Gå til innhold

Inspirert av innlegget til aborten til den nye dama til eksen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er damene her til lands så utrolig hjelpesløse og uselvstendige? Hun må "HVILE" en hel helg etter en abort? Altså, siden de ble gravid uten prevensjon og fikk abort fort, regner jeg med at det er medisinsk abort. Jeg selv tok en slik en i april. Samtidig hadde jeg 100% ansvar for 2 små barn, lang vei til sykehuset og INGEN til å hjelpe meg. Den dagen aborten måtte gjennomføres hjemme med pillene i skjeden, måtte jeg både kjøre det ene barnet mitt i bursdag, handle på butikken, lage mat osv. Jeg måtte avstå fra de sterke smertestillende siden jeg skulle kjøre bil.

Jeg var ikke egoistisk nok til å si til det ene barnet at hun ikke kunne gå i bursdag til bestevenninne fordi jeg skulle fjerne et foster fra livmora mi. Har noen tilbudt seg å hjelpe meg, selv om mange visste om aborten? Nei. Jeg kunne heller ikke ta 3 dagers sykmelding som er rutine, siden vi hadde tøff og travel periode på jobb som jeg måtte være med på.

Man klarer det man må. Har man barn, tar man ansvar. Jeg kunne ikke ligge rett ut og grine selv om det var utrolig tøft valg for meg, siden jeg hadde barn som gledet seg til å ha kvalitetstid med sin mor den helgen. Jeg knakk sammen et par kvelder, og ringte gode venner (ingen kom og besøkte og trøstet meg), og gjorde det beste ut av det.

En annen ting jeg ikke forstår, når folk er sammen og har sex uten prevensjon, hvorfor ta abort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi oi oi, dagens moraliserende pekefinger fra dama på sin høye hest.

Teit

Skrevet

Nettopp. Har man barn har man ansvar.. abort eller ikke! Har selv tatt abort en gang, ble gravid på prevensjon da. Fikk en dag med sykemelding. Så man skal i teorien ikke trenge mange dager fysisk å komme seg på siden man kun blør litt mer enn under en mens. Psykisk er en annen ting, men har man valgt sex uten prevensjon har man faktisk godtatt tanken på å bli gravid.. Og da bør man stå for det. Og jeg klarer heller ikke skjønne tanken de som bare kn***er i vei uten beskyttelse og bruker abort som prevensjonsmiddel.

Skrevet

Men selv om DU ikke synes det er stuerent å ligge ei hel helg, etter å ha fått utført abort, så finnes det jo andre som synes det. Folk er forskjellige vet du.

Synes det virker som om du opphøyer deg selv litt vel mye i forhold til andre her........

Just saying..:-P

Skrevet

Hvis hun skal ta abort vha cytotec, kan hun ende med alvorlige blødninger, så det kan godt hende hun får beskjed fra sykehuset om at hun ikke får lov til å være alene.

Jeg har hatt en MA, og fikk disse pillene for å støte ut fosteret. Jeg endte med å være nær ved å blø ihjel. Takk gud for at jeg var på sykhuset akkurat da. Men hadde jeg vært hjemme, ville jeg da absolutt hatt mannen min hos meg!

Skrevet

Så flink du er! Jeg blir helt rørt, og imponert over hvor altoppoftende det går an å være! Helt fantastisk!

Ehh, vel, dette var et sykt teit innlegg. ANg dama i den andre tråden så mener jeg at det selvsagt er dama og typens problem, biologisk mamma til det allerede eksisternede barnet skulle aldri bli dratt inn i situasjonen engang. Typen burde i første omgang tatt seg av det barnet han har, ikke det barnet han skal fjerne.

Men når det er sagt så kan du HI bare pakke sakene dine og komme deg ned av din høye og noe ustabile hest. For det er faktisk slik at kvinner reagerer forskjellig på aborter, uansett hva årsaken måtte være. Selv hadde jeg to aborter i fjor, en medisinsk og en kirurgisk. Og jeg kan love deg at jeg ikke var mye oppegående. At du er en martyr betyr heldigvis ikke at vi andre må sette liv og helse på spill. Så at dama det refereres til her må hvile ut setter jeg ingen spørsmålstegn ved. Det jeg reagerte på var at de involverte biologisk mor til det allerede fødte barnet. Dama kunne dratt hjem til seg å hvilt, og barnet kunne dratt til far som vanlig og ferdig med det.

Skrevet

Blir kvalm av innlegget ditt hi. Hvilken rettighet har du til å moralisere ovenfor en annen persons valg og følelser ?

HVA vet du om denne personen, egentlig, annet en at hun skal ta en abort ?

At du valgte å gjennmføre aborten på din måte betyr ikke det at alle må gjøre det på den måten for å gjøre det riktig. Abort er ikke barnemat, det er både vondt fysisk og psykisk. Jeg tok en abrt for lenge siden og sliter fortsatt med det! Setter noen på en spesiell sang som jeg tilfeldigvis hørte i bilen bort til sykehuset så kommer det tårer frem. Jeg angrer dypt og bittert på at jeg skulle være så sterk å ikke be om hjelp fra noen. Dette var mitt valg og konsekvensene måtte jeg tåle. Desverre tålte jeg det ikke og den dag i dag sitter jeg med ettervirkningen av valget mitt.

