Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #26 Skrevet 9. desember 2011 Nå er jeg singel for tiden men når jeg var i forhold var alt delt. det var stort sett jeg som tjente mest hos oss. Men ikke så mye mer. Vi hadde hver vår konto , jeg var disponent og hadde eget kort til hans men han hadde ikke til min. Men om han trengte penger og det var min de sto på fikk han låne kortet mitt eller jeg førte over. Jeg hadde ikke orket å være i et forhold hvor jeg følte at jeg måtte tigge mannen om penger. Ei helelr mener jeg det er rett om man har barn sammen at man ikke kan dra lasset sammen. I din sitvasjon hadde jeg gitt klar beskjed om at nå skaffer jeg meg fulltids jobb og du må stille opp mer hjemme. Skal likestilling for han være at dere skal dele alle utgifter 50/50 selv om dere tjener ulikt så får du si at under denne likestillingen skal også alt ansvar deles 50/50. Han skal handle inn , planlegge og lage middag annen hver dag, hente og levere barn annen hver gang, legge barna annen hver dag. For hver kveld han er ute på noe skal du ha en kveld du reiser ut på noe. Han skal ta halvparten av husarbeidet og klesvasken. For det er nok på tide at han innser at du gjør masse som han ikke trenger å tenke og som du ikke forlanger fordi du jobber 50%. Menn som ikke trenger å gjøre så mye i hus og med barna fordi de har en kone/samboer som gjør alt dette har ofte lett for å ikke innse at det faktisk er en stor jobb. Jeg kan ikke skjønne at noen aksepterer å ha det slik over noen som helst periode. At man gjør omtrent alt av det praktiske i familien og tjener mindre for å klare å gjøre dette. Og så må sitte å se på at mannen som kan jobbe fullt fordi man selv gjør alt jobben hjemme ha masse penger å bruke og kose seg med og man ikke har noe igjen selv. Dessverre er det vel en av de feilene vi damer gjør oftest. Det og når vi som samboere lar mannen ta seg av huslånet og selv betaler vi for mat og alt som vi og barna trenger ellers, og ved brudd sitter mannen igjen med huset og dama uten å eie noe.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #27 Skrevet 9. desember 2011 Vi har felles økonomi- Altså jeg jobber deltid, studerer og er hjemme med de små- han jobber 100% Begge har hver sin lønningskonto, men jeg har kort og full oversikt til hans konto (min er jo stort sett ikke så mye på likevel) Har hatt det siden vi ble samboere for over 7år siden. Kunne aldri vært sammen med en gnien faen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå