Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #26 Skrevet 9. desember 2011 Man får tilbud om sykmelding, man "får" ikke automatisk sykmelding. At noen får kramper, eller blødninger, hva hjelper det et noen sitter ved siden av? Man må uansett på legevakta/sykehus. Hadde dama til mannen i den andre HI fått kraftige blødninger og måtte på sykehus, hadde jeg skjønt at HI måtte ta over barnet.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #27 Skrevet 9. desember 2011 ... eller dama kan komme seg på sykehus alene. Går an det og. Par med flere barn må jo ofte komme seg til sykehus og lege alene, da den andre må bli igjen med barna. Par med samværsbarn burde virkelig klare det samme. Sannssynligheten for at en dame blir så syk av en abort at hun må tilbake til sykehuset er vel uansett langt under 1 %... Mødre med hovedomsorgen kan ikke sitte "vakt" hjemme hver gang barnet er hos far, i tilfelle noe inntreffer. Det er ingen som gjør det for henne heller.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #28 Skrevet 9. desember 2011 Kjære vene, HI, det var da fælt så tøff du var i en vanskelig situasjon. Mener du at det var drømmesituasjonen? At hvis du kunne velge og legge til rette selv så ville du gjort det likt? Ingen som kommer innom, ingen som trøster, masse hverdagsansvar oppi det hele?? Mener du at slik det var for deg burde alle hatt det? Merkelig innlegg..
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #29 Skrevet 9. desember 2011 For noe sludder. Man kan ha sterke smerterog kraftige blødninger helt uten å måtte dra til sykehuset. Man får sykemelding hvis man vil ha det. For mange er abort en voldsom påkjenning. Det er så mange slemme damer her inne at jeg blir kvalm.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #30 Skrevet 9. desember 2011 10:05 - det jeg ville frem til, er at man klarer det man må. Og hadde jeg hatt mann så hadde jeg faktisk forlangt at han tok barna med ut på tur og noe koselige greier istedet for å sitte og holde meg, den voksne, i hånden en hel helg. Barna settes først, uansett situasjon. HI
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #31 Skrevet 9. desember 2011 Herregud! Dette handler jo om hvor det er riktig å plasserer ansvaret! Skjønner dere ikke det? Barnet går først, og det burde far og damen i den aktuelle tråden forstå. Han bør prioritere helg med barnet sitt framfor å HVILE sammen med et voksent menneske som burde klare seg selv. Jeg spør igjen: Hvem går først her? Den voksne eller barnet? Jeg finner det helt pussig at så mange mødre her inne svarer den voksne.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #32 Skrevet 9. desember 2011 Dagens idiotinnlegg................
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #33 Skrevet 9. desember 2011 Empati har jeg, og du HI, som tydeligvis ikke kan godta at alle tåler alt så inderlig vel må google ordet empati tror jeg. Og i den tråden du sikter til handler det ikke om å hvile etter aborten, mange har et behov for å sørge, i den tråden var det også snakk om at det var en utskrapning etter en MA, paret hadde prøvd å få barn - om det er så så kan du vel skjønne at paret føler på en sorg ihht. til dette. Synes synd på deg som må være så forbanna tøff hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #34 Skrevet 9. desember 2011 "Det jeg ikke skjønner, er at de i det andre innlegget VET hvordan barn blir til, dropper prevensjonen bevisst og tar abort med en gang. Det er å bruke abort som prevensjon. Hadde de vært "knust", hadde de ikke tatt abort. Ingen MÅ ta abort i Norge fordi man ikke har penger til mat, klær, fordi man blir utstøtt av samfunnet eller andre tungtveiende grunner." Det er jo akkurat dette du har gjort HI! Du har tatt abort, uten prevensjon, og tar abort med en gang du møter motstand. Var ikke du "knust" da? Selv om du følte dette var det riktige valget for deg og dine? Hopp ned fra den høye hesten din, og slutt å døm andre for deres valg. Du klarer jo ikke å unngå å gjøre samme "feil" selv engang!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #35 Skrevet 9. desember 2011 Ja, det er klart de voksne bør gå foran barnet.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #36 Skrevet 9. desember 2011 Nei, jeg lå ikke og gråt i dagesvis og lot være å ta meg av egne barn. En ting er når to personer bevisst unngår prevensjon når de IKKE vil ha barn, og en annen ting er når man blir forlatt etter å ha blitt gravid PLANLAGT. HI
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #37 Skrevet 9. desember 2011 11.30, i det forrige innlegget omhandler det en MEDISINSK abort. Ikke en MA og par som har prøvd å bli gravid. De hadde sex uten beskyttelse, ikke planlagt og valgte å bruke abort som prevensjonsmiddel. Lær deg å les før du aner hva du svarer på.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #38 Skrevet 10. desember 2011 Får en alvorlige blødninger av aborten skal man dra til sykehuset uansett! Dessuten skal en ta den siste pillen på morgenen, så ville situasjonen blitt slik ville en visst det før barnet skulle hentes.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #39 Skrevet 10. desember 2011 enig med hi jeg også.. Antagelig fordi jeg også har måttet klare meg selv så alt for mye... uten hjelp eller noen som har tatt ungene i noen timer.. og i den tråden kan vel pappaen til barnet ha barnet.. så kan elskerinnen hans være i eget hjem dersom hun ikke orker barnet.. De bor jo ikke sammen engang... så hun kan jo få fred, og slippe å ha noe med det barnet å gjøre i helgen...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #40 Skrevet 10. desember 2011 det er MANGEN dumme kaklehøns her inne. Men du hi, du må være den DUMMESTE! Er liksom ikke vits i å kommentere stort mer en gang;) Du er bare LATTERLIG! Gå å legg deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #41 Skrevet 10. desember 2011 Nei forresten, andre er idioter som tar abort, men du som faktisk PLANLA et barn VALGTE og fjerne det fordi typen din stakk? Du er ikke sann! Kan nesten ikke tro hva jeg hører engang. Hilsen anonym over her
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #42 Skrevet 10. desember 2011 Det må være de samme som svarer i denne tråden som i sykemeldt tråden... Noen er bare så vannvittige skjøre, tåler ingenting. Lurer på hva alderen deres er.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #43 Skrevet 10. desember 2011 Ok, nå har ikke jeg lest den andre tråden, men selv om DU ikke trengte noe hjelp, så kan det være at andre gjør det? Jeg har tatt medisinsk abort en gang og fikk beskjed om ikke å være alene da jeg dro hjem tidligere enn jeg egentlig fikk lov til. Jeg aborterte hjemme i sengen min og hadde ubeskrivelige smerter + at jeg blødde noe helt forferdelig (overmadrassen på senge blødde faktisk gjennom). Jeg klarte ikke stå oppreist engang. Jeg var på jobb dagen etter, men akkurat den dagen aborten skjedde, trengte jeg å å ligge å slappe av etterpå. Forskjell på folk vettu hi!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #44 Skrevet 10. desember 2011 Kanskje du skal forsøke å legge svaret ditt et sted det hører hjemme? For under mitt innlegg blir det hele bare goddagmannøkseskaft.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #45 Skrevet 10. desember 2011 Men du klarte å slappe av alene eller? Evt hadde du klart å ringe mora di eller ei venninne?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #46 Skrevet 10. desember 2011 En ting er det fysiske men en annen ting er det psykiske. Vi vet jo ikke om denne dama syntes abort er enkelt, om hun føler seg tvunget til å ta den selv om hun egentlig ikke vil eller ikke. Om hun tar den fordi hun vet hun må selv om alt i henne skriker etter å få barnet. Vi vet heller ikke hvordan dette mennesket takler smerter. Jeg lever med et smertehelvete hver dag. Og takler å fungere normalt etter at jeg har skadet meg eller slått meg så kraftig at min søster som ikke er pysete i hele tatt ville ha tatt til senga. Rett og slett fordi min kropp er vant til å takle smerte og jeg derfor ikke føler den like ille som min søster gjør. Hvordan man takler ting er forskjellig. Flott at du taklet ting så bra HI men man vet ikke hvordan denne damen takler ting eller hvordan hun tenker. Jeg har aldri tatt abort men om jeg kommer i den situasjonen at jeg må håper jeg at jeg finner noen til å passe unga og at jeg har noen som kan være sammen med meg. Ikke fordi jeg tror jeg ikke skal takle det fysisk men fordi jeg vet for meg ville det være en enorm påkjenning psykisk. Og barna har det bedre av å slippe å være rundt en sterkt nedbrutt person. Og jeg hadde fått litt tid til å sørge og ta meg sammen før jeg måtte inn i mammarollen igjen. Om man ikke ønsker i utgangspunktet å ta bort babyn. Som jeg som er for fri abort men ikke ønsker å måtte gjøre dette selv. Så blir man ikke mindre nedbrutt av å tilbringe tiden rett etter sammen et barn og tenke at man akkurat drepte/tok bort et annet. Selvsagt takler man det om man må ihvertfall om man er biologisk mor til de barna som skal tas av men det er jaggu godt å få lov til å hvile og ta seg av seg selv i en slik situasjon. Som sagt til akkurat den personen vet vi ikke hvordan ting er, hvordan hun ser på ting og hvordan hun takler ting så det blir helt galt å skulle rakke ned på henne for at hun føler før aborten at hun trenger støtte i dette
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #47 Skrevet 10. desember 2011 Alt dette var ditt valg. Kanskje det hadde vært lurere for deg å prioritere deg selv litt i den fasen? For veldig mange ville nok det vært hensiktsmessig. Denne mannen valgte å spørre barnets MOR om å se etter det når han selv var lei seg, og trengte å støtte sin kjære. Han setter ikke vekk ungen til en tilfeldig forbipasserende, det var snakk om ungen sin mor, for å få skånt barnet mor han og kjæresten sin sorg, og hennes dårlige fysikk. Mange reagerer sterk på disse medisinske abortene, at du var oppegående betyr ikke at alle er det. Mange blir helt sengeliggende. Mora, Hi i det andre innlegget kunne jo bare sin NEI, noe jeg forsto at hun altså også gjorde. Greit nok det, men varnok litt slemt, om hun hadde hatt mulighet til å si ja. Det at hun ikke hadde mulighet til å si ja, det kom ikke frem av hovedinnlegget. Der kom det frem at hun hadde sagt nei, litt for å markere seg.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #48 Skrevet 10. desember 2011 Nja. Samboeren min var jo der, hadde klart å slappe av alene, men jeg var veldig trist og lei meg, sp det var godt å ha han der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå