Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #26 Skrevet 7. desember 2011 har forsovet møtt og sett unge utenlandske gutter og jenter med langt høyere respekt og oppdragelse enn en god del av den norske ungdommen i oslo
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #27 Skrevet 7. desember 2011 14:53 Du har "forsovet" det ja? Etnisk norsk du ja
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #28 Skrevet 7. desember 2011 Holmlia,Prinsdal,Tøyen,Bjørndal,Grorud,Ammerud,Grønland og Mortensrud. Hadde heller flyttet ut av byen enn å bo slike steder. Kan ikke ha sønnen min på en skole med 95%utenlandske hvor han blir mobbet fordi han er kristen.Og det sier jeg selv om han er halvt norsk selv.Nei trives på Nordstrand vi:)
Gjest ->>- Skrevet 7. desember 2011 #29 Skrevet 7. desember 2011 Det er jo mye øyet som ser, men Furuset, Romsås og Holmlia er steder som har fått til dels dårlig rykte. Ellers er det en del veldig små enklaver her og der, sånn "den gata på Sagene" og "de tre blokkene i Betzy Kjeldsbergs vei" osv.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #30 Skrevet 7. desember 2011 Ammerud ? Her er det jo nærmest bare store eneboliger. Merkelig tankegang!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #31 Skrevet 7. desember 2011 Trosterud, Haugerud, Ellingsrud, Teisen, Tøyen, deler av Grønland. Selv ønsker jeg ikke å bo i et område hvor etnisk norske barn er i mindretall, om det er lavstatus vet jeg ikke. Har utenlandske naboer og eldstejenta har utenlandske venner. Det gjør meg absolutt ingenting og jeg har tro på at vi har mye å lære av andre kulturer og religioner. Mange av deres tradisjoner er noe vi nordmenn burde ta lærdom av også syns jeg. Syns imidlertid det har gått litt i feil retning i de siste årene i jobben for å integrere våre nye landsmenn og føler at det nå er på tide å få lov å dyrke det etnisk norske også. Både med mat, tradisjoner og religion. Uten at det betyr at "de" ikke er like mye verdt eller at man ikke respekterer "dem". Å kunne bo i et område hvor man ikke skal unnskylde seg for å servere pølser i bursdager, eller ha foreldremøter pga masse tilrettelegging for utenlandske barn det være seg toaletter, gym, mat, høytider....ja det er noen av grunnene for at vi ikke har bosatt oss på ovennevnte steder. Beklager om noen føler seg støtt, det er ikke meningen. Men har svart på hva jeg anser som lavstatussteder og hvorfor. Vi har plass til alle, med alle kulturer og religioner, også det urnorske.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #32 Skrevet 7. desember 2011 Hele vestkanten er egentlig ganske lavstatus.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #33 Skrevet 7. desember 2011 Holmlia,Mortensrud,Bjørndal,Tøyen,Grønland,Ammerud,Tveita og Grorud. Her er det mest arbeidsledighet,mange sosialklienter og høy kriminalitet. Trives på Nordstrand jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #34 Skrevet 7. desember 2011 Å si at vestkanten er lavstatus lyser så utrolig mindreverdighetskompleks! LOL
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #35 Skrevet 7. desember 2011 Høh, den skjønte jeg ikke? Hilsen anonym som sa vestkanten.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #36 Skrevet 7. desember 2011 For min del regner jeg de typiske høyblokkområdene som f.eks. Ammerud, Tveita og Romsås som lavstatus. Man må for øvrig ikke blande sammen begrepene... jeg har heller ikke sans for typiske vestkantfolk, men det gjør ikke Frogner til lavstatus. Ei heller har jeg lyst til at barna mine skal gå på skoler der det knapt finnes etnisk norske elever, men det har mest med bekymring for kvaliteten på f.eks. norskundervisningen å gjøre enn at disse områdene er lavstatus. Og det bor veldig mange bra folk i høyblokker også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå