Gå til innhold

Noen her som IKKE har tatt abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har IKKE og kommer ikke til å gjøre det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det folk her som ikke har tatt abort. Har heller aldri vært i den situasjonen, da begge mine svangerskap har vært veldig etterlengtet og planlagt i lang tid. (men har dessverre mistet ufrivillig!)

Skrevet

Jeg har ikke gjort det og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Men jeg har vært i et par situasjoner hvor jeg har innsett at hvis prevensjonen hadde streiket, så hadde jeg tatt abort.

Skrevet

Jeg!

Vi tenkte på det, men nå har vi en fantastisk gutt på 6 mnd <3 angrer ikke:D

Skrevet

Selvfølgelig. Men, jeg dømmer ikke de som har gjort det. Uhell kan skje, det er ikke alltid jeg har hatt hodet mitt med meg jeg heller.. men har vært heldig...

Skrevet

Jeg har ikke tatt abort nei!

Og er sterk motstander av det!!

Skrevet

Ikke jeg HELLEr. Har vist fra jeg var tidlig tenåring hvordan barn blir til. Så det har vært lett å unngå.

Etterlengte flotte barn har jeg :)

Skrevet

Jeg har ikke tatt abort frivillig, men har hatt to spontanaborter og en missed abortion, der jeg måtte få medikamenter for å støte ut mitt døde barn. Endte til slutt med utskraping.

Skrevet

ikke, og ikke mistet.

Men er redd for å miste siden jeg ikke har gjort det før.

Skrevet

Jeg har ikkje. Men kommer til og gjøre det vedr downs el ikkje levedyktig barn.

Og det er mitt valg og det har dokke INGEN TING med mitt valg og gjøre.

Skrevet

Selvfølgelig er det det.

Jeg har aldri tatt abort, og har ikke noe ønske om å gjøre det noen gang heller. Men skal aldri si aldri, jeg er kronisk syk og har fire barn, om jeg på tross av sterilisering skulle bli gravid igjen hadde det vært en veldig veldig vanskelig situasjon.

Jeg hadde ønsket barnet av hele mitt hjerte, men har egentlig ikke helse til å ta meg av flere barn. Og da må vel hensynet til de barna jeg allerede har satt til verden veie tyngst?

Men det hadde vært vanskelig! Heldigvis er det ytterst sjelden noen blir gravid etter sterilisering...

Skrevet

Har hatt 3 aborter. Første da jeg var 14 år.

Ble misbrukt av min onkel i mange år.

Skrevet

Har hatt 2 aborter, 1 etter voldtekt og 1 etter MA.

Er lykkelig gravid nå med samboer og håper på et friskt barn om noen måneder.

Men hadde ikke tatt abort om det hadde vært andre grunner for det.

Skrevet

Har aldri tatt det.. Men kan ikke dømme andre som gjør det - er ikke i deres situasjon. Vi håper det sitter en spire snart... åå :)

Skrevet

Nei har aldri og kommer aldri til å ta abort frivillig...

Er alenemor pga at jeg gikk i mot X-en og beholdt, og jeg angrer ikke. Og jeg gjør det igjen når som helst :)

Blir jeg gravid på p-ring beholder jeg....

Skrevet

Jeg har vært gjennom utskrapning, men har ikke tatt abort. Jeg mistet.....

Skrevet

Har ikke tatt abort,har heller ikke mistet.Og jeg tror ikke jeg kommer til å noengang ta en abort.

Skrevet

jeg har ikke, og kommer ikke til å gjøre det.. barnet jeg har er pga. voldtekt... ikke engang da tok jeg abort, klarer bare ikke.. men dømmer heller ikke andre, tenker som så at alle gjør det rette for seg!!

Skrevet

Det er jo noe bastant og lite innsiktfullt å si at du ikke kommer til å gjøre det. Jeg er motstander av abort, og mener at abort ikke skal brukes som prevensjon, fordi man har så gode ordninger som ivaretar mor og barn dersom mor er i en vanskelig livssituasjon. Kun ved fare for liv og helse for mor, eller etter overgrep ser jeg på abort som en løsning.

Og til tross for dette har jeg selv tatt abort to ganger, en gang pga BO, en gang pga MA. Abort er abort uansett årsak, man tar tablettene eller gjennomgår det kirurgiske inngrepet uansett om fosteret er levedyktig eller ei.

Så du kan faktisk ikke si du aldri kommer til å gjøre det. Du kan oppleve voldtekt som resulterer i graviditet, du kan oppleve å bli gravid med et barn med alvorlig trisomi som ikke er forenelig med liv, du kan oppleve å bli gravid mens du er i en alvorlig psykotisk periode, det kan vise seg at barnet er stoppet opp i utvikling og har vært dødt i flere uker.

Det eneste du kan si med sikkerhet er at du skal gjøre det som står i din makt for å ikke bli gravid når det ikke passer, og ta i mot de barna du får om du blir det, dersom barnet er levedyktig og det ikke er fare for ditt liv og helse.

Skrevet

Nei, ble gravid første gang da jeg var 15 år å gjorde det ikke da og kommer heller aldri til å gjøre det..

Skrevet

Jeg har ikke tatt abort, enda jeg er nesten 27 år og har hatt sex 3-4 ganger ukentlig siden jeg var 20 (med samme fyr, vel og merke).

Har vært flink å svelge p-pillen på nøyaktig samme tidspunkt hver gang. Glemt den to ganger totalt og da har jeg kommet på det innen 12 timer. Og jeg er en veldig vimsete og glemsk person, så kan jeg, så kan du ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...