Føy for en kjerring du er hi!

Skrevet

09:13 - jeg har ikke sagt at det var stuerent eller ikke. Jeg sier at når man har ansvar for et barn, så har man det. Man løper ikke til andre og skyver sitt ansvar på dem. Jeg kunne sikkert tryglet nabodama til å ta ungene et par timer så jeg kunne sove litt, eller handle for meg på butikken. Men det er mine barn og mitt ansvar, jeg hadde ikke noe valg!

Jeg hadde også smerter, siden jeg ikke kunne ta smertestillende, men man setter ungene sine FØRST når man har dem.

HI

Skrevet

javel javel javel!

Hvorfor tok du, "lille frue på pidestall", abort da?

Jeg har også tatt medisinsk abort pga ma i 11. uke, og syns du opphøyer deg selv her..

-"måtte avstå fra de sterke smertestillende"... Jeg MÅTTE ikke avstå, for ungene var på skole/barnehage, mannen var på jobb og jeg hadde huset for meg selv og kunne gjøre akkurat som jeg ville. Men jeg trengte ikke smertestillende.

Når du lurer på hvorfor hun MÅ hvile en hel helg, og i samme innlegg nevner at 3 dagers sykemelding er rutine (selv om du ikke kunne ta ut det fordi du er uunværlig på jobb), så syns jeg nok du motsier deg selv..

Jeg ble, på sykehuset, forespeilet et smertehelvete i opptil 2 døgn, men valgte å ikke tenke på det og heller ta det som det kom. Kanskje har hun "nydama" blitt litt skremt av dette? Det betyr ikke at hun er hjelpesløs..

Når det er sagt så er jeg glad for at jeg har et godt forhold med eksen jeg da, og at samarbeidet fungerer perfekt!

Skrevet

09:15 - unnskyld at jeg sier det, men hvis du hadde to ABORTER bare ifjor, og ikke utskrapning etter MA/SA, så er det ganske klart hvem som er ustabil og ikke oppegående her... Man bruker ikke abort som prevensjon. Hvis det var medisinsk betinget etter MA/SA, så er saken helt annen.

Jeg er ingen martyr, men at dama i den andre tråden skal ha masse hvile og må ha kjæresten sin der hele helga for å holde henne i handa, vitner om umodenhet og manglende forståelse for det å være sammen med en som har ansvar for barn.

Skrevet

09:17 - når man er voksen, betyr det at man klarer livets utfordringer selv. I tråden skrev HI at mannen kunne være med på aborten, men måtte ta seg av barnet sitt etter at aborten var gjennomført. At dama må ha typen sin der hele tiden er noe annet enn at hun ikke må hvile.

Skrevet

Jeg synes bare synd på deg HI... Har du ingen til å hjelpe deg hvis det skulle skje noe? Du kan da umulig mene at det er det beste det du har da, og mene at alle andre burde også ha det sånn....?

Det jeg fikk ut av innlegget ditt var, klar dere selv uannsett, uten hjelp!

Og forresten, Hi i det andre innlegget, virka som om hun var sur fordi eksen hadde pult uten prevansjon, og burde skjønt at det ble unge ut av det. Men senere kom det jo frem at hun hadde slurva med minipillen selv, og blitt gravid. Og hun hadde blitt gravid 1 gang til etter det!

Forlanger at alle andre skal være plettfrie, men hun trenger tydligvis ikke være det selv!

Skrevet

Er enig i at man setter sine barn først, for all del. Men i visse tilfeller er det absolutt lov og koble inn andre ansvarlige voksne for å ta seg av ungen sin.

I dette tilfelle vil jeg absolutt si at det må være rom for å overlate barnet til besteforeldre eller en god nabo. Er jo kun snakk om timer eller et par dager!

Du skriver at du ikke hadde noe valg. Vil det si at du ikke har familie og venner som ville stille opp for deg?

Skrevet

dessuten så skulle jo ikke dama til eksen være alene etter inngrepet.. hun skulle være hoss noen....

Skrevet

jeg refererte ikke til den andre tråden men til HI her..

Skrevet

Jeg mener ikke at alle skal ha det som meg, men at når man har ansvar for barn eller er blitt sammen med en som har ansvar for barn, bør man forstå at man ikke kan pleie sine behov foran barnets behov for samvær med faren, omsorg og andre grunnleggende ting. Jeg skriver ikke "klar dere uansett", jeg bare lurer på:

1. Hvorfor folk har sex uten prevensjon når de ikke ønsker barn, helt bevisst (siden mannen i den andre HI allerede har vært i samme situasjon med HI og hun måtte ta abort).

2. Hvorfor enkelte damer må ha kjæresten/mannen sin til stede HELE tiden med en gang en utfordring dukker opp.

Forresten, enig med den ene som kommenterte HI i den andre tråden, abort sliter man med i mange uker/måneder, skal da barnet la være å ha samvær med faren på grunn av det?

Skrevet

Kanskje kjæresten til eksen hennes er helt knust fordi de må ta abort og trenger støtte. Hva vet du om det?

Og det inntrykket jeg fikk av innlegget ditt var ikke hvor "flink" du er, men at du som (tydeligvis) alenemor må slutte å spre bena dine hvis du ikke klarer å bruke prevensjon!

Skrevet

Jeg hadde to aborter ja. Den ene var medisinsk etter BO. Den andre var kirurgisk etter MA. Det spiller da fint liten rolle hva årsaken til mine (eller andres) aborter var, abort utføres på samme måte. Og at jeg blødde slik at jeg svimte av flere ganger, og hadde slike smerter at jeg ikke kunne stå hadde ingenting med min (etter ditt utsagt) ustabile psyke. Jeg er forøvrig akkurat passe oppegående til å forstå at alle opplever en abort forskjellig, og at man derfor ikke kan sitte på sin høye hest og fnyse av de som holder på å forblø, eller ikke klarer å stå pga smerter.

Og før du kommer så langt som til å påstå at jeg hadde det fælt pga at det var BO/MA kan jeg berolige deg med at vi følte ene og alene lettelse når vi endelig fikk bekreftet våre mistanker etter mye frykt og mange år som prøvere.

Og ingen av oss vet heller ikke årsaken til aborten. Jeg syns vi skal holde oss for god til å dømme jenta. Men jeg står fast ved at dette burde dette paret ordnet opp i seg mellom, og inne involvert barnets mor i.

Skrevet

Hvis du har en mann HI, og han ikke stilte opp, da synes jeg det var sykt dårlig gjort!

Hadde nesten blitt bitter på mannen min, om det var meg som var i din situasjon.

Skrevet

Er helt enig med Hi jeg.

Dette handler ikke om at hi var så "flink" eller sitter på sin høye hest.

Det handler om at damer er så utrolig hjelpeløse og avhengige av mannen sin. De setter seg selv først, og anser seg selv som viktigere enn et lite barn som har gledet seg til å se faren sin (som det uansett ikke ser så ofte).

Man må klare å stå for det man gjør. En abort er selvforskyldt. Man kan ikke regne med at verden skal stoppe opp fordi man selv er i en kjip situasjon.

Damer klarer snart ikke noe som helst lenger uten å måtte ha mannen der til å dulle med seg. Små primadonnaer synes jeg mange er.

Skrevet

09:29 - du har aldri hørt om folk som har blitt forlatt du da? Dumpet rett og slett fordi man opplyser sin kjæreste at man er blitt gravid? Neivel... Kanskje jeg skulle aldri få meg kjæreste og leve i cølibat for resten av livet jeg da? Barnet var forresten planlagt, og barnefar snudde totalt etter at testen lyste positivt, og stakk av. Men jeg må slutte å ha sex i all fremtid da, siden man kan risikere å bli dumpet :P

Det jeg ikke skjønner, er at de i det andre innlegget VET hvordan barn blir til, dropper prevensjonen bevisst og tar abort med en gang. Det er å bruke abort som prevensjon. Hadde de vært "knust", hadde de ikke tatt abort. Ingen MÅ ta abort i Norge fordi man ikke har penger til mat, klær, fordi man blir utstøtt av samfunnet eller andre tungtveiende grunner.

HI

Skrevet

Vel, dama til typen i det aktuelle innlegget burde vel slutte å spre beina sine hun og, ettersom hun åpenbart ikke klarer å bruke prevensjon, og er så stakkarslig og barnslig at hun trenger typen til å holde lanke hele helgen fordi hun har tatt en abort.

"Å daaaaakar meg, har pult på meg en unge jeg ikke vil ha, også vil mannen prioritere barnet sitt i stedet for å HVIIIIIIILE sammen med meg hele helgen, buhuuuuuuu".

Skrevet

Du er bra selvsentrert hvis du blir bitter på mannen din fordi han må prioritere barnet sitt i stedet for å holde deg i lanken.

Skrevet

Du er klar over at noen får ganske sterke kramper i ettertid? Kombinert medkraftigeblødninger? Din erfaring er således helt uvesentlig.Hva du opplevde behøver ikke være noe i nærheten av hva andre opplever. Det er en grunn til at man får en sykemelding.

Skrevet

Sykemelding velger man selv om man vil ha, så det anses ikke som nødvendig å sykemelde seg.

Jeg fikk ikke tilbud om sykemelding engang de to gangene jeg tok abort/utskrapning. Hadde sikkert fått det om jeg hadde spurt, men det anses altså ikke som nødvendig.

Og ja, noen får kramper og kraftige blødninger. Dette er en konsekvens av å ta abort. Hva har det uansett med saken å gjøre? Å holde lanke med mannen hjelper verken på kramper eller kraftige blødninger. Trenger man medisinsk hjelp, så drar man tilbake til sykehuset. Føler man behov for å holde lanke med noen, og mannen ikke har mulighet, så ringer man mora si eller ei venninne.

Overlever gjør man uansett.

Er faktisk ikke verre enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...