Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Jeg er så sjeleglad for at jeg ikke går på lavkarbo, og at jeg kan kose meg og holde mattradisjonene ved like i jula. Pinnekjøtt, poteter, riskrem, moltekrem, sjokolade, delfiakake osv:) For et styr det må være å bringe med seg egen mat til gjester osv, for man kan vel ikke forvente at alle står på pinne for lavkarbofolket i jula, og lager spesialmat til besøk. Det må jo være noe galt med denne dietten når det blir sett på som usunt å spise klementiner og frukt!? Motstrider jo all sunn fornuft! Hilsen slank motstander av lavkarbotrenden, og tro det eller ei, jeg er likevel sunn og veltrent;)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Og penget med dette innlegget er? Å fortelle at du liker Delfiakake?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Poenget er å belyse hvor viktig det er å tenke selv. http://www.dn.no/dnaktiv/article2288605.ece. Virker jo som om halve Norge svelger denne dietten rått. Tror du virkelig at det finnes noen mirakelkur for å bli slank? Det er enkel matte, forbrenn mer enn du putter i deg og tren. Da blir du slank.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Blablabla... ...gjeeeeesp.... Lei lavkarbo, men like lei innlegg om folk som er lei lavkarbo...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 "Poenget er å belyse hvor viktig det er å tenke selv" Poenget er vel heller å fortelle at du har rett og at de andre er dumme? Personlig så lurer jeg mer på om du virkelig liker Delfiakake?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Jøss, du hakke mye peil! Pinnekjøtt, ribbe, medisterpølser, luthersk osv. er 100% lavkarbo! Bare proteiner og fett i det. Hilsen en annen slank jente som heller ikke går på lavkarbo men som iallefall har satt meg inn i hva det går ut på
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 20:52 Ja, men pinnekjøtt er jo mer enn bare pinnekjøtt. Det er poteter, grønsaker, saus, osv også Samme med ribbe.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Så lite problem å gå på lavkarbo å kose seg med julemat. Deilig ribbe, hjemmelaget saus, rødkål og surkål, medisterkaker, nam nam nam.. Oi ja, poteter er vist det eneste jeg ikke kan spise... Desserten? Multekrem spiser vi, så der kan jeg vist fortsatt kose meg. Julekaker? er ikke så veldig glad i disse kromkakene jeg, men kanskje jeg slår til å tar en skikkelig karnoutskeilese med en kromkake med multekrem... Er så glad for å gå på lavkarbo jeg, gått ned nå 20 kg på ett år, mere energi, mere farge i annsiktet( sies så av bekjente iallefall, "gud så godt du ser ut om dagen" God jul da
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 Jeg spiser lavkarbo og jeg spiser ALT de andre spiser? Bare at i stedet for 3 poteter så spiser jeg en. Jeg spiser gjerne klementiner, 3 i stedet for 10. Godis? Gjerne, hjemmelaget marsipan, mørk sjokolade, masse deilig multekrem eller dronning mauds pudding. Er det en høytid du virkelig slipper å synes synd på lavkarbere så er det i jula. Når du går opp i vekt så går vi gjerne ned, uten å ha forsaket noe som helst! Perfekt!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 21:03 Du er jo snarere på høykarbo enn lavkarbo;) Og det er i hvert fall farlig slik du gjør, å spise masse mettet fett i komb med karbohydrater. For det er masse karbohydrater i det du nevner..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #12 Skrevet 12. desember 2011 høykarbarbo ? fordi hun spiser en potet? eller noen klementiner? Hun lager vel bare maten fra bunn da, dropper sukker, stivelse og lignende! Fullstendig lavkarbo det hun forklarer!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #13 Skrevet 12. desember 2011 Er vel delte meninger om man kan spise poteter og klementiner på lavkarbo..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #14 Skrevet 12. desember 2011 joda, mulig det er delte meninger om det. Men om man spiser en potet på juleaften og to klementiner er det ikke ikke en høykarbo kur...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #15 Skrevet 12. desember 2011 På lavkarbo kan man fint spise opptil 80 gram karbohydrater per dag. Hvis du får skvisa det inn i en potet og 3 klementiner er du flink!! Så ja, lavkarbo og jula går heeeelt fint!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #16 Skrevet 12. desember 2011 Jeg er også glad jeg ikke går på lavkarbo, enda jeg er en skikkelig tjukkas. Det byr meg imot , men akkurat i jula mener jeg at lavkarberne har en fordel som vi som tyr til Grete Roede-kost ikke har. Maten er tilpasset kostholdet deres, det er vi andre som må passe oss. Når det gjelder frukt HI, så er det faktisk ikke sunt i for store mengder, det er vanvittig mye sukker i frukt.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #17 Skrevet 12. desember 2011 Ja, i store mengder ja. Men jeg spiser nå 1-2 frukter om dagen med god samvittighet, mange andre ting kroppen trenger i dem utenom sukkeret:) HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #18 Skrevet 12. desember 2011 1-2 om dagen er fint. Og de andre tingene de inneholder er fint for kroppen, men ikke noe den trenger strengt tatt.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #19 Skrevet 12. desember 2011 Trenger ikke kroppen vitaminer og antioksidanter da? Eller foretrekker du å ta det i pilleform?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #20 Skrevet 12. desember 2011 Det er jo helt på trynet at butikkene i hele Norges land på grunn av dette Lavkarbo hysteriet skal gå tomt for meierismør! Sier ikke det noe om at "ressursene" fra jorda (for å sette det litt på spissen) ikke er ment for at vi skal ha et slikt kosthold??? Etter min mening er alle som har et slikt fanatisk oppheng i Lavkoarbo hysteriet blitt hjernevasket! Dette er bare en trend, og om 10 år ser vi tilbake på dette og LER!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #21 Skrevet 13. desember 2011 Dere er så dumme som tror at smørmangelen kommer av lavkarbo! De spiser jo ikke en pakke smør til maten sin, eller smør istedenfor mat. De steker i en ss smør istedenfor olje! De fleste mennesker med litt respekt for mat og smak, ville brukt tine smør fremfor olje når de steker uansett! Sett dere litt inn i ting! Lavkarbo er ikke en slankekur, det er en diett, en diett hva er det??? det betyr livsstil! Man spiser ikke en kilo fett om dagen, man unngår brød, sukker, stivelse osv, tror dere virkelig kroppen har enormt behov for det?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #22 Skrevet 13. desember 2011 Godt gjort å lage marsipan uten sukker. Vanlig hjemmelaget marsipan består av 50% sukker og 50% mandler. Nå er det sikkert grader av "lavkarbo" også. Noen mener jo bare at de spiser litt mindre karbohydrater enn de gjorde tidligere, andre er helt "nasi".
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #23 Skrevet 13. desember 2011 Jeg lager marsipan av mandler og sukrinmelis. Går helt fint. Er ingen problem å erstatte sukker og melis med sukrin og surkinmelis.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #24 Skrevet 13. desember 2011 Man kan få alt man vil av vitaminer og antioksidanter fra grønnsaker. Man har absolutt ingen behov for frukt.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #25 Skrevet 13. desember 2011 Har du smakt den "marsipanen"? Det er omtrent som å erstatte vin med alkoholfri vin. Da velger jeg heller noe annet, men fint om du liker det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå