Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #26 Skrevet 8. desember 2011 Det er da ikke blokker på Kattem. Ikke det jeg kaller blokker i alle fall. Jeg bor på kattem siden det er mye parker/lekeplasser, sikker skole vei, nær marka, får mye hus for pengene, ikke for nært sentrum, rolig. Ikke alle som har 5 mill eller mer til bolig.(tror ikke dere andre som har skrevet her har det heller. Ikke ut fra hvordan dere skriver)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #27 Skrevet 8. desember 2011 Byåsen er vel ikke akkurat høystatus. Helt greit der selvsagt, men allikevel. Trondheim øst generelt er dyrere/mer populært enn trondheim vest - vises veldig godt på boligprisene. Trondheim sør er mindre "status"/populært. Mens buvika og malvik er utenfor trondheim. Trondheim sentrum er verken eller. kommer helt an på om man bor i fin leilighet eller sliten leilighet egentlig. Dyreste områdene er utvilsomt singsaker, kuhaugen, tyholt, karisvingen på lade. Billigste områdene saupstad, kattem, kolstad, flatåsen, fagerlia,trolla, sjetnemarka og generelt trondheim sør.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #28 Skrevet 8. desember 2011 Det er vel hverken noe særlig lavstatus- eller høystatusområder i Trondheim.... I motsetning til i Oslo
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #29 Skrevet 8. desember 2011 Jeg bor på Risvollan, og i løpet av tre år kunne vi tjent 600000 (seks hundre tusen) på leiligheten vår hvis vi solgte den. Begynner å bli veldig populært å bo her. Det er noen år siden det var lavstatus å bo her. Da det var "Risvollramp" som de ble kalt...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #30 Skrevet 8. desember 2011 Er nok ikke for ingen grunn at Ranheim-siden er dyrest. Det er nok fordi det er den beste plassen å bo på. Så om du samenligner Ranheim med fks. Kattem, så har du ikke peiling:) Jeg bor derrimot på Byåsen.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #31 Skrevet 8. desember 2011 Tror Øst-siden er veldig populær bla fordi det blir tidlig vår der, og på sommeren har de sola veldig lenge i forhold til de på Byåsen, Granåsen, Kattem osv. Har selv bodd på Byåsen i over 10 år (eller Mordor som en Østkant-kompis kalte det), og misunte bestandig de på andre siden av byen som ikke hadde snøskavler i april... Men ellers synes jeg Byåsen er en super bydel, selv om jeg ikke bor der lenger. Nå har jeg flytta laaaangt utpå landet :-)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #32 Skrevet 8. desember 2011 Ranheim og jakobsli har vel blitt ganske greie plasser å bo slik jeg forstår det, mange ressurssterke mennesker der. Tidlig vår, og medium dyrt. Boligprisene er normalt sett en grei index på om det er lav eller høy status i området.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #33 Skrevet 8. desember 2011 Ikke i samme grad, men det begynner å bli temmelig store forskjeller her også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå