Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Hva er lavstatus for deg? Tenker du på de som er sosialklienter, de som går på trygd osv? De finner du stort sett over hele Oslo, men det er ikke alltid man ser det.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Det er visst stadig færre hvite på Tøyen og i Groruddalen...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Grurud, Oppsal, Tveita, Tøyen, Aleksander kjellansplass, Holmlia
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Aleksander kjellansplass er da ikke lavstatus...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 De fleste bygårdene nedover mot byen og sidegatene der er trygdeboliger og kommunale leiligheter. Sier ikke alle er det men MANGE. Er både avrusningssenter og hosbits omtrent i krysset ved Tranen. Æsj liker overhodet ikke det stedet.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Spørs hvem du spør, og ikke minst hvordan du definerer lavstatus. Trygdede, innvandrere, VIF-tilhengere, studenter, blokker ...? For Frogner-folk er det vel lavstatus å bo øst for Majorstua, mens for kule studenter er alt utenfor Ring 2 kjipt. Hvorfor er det lavstatus å bo på Oppsal?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Oppsal er lavstatus fordi innvandrere er i flertall på samtlige av skolene der eller? Jeg var ikke hun som nevnte oppsal
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Grorud er et flott og rolig sted! Ufortjent dårlig rykte!!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Så dere som mener områder der det er flest innvandrere er lavstatus? Gud hjelpe meg...det er mange oppegående innvandrere også som jobber og prøver å komme seg inn i det norske miljøet, men det er ikke så lett når "alle" norske skjærer alle innvandrere over en kam...ikke alle innvandrere snylter på staten, ikke alle innvandrere har barn hjemme, ikke alle innvandrere føder barn bare får å få penger fra staten.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #11 Skrevet 7. desember 2011 Romsås og Ammerud er det første som slår meg. Holmlia er vel ikke det stedet det er mest status og bo det heller om det er det du er ute etter.... Tror ikke det er mange som synes det er lavstatus og bo på Oppsal selv om det har blitt nevnt. Er ikke akkuratt HOT og bo på Tøyen heller da. Som Nordmann med barn mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #12 Skrevet 7. desember 2011 herregud, da må jeg si at jeg har stooooor trivdes på alle disse lav status stedene gitt, tøyen = flotte mennesker holmlia = kjempe fint sted med bra folk alexander kjellands plass = flott sted..... stedet har faktisk har trivdes minst på er frogner områdene der alle ser ned på de som ikke ser ut som de har dyppa seg i penger..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #13 Skrevet 7. desember 2011 "Så dere som mener områder der det er flest innvandrere er lavstatus?" Ja det mener jeg, enn så fælt det måtte høres ut.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #14 Skrevet 7. desember 2011 Haha, snakk om å starte et potensielt vepsebol for å finne lav status, se på Finn hvor det er billigst. Lindern og St hans Haugen er feks ikke lav status selv om det vrimler av hospits osv der. Torshov har masse sosialboliger, men området huser ellers masse familier med god råd. Tøyen og Grønland har et mer frynsete rykte, men ut mot gamle byen er det kjempefint. Holmlia har et ufortjent dårlig rykte - det er rene kardemomme by på Tiriltoppen kanskje de områdene mer nordøst?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #15 Skrevet 7. desember 2011 Jeg kan aldri tenke meg å oppdra barnet mitt og ha barnet mitt i en barnehage eller klasse/skole hvor de fleste barna er muslimer. Hvor hun mister viktig lærdom av språk og norske verdier. Så om jeg skal si lavstus så må det være omeråder hvor det bor mye muslimer som holder veldig på sine tradisjoner og ikke liker at barna leke rmed norske barn. Jeg mener ikke at alle muslimer er slik, men mange er slik.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #16 Skrevet 7. desember 2011 Groruddalen, Holmlia, Søndre Nordstrand (inkluderer Holmlia, da), Sinsen, Vestli, Stovner, Grønland. For mange er det jo hipt og kult (tenk hipstere..) å bo på Grünerløkka og Gamlebyen, men jeg kunne ikke tenke meg å bo der (hver sin smak). Torshov er både/og... Sagene er også både/og Av sentrumsnære områder liker jeg best St.Hanshaugen, Bjølsen, Frogner. Liker også Nydalen/Storo, Grefsen, Tåsen, Nordberg, Vestre Aker bydel m.m.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #17 Skrevet 7. desember 2011 Liker også Nordstrand, mens mindre fan av Lambertseter (som nå er en del av "bydel Nordstrand" men ikke av selve området Nordstrand..) Og ja, glemte å nevne Tøyen blant "lavstatusstedene" 14:17
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #18 Skrevet 7. desember 2011 Personlig synes jeg det er lavstatus å bo på Frogner/Majorstua eller snobbe steder generelt. Fordi det er for mange wanna be, for mange som har nesa si oppe i været, for mange som bare ser på seg selv, for mange som er opptatt av status og materielle ting. Har bodd på de kantene før og aldri mer. Trives bedre på østkanten der folk er mer varme, åpne og hjelpsomme. Så vet ikke helt hva som er mest viktig for deg HI
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #19 Skrevet 7. desember 2011 drit kult da, jeg er utendlandsk så hvis jeg og slekta mi flytter til det fine området deres på ullern så får det da med andre ord lavere status. takk så velkommen jeg føler meg i dette flotte landet får holde meg på tøyen eller holmlia jeg da
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #20 Skrevet 7. desember 2011 jøss, er overraskende lite Arbeiderparti tilhengere her ,de har jo som første bud å være innkluderende, og da burde jo ikke plassen ha noe å si... eller er det lite igjenomtenkt det valget dere tar ved urnene????
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #22 Skrevet 7. desember 2011 Nå ser ikke jeg på det å bo sammen med ikke norske mennesker som lavstatus, men mere der hvor det bor mye trygdede mennesker. Men jeg vil også påpeke at rasismen går begge veier.... Vi bodde på Sinsen og barnet mitt gikk da på Sinsen skole. I klassen var de 3 etnisk norske barn og 21 med utenlands bakgrunn. Da datteren min hadde bursdag og inviterte hele klassen kom de norske barna pluss to barn med utenlandsk opprinnelse... Og sånn skjedde alle de 4 årene hun gikk der, og når de andre barna hadde bursdag, var det aldri snakk om at mitt barn ble invitert. Samme var det når de lekte ute, ofte så ble disse tre jentene holdt utenfor. Utrolig synd det skal være sånn. Dette er et problem jeg har hørt flere steder og jeg håper at foreldre til barn med utenlandsk opprinnelse også kan inkludere norske barn. Men dette er en helt annen debatt, men vil ihvertfall bare si at et lavstatussted ikke har noe med om det bor mange ikke norske mennesker. Og jeg bor ikke på vestkanten for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #23 Skrevet 7. desember 2011 Oppsal skole har 16% elever med minoritetsspråklig bakgrunn, den er mao en av de "hviteste" skolene i Oslo.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #24 Skrevet 7. desember 2011 På Frogner er det mange utlendinger, også på Hovseter. Det handler ikke om utlendinger som sådan, men om mange ressursvake utlendinger hvis barn er med i gjenger og er kriminelle. Mange nordmenn på de samme stedene (Holmlia osv) er på samme måte. Utlendingene på Frogner og Hovseter er det da null problemer med
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #25 Skrevet 7. desember 2011 jeg er utlendingen over her og det du skriver det skjønner jeg faktisk, da blir det noe annet for meg. jeg har bodd på sinsen selv og jeg som er utlending trivdes heller ikke der, ikke pga alle kulturene som bor der men pga de menneskene generelt ikke var trivelige, det var utlendinger som ikke var interessert i dette landet og tok med sitt feks somalia til norge og ville ikke inrette seg. og jeg kan lett se for meg det du skriver om barnet ditt ift skole osv, sinsen ER rett og slett ikke positivt sted
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå