Angelito er barneversjonen av navnet Angelo. (De er altså døpt Angelo, og kalles Angelito som barn og Angelo som voksen).
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 hahaha ja, ungen er ikke norsk da men ser den med en svær bola kar som heter "lille engel ", men alle går ikke rundt å tenker lille engel når de hører navnet, dee tenker bare angelito, som eventuelt mellom navn eller bare navnet
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 hahaha ja, ungen er ikke norsk da men ser den med en svær bola kar som heter "lille engel ", men alle går ikke rundt å tenker lille engel når de hører navnet, dee tenker bare angelito, som eventuelt mellom navn eller bare navnet
habibti91 Skrevet 14. desember 2011 #9 Skrevet 14. desember 2011 hahaha ja, ungen er ikke norsk da men ser den med en svær bola kar som heter "lille engel ", men alle går ikke rundt å tenker lille engel når de hører navnet, dee tenker bare angelito, som eventuelt mellom navn eller bare navnet
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 hahaha ja, ungen er ikke norsk da men ser den med en svær bola kar som heter "lille engel ", men alle går ikke rundt å tenker lille engel når de hører navnet, dee tenker bare angelito, som eventuelt mellom navn eller bare navnet
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #11 Skrevet 14. desember 2011 Det høres ut som en italiensk is, sorry, men ikke fint.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #12 Skrevet 14. desember 2011 Likte Angelo bedre, litt mer "manndig" Men uansett hva ungen heter, så blir alle å si etter noen uker: "åh, han kunne ikke hatt noe annet nav"
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 Det er et kallenavn i Spania for små barn, ikke et navn man faktisk gir. Ángelo er navnet (engel), og når guttene er små kaller man dem ofte for Angelito som kjælenavn. Det ville aldri være det offentlige navnet, eller stå i papirer osv. (jeg er spansk og født i Spania, kom til Norge da jeg var 5 år)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #14 Skrevet 14. desember 2011 da får du i såfall uttale det riktig også. Det uttales ikke med norsk g eller med ng-lyd, g-en uttales som kh (som i tysk Bach) altså an-khe-li-tå. Klarer du og alle andre nordmenn det, så ok. Blir som Jorge, ingen nordmenn klarer å uttale det riktig (uttales Khår-khe). Hilsen meg som er fra Spania
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #15 Skrevet 14. desember 2011 kjenner voksne folk som heter dette da. har selv mange chilenske venner som også fåreslo dette navnet
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 Ingen som heter angelito, men angel går jo an... Ser uansett ikke poenget med å gi barnet et navn som det er vanskelig for nordmenn å uttale, hvis dere skal bo i norge.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #17 Skrevet 14. desember 2011 hvorfor skal jeg utale på den måten, selv om jeg var klar over det du sier fra før av, synes det blir finere å utale det på den andre måten. de som heter angelo her i norge blir ikke kalt for an-kh-elo , uten om i en spansk familie.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #18 Skrevet 14. desember 2011 jo folk som heter angelito kjenner folk med det navnet jeg. hva er forskjellen uansett om ingen heter det da? hørt tullinger her inne ville kalle ungene sine for LYKKE er det noe folk flest heter da? se for deg en feit peppermø på 44 med 10 katter hete lykke da har forstått at du er spansk om tydeligvis ikke synes noe om det hvis ikke hele min familie er spansk og utaler navnet kun på den spanske måten. men folk utaler ikke navnene i min man sin arabiske familie på den arabiske måten heller men hva så ?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #19 Skrevet 14. desember 2011 Hjelper ikke hva DU synes om uttalen. I dag velger mange ungdommer spansk som tredjespråk på skolen, og DE vet at Angelito uttales an-khe-litå. Jeg har tatt et lite spanskkurs, og den uttalen var den første som slo meg. Hvis du velger et spansk navn så får du godta at det føgler en uttale med det navnet. Og siden du spør: Navnevalget er aldeles grusomt. For God's sake, tenk over at ungen skal bli voksen en dag!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #20 Skrevet 14. desember 2011 Men i Chile blir barna døpt Ángelo og kalt Angelito som kallenavn
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #22 Skrevet 14. desember 2011 Fin betydning, stygt navn.' Sorry to say
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #23 Skrevet 14. desember 2011 Etter nicket å bedømme så er frøkna født i 91, så ja... ung mor - mener jeg. Og det merkes litt på svarene også.... og skriveferdighetene.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #24 Skrevet 15. desember 2011 Er du dum. kanskje i den lille bobla di men ingen norske går og kaller de som heter feks angel, eller angelo som jeg kjenner for anchel eller anchelo. dummeste jeg har hørt. OG jeg bryr meg ikke hva du mener om hvordan utalen på navnet til MIN sønn skal være ,hvem faen er du ? haha
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #25 Skrevet 15. desember 2011 HVA har det å si om jeg er ung mor? herregud så patetiske noen av dere er,virkelig trist å se "voksne" damer oppføre seg som tisper jeg møtte i ungdomskole tiden. ingen som reagerer på damer på 35 år som vil at jenta si skal hete lykke, og en dag voske , men når en ung jente tenker på en navn som angelito så er det helt fjernt.dere er ikke flaue engang over oppførselen dere,fleste av dere hadde rett og slett ikke turt å være så direkte uten den fine knappen deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå