Gå til innhold

Er liksom ikke morsmelk bra nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes at folk alt for lett gir opp amming jeg. Selv om ammingen går greit, begynner de med mme på kveldene "for at ungen skal sove bedre", oversatt til: mor nedprioriterer barnets behov til fordel for eget søvnbehov...

Det samme med grøt, begynner fordi de tror ungen skal sove bedre. Er ikke mm bra nok lengre for folk? Er folk late? Skjønner de ikke at når de begynner med annen mat går melkemengden ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du syns og mener er sikkert ikke så interessant å ta med i betraktning når folk planlegger eget liv, gjøren og laden

Skrevet

Nei, alle andre enn deg er late og tjukke i nøtta. I kveld når du legger deg, kan du tenke på hvor mye vi beundrer deg siden du skrev det smarte og spissformulerte innlegget. Og så skal vi slå oss på pannen fordi vi ikke har skjønt det før.

Skrevet

Hva skulle jeg ha gjort? melka forsvant i løpet av et døgn :/

Og jeg kunne da heller ikke gi flere liter mme i døgnet, så måtte gi grøt... eller skulle jeg sulte ungen?

Jeg pumpet i 3 uker (ja melken holdt ikke lenger), ammingen gikk bare ikke. Ungen fikk ikke tak, melken kom ikke ut og jeg fikk store smerter av ammingen. Selv med skjold satt jeg og pinte meg, ble ikke bedre men verre...

Joda jeg er sikkert lat og dum... Her ble forresten mini dårlig av mm fra meg....

Skrevet

Jeg syns mottsatt av deg. Jeg tror damer prøver for hardt til å få til å amme. Tror nok mange barn hadde hatt det bedre med å bli ordentlig mett og god på mme enn å ha en trøtt, sliten, ammegal mor som skal presse ut de siste dråpene hun har av melk før hun går over til det hun tror er djevelens verk fordi at enkelte mennesker har trykt ned i trynet på henne at mm er best, uansett.

Skrevet

Du trenger ikke forsvare deg og dine valg til folk som kommer med gammelt oppgulp.

Hva du gjør og ikke gjør med dine pupper er en privatsak mellom deg og puppene dine.

23:09

Skrevet

Synes du hadde et noe ensidig syn på dette...?

"Mor nedprioriterer barnets behov til fordel for eget søvnbehov..."

Det er da ikke noe galt med å gi MME? Blir like fine barn selv om de får MME :-)

Og dessuten, en uthvilt mamma = gladere mamma = bedre mamma

Skrevet

Mener jeg leste noe på amme-rommet på sykehuset ang. søvn... Noe ala: Amming/pumping om natten kunne "skippes" pga mor trenger søvn ;)

Skrevet

Vet du grunnen til at folk slutter med mm? Kanskje du skulle finne det ut før du gjør deg en mening om det.

Jeg hadde melk nok men ikke næring i melka,babyen la ikke på seg i det hele tatt men gikk ned.Fikk beskjed på helsestasjonen at jeg bare skulle fortsette å amme, gjorde det men ungen fortsatte å gå ned. Begynte med mme etter råd fra min mor og da først begynte babyen å legge på seg.

Og for mange barn holder det ikke lenge å gi bare melk, de har behov for mer. Barn er forskjellig, faktisk.

Skrevet

Tenkte o allvitende HI hadde svar på hvorfor jeg valgte mme, siden hun virker så "smart" ;)

Skrevet

Jeg gikk over til mme etter 6-7 ukers amme mareritt.

Jeg var så sår. og det blødde huden var nesten borte.

Fikk jo aldri hvilt den ene puppen, da jeg ammet hver 3 time med tvillinger.

Alt ble så mye bedre med mme, synes den ammingen ødela moe av den aller første tiden:(

Skrevet

Hi her

Til dere som tydeligvis ikke kan lese: Når ammingen GÅR GREIT skrev jeg, altså ikke de som ikke har melk eller har smertefull amming, dere er selvsagt unnskyldt for å si det litt klønete. Jeg snakker om de som fint kan amme, men bare ikke gidder stå opp om natta for å gi ungen pupp. De som gir mme eller grøt for å få sove bedre selv, ikke fordi ungen trenger dette. Jeg personling synes det er latskap fra mor sin side, det ER slitsom å amme, og man blir trøtt, men slik er det jo bare.

Skrevet

Jeg har aldri møtt noen som ikke gjør det de ser som best for barnet sitt.

Skrevet

Og igjen: en uthvilt mamma er en bedre mamma!!

Så mye rart folk skal legge seg borti!!

Skrevet

Tror du virkelig at det er lettere med flaske enn med amming? Det tar lengre tid å tilbrede en flaske mme, enn det er å legge til ungen til brystet. Amming er søvndyssende, mens med flaske så våkner man som regel.. Ungen sover ikke mye lengre på flaske enn på mm, det er individuelt.. Noen sover 3timer på mme, mens andre sover 4timer på mm.

Skrevet

Barnet krever som oftest mat om natten selv om det får mme den første perioden, så ganske dumt om en slutter for at en skal få mer søvn.

Skrevet

Jeg tror det må være en grunn til at de som gir mme ofte hisser seg opp og blir litt defensive når det gjelden den evige debatten om morsmelk og mme; de føler vel kanskje på et snev av dårlig samvittighet innerst inne. Og det er fullt forståelig, for mye forskning (ikke all) viser at morsmelk er helseforebyggende for både mor og barn. Jo lengre man ammer, jo større helsefordeler får man. Så i forhold Samhandlingsreformens intensjoner, som jo er mer forebyggende arbeid, tror jeg muligens Audun Lysbakken burde vært litt mer i bakgrunnen. Men det stemmer jo det: Alle skal jo produsere mest mulig. Ikke barn altså.

Skrevet

jeg har settt flere som gjør det beste for seg selv; er ikke det selve kjernen i problemet?

Skrevet

sikkert Lysbakken som har vært en snarvisitt innom landets sykehus. Han skal jo tross alt bli SVs leder om et års tid.

Skrevet

Jeg begynner og bli møkk lei dette ammepresset...

Det finnes de som rett og slett ikke får det til, og det er de som blir sett ned på for at de gir mme.....

Skrevet

Og de skal ihvertfall ike produsere melk. Nei, for all del, vi må ikke reduseres til dyr.

Skrevet

Herregud! Jeg måtte gi babyen min MME i tillegg til morsmelk etter ukesvis og månedsvis med vanskeligheter, vektnedgang, nesten ingen melk, pumping, alle verdens kjerringråd, amming døgnet rundt og gudene vet hva. Det var noe av det forferdeligste jeg har gjort, det eneste jeg ønsket i hele verden var å kunne fullamme barnet mitt. Og så skal dere komme her og være bedrevitere og ikke ha snøring på hva det egentlig handler om. Og i tillegg være så FREKKE å påstå at vi reagerer fordi vi innerst inne har dårlig samvittighet fordi vi vet vi var late som ga ungen vår det nest beste?! Nei vi har dårlig samvittighet fordi vi ikke kunne fullamme, når det var det vi egentlig ville!!

Reis og ryk drittkjerringer, håper nesten dere en gang sitter der med et glødende sterkt ønske om å kunne fullamme, men ikke for deres bare liv får de jævla drittpuppene til å produsere mer melk, uansett hvor mye dere ammer, pumper, sover, spiser, drikker eller håper. Men samtidig ønsker jeg INGEN den følelsen, det er noe av det verste jeg har opplevd. Og så skal sånne good for nothing kjerringer som HI kunne slå seg på brystet og påstå at vi er LATE...!???!?! Vi har da for faen jobbet mye mer med ammingen enn du noen gang kommer til å kunne fatte og begripe, lille ekle HI....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...