Gå til innhold

En litt morsom oppdagelse.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden la jeg ut ett innlegg: " HVEM SKAL PASSE BARNET NÅR MOR FØDER:. og da ved samlivsbrudd, ny pappa osv...

Alle unntagen meg mente oppriktig at mor (som lå og fødte) hadde ansvar for eldste barnet om det var hennes samværstid.. hun måtte skaffe barnevakt og kunne for all del ikke satse på at far til det eldste barnet skulle stille opp til dette..

Så leste jeg en tråd om ei som sa nei til å passe barnet i pappas helg, når nydame skulle ta abort..

Veldig mange mente oppriktig at HI i den tråden var slem, og måtte tenke på barnet, og selvsagt stille opp slik at far kunne være med nydame på sykehuset for å ta abort..

Hvordan kan disse trådene ha så forskjellig syn på saken.... Mor er visst aldri god nok, og far kan slippe det meste. han må mann ta hensyn til uansett...

rart dette her.. en merkelig observasjon ..... Kvinner er virkelig kvinners verst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det å ha hovedomsorgen for barn. Takler man ikke ansvaret eller vil man ikke ha ansvaret så gir man det til far. Da kan man bli samværsmamma og som samværsmamma så har man langt mindre ansvar og plikter.

Skrevet

Det har ikke vært snakk om hvem som har hovedomsorgen i noen av trådene.... bare til ettertanke

HI

Skrevet

Nei, i ingen av trådene var det nevnt noe om hvem som har hovedomsorgen eller ikke.. Eller jeg har ikke lest alle svarene fra hi i aborttråden, men i min tråd var det ikke nevnt noenting om det... til opplysning har vi delt omsorg...(altså i mor føder barn tråd)

HI

Skrevet

Er det ikke ett fett hvem som har hovedomsorgen for barna når det skjer noe som gjør at den forelderen som opprinnelig skulle hatt barna ikke kan stille, eller trenger hjelp?

Begge har ansvar for barna, samme hvem som har hovedansvar. Og så langt det er mulig bør mor og far samarbeide og legge tilrette for barna. Og med samarbeid mener jeg også å gi beskjed i god tid når man trenger å bytte helg/dag/uke, så fremt det ikke er en akuttsituasjon.

Skrevet

Mor i den andre tråden har hovedomsorgen

Skrevet

dette er dib i et nøtteskall!

jeg spurte om et juleservise her inne, og fikk til svar at jeg enten måtte være 80 år eller svaksynt, ellers var det harry....spørsmålet var jo ikke om det var harry eller ikke..

mange med fritidsproblemer her som skal kritisere/krangle/provosere. Når det er sagt så får man fine svar også, på det man faktisk spør på:)

bare sånn det er:)

bare vent, så kommer det en rettelse på skrivefeilen din i siste setning.

Det skrives SÅNN og ikke sånn....osv...

så kommer det en kommentar på at jeg kommenterte skrivefeilen først, og så videre....

hehe

Skrevet

En samværsforelder har ikke plikter etter loven, men det har hovedomsorgsgiver..... en kan ikke tvinge samværsforelder til noe som helst. Det går på hva samværsforelder gidder, rett og slett. Nettopp fordi barnet er det viktige. En kan ikke tvinge noen til å ha et barn de ikke vil ha, for da går det ut over barnet.

Og så er det et moment de fleste ser ut til å glemme..... Å være samarbeidsvillig kan lette vansker ellers...... Jeg sier ikke at det alltid er sånn, men foreldre som kriger verre enn verst, gjør det ofte for selv å oppnå goder.

Skrevet

Det kalles hykleri og understreker at de fleste her inne ikke eier fnugg av empati eller evnene til å sette seg selv til side.

For tenk hvilken selvoppofrelse å skulle hjelpe til dersom moren til barnet ditt skal føde, eller kjærestens nye kjæreste skal ta abort.

Voksne mennesker - skam dere!

Skrevet

2015 .. Ha ha ha.. Helt herlig..

Hilsen HI

Skrevet

:)

20.15 her

Det er jo sånn, men nå ser jeg ingen har retta på skrivingen, så beklager jeg nevnte det. Rettepolitiet må ha tatt seg fri i kveld!!

tjohei!

Skrevet

20.16: helt enig, mitt store problem med dette er at det burde ikke være nødvendig å "tvinge" noen til noe som helst. Det burde være en selvfølge at man gjør det man kan for å hjelpe!

20.17

Skrevet

Er så enig med HI og 20:15....!

Har også lagt merke til at det kommer litt ann på hvem som er "logget på" her. Noen ganger får man bare piss og dritt tilbake når man spør om noe, mens andre ganger (når man stålsetter seg for hard kritikk,selv ubegrunnet) så er folk super snille og omtenksomme i besvarelsene sine..

Trodde kanskje vi kunne være litt til hjelp for hverandre, men...

:)

Skrevet

20.16

Hi i aborttråden må vise medfølelse i følge dib/bim... hun burde selvsagt glemme flyturer og passe barnet mens ei dame (altså ikke barnefar men hans elskerinne) skal ta abort..

Hi i min tråd (altså meg) Måtte selvsagt ha barnet selv om jeg var i fødsel... Selv om vi har delt ansvar og omsorg.. Det må jeg jo selvsagt forstå.. kan ikke kreve noe av barnefar for han har jo frihelg...

Jeg skjønenr ikke dette her... Men som sagt, mor duger ifølge mange her ikke uansett...

HI

Skrevet

beklager også at jeg sklidde ut fra hovedtema, ble en liten digresjon dette..

20.15 og 20.21

Skrevet

:) 20.15 her, igjen...ingen av dere som har juleservise??

neida, bare kødder:) (hadde sikkert fått flere gode svar da:) )

Skrevet

Det er vel snakk om hvordan foreldrene samarbeider.

Her har jeg hovedomsorgen, men far stepper inn og hjelper til når det trengs selv om det er min samværsdag. For han er det ikke viktig hvem sin dag det er, det viktigste for han er å få sjansen til å tilbringe tiden med barnet sitt så mye som mulig. Så hvis jeg trenger barnevakt og spør han, så ser han på det som en bonus.

Skrevet

ha ha ha.. JODA, hi her.. og jeg har juleservise =D og må selvsagt beklage evt skrivefeil altså ;)

Skrevet

Jeg har ikke svart i de debattene, og har ikke lest så mye i dem heller.

Jeg sier bare her hva jeg tenker.

Og ja, jeg er alenemor. Far er mildt sagt ikke interessert, men jeg har likevel lagt til rette for det meste når det er noe. Og her er barna store, så vi har holdt på i mange år.

For meg handler det ikke om hvem som har rett, men det handler om barna og deres behov. Mulig jeg har lagt meg langflat for mine barn, men jeg tenker at dette kan gavne dem i fremtiden fordi de faktisk blir noe kjent med sin far.

Jeg har alltid tatt ansvar når det er noe som gjelder meg, og ikke bedt barnefar om "hjelp" når det er noe. For jeg ser ikke hvordan det skal gjøre tonen bedre. Jeg har heller lagt best mulig til rette for at barna skal få kjenne sin far.

Mulig jeg er dum, men jeg tenker kun utfra barna..... Sånn er det å ikke bo sammen med en barnefar som gidder gjøre sitt. Og for å ta det med - MANGE fedre oppfører seg som uansvarlige guttevalper, selv i forhold. Bare les tråder her inne om udugelige fedre, hvor foreldrene bor sammen ;) Jeg liker det bedre slik jeg har det :)

20:16

Skrevet

sikkert 80 år og svaksynt du også? hhahaha...ler så jeg griner her...

20.15

Skrevet

Helt enig HI !

Her er folk mest opptatt av å si HI imot, enn å tenke over og si hva man egentlig mener. Kvinner i et nøtteskall egentlig ;)

Skrevet

Jeg svarte bare på den fars-tråden.

mener det selvfølgelig gjelder andre veien også, kanskje spesielt mer om mor ligger selv og føder! Far skulle jo faktisk ikke selv abortere - men mor skulle selv føde.

Uansett gjelder dette begge veier mener jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...