Gå til innhold

Er det fuckings mulig!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør det virkelig noe? Presiserte dere at det er hemmelig? Hadde dere planlagt en spesiell måte å fortelle det til alle sammen? I tlf, på besøk hos hver og en av dem? Nei, ro deg ned. Gled deg heller over en kommende bestemor som er i himmelen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du er sint og lei deg, men å hevne seg med utestenging og stillhet synes jeg er dårlig ide.

Ikke gjør noe forhastet, hold litt avstand til du er litt mindre sint. Så kommer du til å se at dette faktisk ikke er så ille (med mindre dere eksplesitt bad henne ikke fortelle det - hvis det er tilfellet så får du være mer forsiktig med å gi henne info neste gang. Da mener jeg ikke å bevisst gi henne info sist, men vente til dere har fått fortalt andre dere helst vil overbringe nyheten til personlig).

Kanskje du vil ha barnevakt, besøk på ungenes bursdager, oppmøte i barnehagen på juleavslutning osv. Vel, da trenger dere et godt forhold og det får du ikke med hevn over en så udramatisk sak.

Skrevet

Det var då svært til drama! Eg skjønar for all del at de vil fortelje sjølve, men sa de i frå til ho om at ho ikkje skulle seie det vidare? Det er vel i grunn sambuaren din som har mest grunn til å bli skuffa, for ho har vel ikkje ringt rundt til di slekt og.

Skrevet

00:21

Mulig du synes jeg er horribel som har ei svigermor som går rundt og sier det ikke er så om å gjøre å få et barnebarn. Men, jeg har ALLTID hatt et godt forhold til mine svigermødre, alltid. Jeg er en person som er ganske sjenert og jeg er ikke en person som liker å såre folk.

Jeg sier ikke ifra om det jeg reagerer på med en gang, det skal litt til og jeg er uhyre tålmodig med min svigermor. Hun er snill og hyggelig, men hun er uvitende. Hun forstår ikke at andre tenker og ønsker annerledes enn hun selv, hun baksnakker folk og sladrer om alle. Folk er rett og slett redde for at hun skal få vite private ting om dem fordi da sladres det til alle som har ører.

Hun dukker opp her helt plutselig, da begynner hun å rote i skuffer og skap i huset vårt, da skal hun rydde, så går hun rundt å uffer seg fordi det er jo ikke ryddig nok i skapene. Jeg blir lei meg, men tør ikke si noe, jeg føler meg udugelig og føler hun ikke liker meg fordi jeg er ikke hjemmeværende hushjelp slik som hun. Hun har fullstendig skjemt bort sønnen sin i så stor grad at han er utrolig lite selvstendig, jeg må ta mg av alt, han blir flinkere og flinkere selvfølgelig fordi jeg krever noe av han.

Hun er som hun er, noe også hennes datter og sønn påpeker, hun er vanskelig å ha med å gjøre, hun lever litt i sin egen verden og klarer ikke sosiale ting uten at det handler om slarv eller ingenting. Snakkes det om noe dypere detter hun ut. Drikker mer før hun danser med ungdommene, hvilket jo er morsomt, men jeg prøver å illustrere at jeg er inget troll til svigerdatter, jeg tar hensyn til henne hele tiden, hun tar ikke hensyn til meg.

Skrevet

Ho e jo sikkert i himmelen for å skal bli bestemor igjen! :) Hadde forstått det om du var 4 uker på vei, men om du er over de "magiske" 12 ukan og dåkker e offisiell så e det ingen vits å lage sånn drama ;)

Skrevet

Em jeg bare må.. Fuckings hva slags ord er det? Hvor gammel er du HI som må bruke slike ord?

Skrevet

Åh herregud.. Mine foreldre gjorde det samme med begge våre. Fortalte det til "alle";- og vi vet jo hvrodan de er, så var jo forberedt på det. De mener ikke noe vondt, snarere tvert i mot..

Hva om hun hadde blitt sur og tverr og ikke synes noe om at dere får barn, elelr at et ikke passer med flere barn for dere nå, eller noe annet?? Hadde det vært bedre...Det er galt nå de er "for glade" og ivrige over barnebarn, og det er galt om de ikke setter NOK pris på og få barenbarn..

Svigermødre TRENGER ikke være de verste menneskene i verdne, men her inne virker det som om det "skal være sånn";- og har man ikke noe og HATE svigerforeldre for, så finner man på noe.....

Skrevet

Men herregud da jente. Har du ikke et eget ansvar i dette da? Hvis du ikke vil risikere at andre sier noe før du selv gjør det bør du jo strengt tatt holde det hemmelig til det ikke lenger er et problem.

Skrevet

Her presterte svigermor å skrive i statusen sin på FACEBOOK at hun svevde på rosa skyer fordi hun skulle bli bestemor... Jeg var 6 uker på vei :P

Skrevet

Kjære vene, det var jo helt og holdent deres egen feil! Hvorfor i all verden fortalte dere det ikke til han som skulle bli storebror først??

Skrevet

sa dere at hun skulle holde det hemmelig da?

Skrevet

Hevn er undervurdert og bare sunt om den er uskyldig. Regner med dette ikke er det eneste svigermor har gjort som irriterer deg, og at det er derfor du reagerer så sterkt. Hvis svigermor forsto at hun burde holdt kjeft om dette, men likevel sladret,- vel da er hun er sladrekjerring som ikke er til å stole på. Illojal er hun også. Lykke til med hevnen!

Skrevet

Åh, jeg vet hvordan det er. Min svigermor fikk vite det ganske tidlig, og 5 minutter etterpå hadde hun ny statusoppdatering på Facebook om at barnebarn nr 2 var på vei... DA var jeg sint og hun fikk beskjed om å fjerne statusen sin, men veeeldig mange fikk det jo selvfølgelig med seg! Her fortalte vi ikke om UL vi var på før hun spurte noen uker etterpå. Tror hun forsto at vi ikke var spesielt blide!

Skrevet

Åh, jeg vet hvordan det er. Min svigermor fikk vite det ganske tidlig, og 5 minutter etterpå hadde hun ny statusoppdatering på Facebook om at barnebarn nr 2 var på vei... DA var jeg sint og hun fikk beskjed om å fjerne statusen sin, men veeeldig mange fikk det jo selvfølgelig med seg! Her fortalte vi ikke om UL vi var på før hun spurte noen uker etterpå. Tror hun forsto at vi ikke var spesielt blide!

Skrevet

Hvordan kunne svigermor vite at det var så viktig for dere å fortelle det selv? Men nå er jeg av typen som ikke ser den store gleden i å informere om det. De fleste syns ikke det er en såå stor happening som dere, og blåser i hvor informasjonen kommer fra. Dere har jo tross alt barn fra før.

Skrevet

Jeg er ikke så glad i å prate, så det jeg gjør, er å annonsere graviditeter til min mor, så vet jeg at hele bygda inkludert all familie, vet det innen et døgn.

Å være gravid er da ikke en så stor sak for andre enn foreldre og besteforeldre?

Skrevet

Så dere skal ha barn igjen. Det er stort for dere, men ikke noe voldsomt for de fleste andre. Så det å lage et såpeseriedrama med hevn og utestenging over noe sånt er rett og slett patetisk. De fleste tenker ikke mer enn "så hyggelig" når de får vite at noen venter barn, og gir i grunnen blanke i om de fikk nyheten av de vordende foreldrene eller noen andre.

Jeg skjønner at det var noe du hadde ønske om å gjøre selv, men da ble det ikke sånn denne gangen. Det du bør tenke hardt å lenge over nå er om dette er så stort og alvorlig at det er verd å lage drama ut av. Det kommer sjelden noe godt ut av hevn. Hadde du reagert like sterkt om det var DIN mor som hadde gjort det? Om du ikke hadde det, så er det nok en grunn til å la det gå uten å lage noe nummer ut av det.

Om du er fast bestemt på å hevne deg, så husk at hevn har en lei tendens til å slå tilbake på en selv. Hvis du setter standarden for kommunikasjon dere i mellom til "hun får ihvertfall ikke vite noe", så må du tåle at det blir slik den andre veien også, og ikke nødvendigvis bare fra svigermor til deg. Andre kan finne på å stille seg på svigermors side og mene at du er urimelig, og brått så er det du som er den som står alene.

Skrevet

Du og HI virker svært barnslige og umodne.

Skrevet

Men 08.22. Hvorfor forteller du da slikt til henne før du fått innformere de du er redd skal få vite det i forkant av henne da.??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...