Lillababy Skrevet 14. desember 2011 #101 Skrevet 14. desember 2011 håper 83: Ja då har eg hørt fleire her inne skryta av han. Kva va det han heite? Så irritert at eg ikkje har gått der før!!! Venta alle desse mnd. Eg trudde jo at eg skulle bli gravid... Hadde eg visst om alt dette skulle eg gått før. Er altså så redd for å ikkje få pergotime. Sia eg har denne timen den 22, så får eg vel gå der først og sjå kva som skjer. Det er Brit Nyland eg skal til i Nygårdsgaten. Kanskej eg kan gå til han i januar. Kjekt at du er her i distriktet!! Lillefie: Eggl slår ut på 40. OG ein er jo ikkje garantert positiv før dagen etter ikm. Spanande å sjå om mensen kjem. sia du ahr brukt eggl test så veit du jo at i dag er dagen... Lykke til. Natta
Lillababy Skrevet 14. desember 2011 #102 Skrevet 14. desember 2011 Eg har jo som sagt ingen symptom. einaste er at eg kjenenr meg meir fuktig der nede. men det gjorde eg sist og. Hcg i blod i morgon.
Fiemamma Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #103 Skrevet 14. desember 2011 Ja, det er ikke optimalt å sjekke med el-test. Har enda ikke begynt å blø. Man holdes på pinebenken når det blir sånn, ikke at jeg mistenker graviditet, men ift planer jeg har i dagene som kommer. Det er ny ridetrening i morgen, og jeg blir søren så dårlig når jeg har mensen! Hehe=) Får håpe jeg holder ut noen timer i stallen likevel. Har sett 5 timer hestesport på tv i kveld, så nå skal jeg lese igjennom alt det nye her:)
Mamma til 3? Skrevet 15. desember 2011 #104 Skrevet 15. desember 2011 Lilla: Brit er fantastisk!! Gled deg Jeg gikk til henne, og gikk derfra med et stort smil om munnen og ikke minst en resept på Pergo - dobbel dose Hun er ei dame som bryr seg om deg, tar seg tid til spørsmål og forklarer det du måtte lure på, det hun ser på ultralyd osv. Du er heldig som skal dit! Og så gøy at vi er flere som tydeligvis bor ganske nært hverandre I dag testa jeg igjen, like positiv som i går, verken mer eller mindre. Klarte ikke styre meg, så jeg dyppa en EL-strimmel nedi glasset siden jeg først var i gang. Teststreken kom fram før kontrollstreken og ble bra sterk etter kort tid. Lykke
Lillababy Skrevet 15. desember 2011 #105 Skrevet 15. desember 2011 Så kjekt å høra om Brit! EG har vore der før, og eg var ikkje fullt så fornøgd. Syns ho va litt kald, men eg kan jo ha truffe ho på ein dårlig dag, eller misforstått ho. No ser eg iallefall meir fram til den timen. Flott å høra at du var så fornøgd.Eg har lest ein anna plass om nokon som var velidg fornøgd med ho også.Eg får stilla med opent sinn. Sikekrt ikkjelett å vera gyn i forhold til alle me sårbare jentene. No hugsar eg ikkje heilt, kor lenge hadde du prøvd før du fekk pergo? Me har jo rpøvd sia me mista i juli. Trur du det kvalifiserer? Håpar det! OG håpar (rett og slett) det blir tvillingar. Sleppa å gå gjennom dette så mange gongar... Er så glad på dine vegne Mor_2012! Du må gjerne endra nicket ditt snart du lille venn, bytta ut et spm tegn med et utropstegn! <3 Kjekt at me er fleirei nærheten ja
Novembernurkimagen<3 Skrevet 15. desember 2011 #106 Skrevet 15. desember 2011 Hei igjen, Mor-2012? Gratulerer så mye!! LilleFie: Håper på dine vegne at du er gravid Lilla80: Morsomt. Jeg har vært til to gynekologer i mitt liv, og den andre er da Nyland. Ho går for å være dyktig har jeg hørt Og skjønner godt din tanke om tvillinger...la de komme! Det er så langt jeg vet eneste "ulempen" med pergo, så da er det vel ike så mye å tape på det? Mortsensen heter legen, kun han som jobber hos sentrumslegene. Han har satt igang behandling med kortisonpreparat (pga autoimmun sykdom i fam) i tilfelle immunforsvaret mitt plager spiren, og blodfortynnende sprøyter pga blodpropp i familien så det ikke skal komme blodpropp i den lille morkaken. Var først veldig letta, nå er jeg litt i tenkeboksen. Blodprøvene mine er fine, min søster har født barn uten komplikasjoner, og medisinene går litt utover trivsel og et sexliv. Jeg blir så stressa. Jeg er nå temmelig sikker på at dette ikke gikk veien. Har hatt eksakt samme symptomer som da jeg mista. Først sterk hodepine, så rar lukt av urin og løs mage. Jeg blør, men ikke som en menstruasjon foreløpig. Sliter litt med å holde maska her jeg sitter på jobb..er så sliten og fremdeles ulykkelig om jeg skal være ærlig med meg selv. For å være helt på sikre sida, i u4 rydder kroppen opp selv sant? Ingen fare for at jeg må ha enda en utskrapning?
Lillababy Skrevet 15. desember 2011 #107 Skrevet 15. desember 2011 Kjære søte håpar 83. Stakkars deg, ikkje godt å ha det slik du har no. KAnskej du kan gå heim frå jobb og legga deg under dyna? RAr lukt av urin trur eg er et kjent graviditets symptom, hodepine og. LAus mage har eg hatt også den mnd eg var gravid. Berre som ein ein gong. Var slik forrige mnd og denne og. Altså at det kjem masse ein gong så er det over. Uke 4 rydder kroppen opp sjølv. OG ved ein ukomplisert sa, så skal sjansen for å bli gravid igjen vera stor. OG det skjedde også med to av mine venninner. Dei mista i sa i uke 8 og begge beli gravide 14 dagar seinare og er no over 12 veker. Eg må skriva litt raskt, er jo på jobb KVa som gjorde at du bytta frå Nyland? (ja morsomt dette) Har hørt at det er økt fare for abort ved pergo men veit ikkje om det stemmer. Godt at blodprøvane dine er fine. eg kan ingen ting om dette eg. Forstår at det er mykje å tenka på. BE om ein lang og god samtale med mortensen. SEnder varme tankar og opp til fleire gode klemmer
Novembernurkimagen<3 Skrevet 15. desember 2011 #108 Skrevet 15. desember 2011 Lilla: Tusen takk, virkelig Økt blødning her og formen er dårlig. Smerter og frostig. Vurderer å gå hjem etter lunch. Skal jeg i det hele tatt tenkte på dette som en sa? jeg hadde jo ikke visst det om jeg ikke hadde testa etter eggløsning. Skal aldri gjøre det igjen Jeg var hos nyland i en annen sammenheng, fordi fastlege mistenkte kreft i livmorhals. Det viste seg å være helt ubegrunna, derfor bare en kontakt Valgte privat nå fordi fastlege ba meg ta kontakt når jeg hadde mista tre ganger, så skulle ho henvise til gynekolog. Lykke til hos Nyland i dag, jeg håper på dine vegne at du får en gledelig overasskelse :-) God klem fra meg.
Lillababy Skrevet 15. desember 2011 #109 Skrevet 15. desember 2011 Kjære deg. Gå heim no etter lunsj!Du velger sjølv korleis du vil sjå på det, sjå på det på den måten som stemmer best for deg. MEn eg trur det er dette mange her inne kaller kjemisk. -? Dei seier at 50 prosent av alle svangerskap ender før ikm. Så er sikkert lurt ja å ikkje testa så altfor tidlig. Samtidig blir du kjent med kroppen din. Alt etter kva ein har følelsesmessig kapasitet til . Men det er ikkje ein sa du treng å bekymra deg for fysisk. Du har jo ikkje særleg hcg, om noko, og du kjen sikekrt til å få mensen til samme tid neste mnd. Men eg føler veldig med deg. Grusomt med dette håpet. Og grusomt å føla seg liten, tufs og ha vondt i tillegg. Eg skal til nyland den 22., i dag berre til sykesøstera som skulle ta ekstra blodprøve. Det gjekk fint. Ho er veldig snill sykesøstra. MEn dei har det visst veldig travelt der borte, så alt er ganke prega av det no. men men. Eg veit ikkje om eg skal testa i morgon. Det er jo så tidleg. KAnskej eg heller skulle latt vera. Har bursdag, og bursdagspres til meg sjølv kan vera å vera så pass snill med meg sjølv at eg ikkje tester. veit ikkje kva eg gjer. Har ikkje samme tstbehovet denne mnd som eg pleier. Har 5 billigtester liggande. Men har så lite tru på å vera gravid, at det er ingen ting som "drar" meg mot testane, slik som før. Jaja. Eg håapr du går heim. LAg varm sjokolade? Tenker på deg.
Novembernurkimagen<3 Skrevet 15. desember 2011 #110 Skrevet 15. desember 2011 Hei igjen Lilla: Du har jammen vært til god trøst i dag. Tusen takk. Har du bursdag i morgen? Gratulerer så mye! ) du får kjenne etter hva som blir best for deg, jeg hadde sikkert droppa det for jeg blir grinete hver gang jeg ser en hvit strimmel;) Nå har jeg forstått gangen i det. Ble det målt hcg i blod i dag da? sånn at du kan ringe i morgen om du vil? Jeg er uenig med meg selv mht å gå hjem. Det er et møte nå etter lunch jeg absolutt skulle vært på, på den andre siden kjenner jeg meg i overkant tufs til å legge noe som helst frem på en fornuftig måte. Det var virkelig ikke sånn som dette jeg drømte om at storken skulle komme...det er iallefall helt sikkert. Prosessen med å få barn har, frem til vi begynte, virka så naturlig og lykkelig.
Mamma til 3? Skrevet 15. desember 2011 #111 Skrevet 15. desember 2011 Tusen takk for alle gratulasjoner! Det har ikke gått helt opp for meg ennå tror jeg. Min kjære vet ingenting, han skal få vite det i morgen. Etter en lang hard periode skal vi bare kose oss i morgen, han foreslo i går at vi skulle kjøpe oss ei vinflaske. Tror ikke det du. Lilla: Forstår at du gjerne syntes hun virket noe kald. Jeg mener ikke at hun var bestemorsnill, men heller saklig og svarte på det jeg lurte på, viste forståelse osv. Etter å ha vært hos en fæl fastlege som verken var interessert i å sende meg videre til gynekolog eller hjelpe meg med å få eggløsning ("Du er jo så ung, du har god tid, det ORDNER seg!"), så syntes jeg Brit var helt topp. Håper du går derfra med et bedre inntrykk den 22. Jeg skulle gjerne besøkt henne igjen. Jeg fikk Pergo uten å spørre om det selv (var forberedt på å krangle etter opplevelsen hos fastlegen). Tror jeg fikk det fordi hun så tendens til PCO, og fordi jeg ikke hadde hatt el siden jeg slutta på pillene i januar. Nå skal det sies at jeg dagen etter fikk vite at jeg har lavt stoffskifte og ikke fikk begynne på Pergo før det var stabilt, men det var da ikke Brits feil
Mamma til 3? Skrevet 15. desember 2011 #112 Skrevet 15. desember 2011 Mandag, 12.12: - snupsi87 - Dossa - Hali - Et nytt eplefrø <3 ********** Tirsdag, 13.12: - 2røverdøtre&1røver (El litt tidligere enn først antatt) - *venter* - Foffen fo ********** Onsdag, 14.12: - Snartfampå5 - LilleFie ********** Torsdag, 15.12: -Cindy85 -Julestrømpa ********** Fredag, 16.12: - minimikro - Mor_2012? -snuppo ********** Lørdag, 17.12: -*Kleopatra ********** Søndag, 18.12: Lilla80 ********* ♥Gravid♥ 2røverdøtre&1røver (Skjelver når jeg skriver på tastaturet her, jeg =)) Snartfampå5 <3 Mor i 2012! ********** Inn i ny pp: Drister meg til å oppdatere. Og nicket er herved endra, Lilla
Julestrømpa Skrevet 15. desember 2011 #113 Skrevet 15. desember 2011 Da hopper jeg inn i IKM uke 2 tråden. Tanta kom på timen. Sukk. Store klemmer til alle gravide! Dere fortjener det
Fiemamma Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #114 Skrevet 15. desember 2011 (Kopi fra IKM uke 2 tråden) "Og der begynte jeg å blø jeg også, på klokkeslaget 24 timer etter den første blodløse menskrampen kom i går! Merkelig! Da går det faktisk an det også. Så mye nytt jeg oppdager med kroppen min for tiden! Dette kan ikke skyldes annet enn at den forandrer seg med alderen.. Ny TR dato er altså 11.januar, gir opp denne "IKM" betegnelsen, for mensen kommer jo uansett her i gården.. Gleder meg til deilig julemat og drikke nå, aldri så galt at det ikke er godt for noe:) Ha en fin dag ladies <3 Jeg skal på ridetrening i kveld, og er fremdeles stiv etter forrige torsdag, wish me luck:p Hehe!"
Minimikro Skrevet 15. desember 2011 #115 Skrevet 15. desember 2011 Her kom TR i dag... sykt med magesmerter.. måtte faktisk ta paracet, og det har jeg vel ikke gjort på 4-5 år pga. menssmerter... Gratulerer til dere som er gravide! Lykke til dere andre Jeg melder meg ikke inn i ny IKM-klubb, prøvinga vår er for ... lite prøving. Bare bingo omtrent.. så jeg drøyer og ser hva som skjer - om vi skal begynne å prøve ordentlig eller ei.
snartfampå5 Skrevet 15. desember 2011 #116 Skrevet 15. desember 2011 Tusen takk for gratulasjoner, damer. :-) Og gratulerer så mye til deg, mor i 2012. Kjempespennende tid vi har i vente, håper bare vi alle klarer å holde på spiren. Selv har jeg sjekket hver gang jeg er på toalettet, men begynner så smått å roe ned nå, og tenke at dette går fint. Men man vet jo aldri. Til dere som ikke ble gravide denne måneden, blir det jo noen deilige feriedager i jula som man kan utnytte godt, sammen med sin kjære. :-) Jeg kommer til å følge med på trådene deres her, er kjempespent på hvem av dere som er nestemann ut. Ordner seg alltid for snille piker, av og til tar det bare litt lenger tid. Krysser fingre for oss alle. Klem
*Kleopatra Skrevet 15. desember 2011 #117 Skrevet 15. desember 2011 Gratulerer så mye til dere som er gravide! Etter å ha regnet litt så tror jeg ikke at jeg har IKM 17., men kanskje 19. eller 20.? Har hatt lange sykluser i det siste så er ikke helt sikker. Uansett null graviditetstegn, bare kviser på haka som jeg pleier å få i uka før mensen. Tar det ikke så tungt denne måneden, gleder meg til jul og skal virkelig kose meg da:)
Hali Skrevet 15. desember 2011 #118 Skrevet 15. desember 2011 Mandag, 12.12: - snupsi87 - Et nytt eplefrø <3 ********** Tirsdag, 13.12: - Foffen fo ********** Onsdag, 14.12: ********** Torsdag, 15.12: -Cindy85 ********** Fredag, 16.12: - snuppo ********** Lørdag, 17.12: -*Kleopatra ********** Søndag, 18.12: Lilla80 ********* ♥Gravid♥ 2røverdøtre&1røver (Skjelver når jeg skriver på tastaturet her, jeg =)) Snartfampå5 <3 Mor i 2012! ********** Inn i ny pp: - Hali - Dossa - *venter* - LilleFie - Julestrømpa - minimikro
snupsi87 Skrevet 15. desember 2011 #119 Skrevet 15. desember 2011 Hei mine engla! <3 Æ valgt å bli bort fra bim den her pp'n, og det gjor mæ godt kjent æ.. æ slappa av og va litt roligar.. Midt under pp'n, etter EL, så vart faktisk æ å min kjære enig i at vi faktisk ska vent me prøvinga te ca. april/mai.. fordi at da e det kanskje et håp om at syklusen har roa sæ, og komme på rett spor, slik at det kanskje (ja, for vi veit at det kan ta tid..) kan bli sånn at vi får baby på nyåret 2013. For da har min kjære flere mnd fri te å vær sammen me mæ å den lille.. Det går an å gjør et forsøk hvertfall.. Dokker skjønne kanskje allerede no at tr har komme, den kom itj før i dag, men har følt på murringa sidn mandag, så det va på tide.. GRATULERE SÅ MY TE ALLE TRE SOM HAR BLITT GRAVID!!!!!!=)=)=)=) Det va arti å se at nånn allerede har fått positiv test!! E veldig glad på dokkers vegne!! Så håpe æ det går bra me dokker alle andre å! Æ tenke på dokker å håpe dokker har det bra i prøveperiodan og oppi advent og jul no=) Må gi en litn personlig hilsen te LILLA80.. Har tenkt masse på dæ selv om æ ikke har vært inn her på læng no.. Æ har itj læst nå av det som e blitt skreve, men håpe det står bra te me dæ.. Når æ tenke på at det e godt for min del å ikke vær her inn på bim, så tenke æ på dæ og savne dine gode ord og råd.. Ønske dæ alt godt og lykke te uansett ka som skjer videre no=) Kanskje stikk æ innom i ny å ned fram te april for å se kor du e, om du e her eller på 1.trimester og skriv te dæ Villa bare du skull få vit at æ tenke på dæ <3 Store klæmma <3 Lykke te alle sammen! Æ håpe alle får en spire no snart!=) Med det samme vil æ ønsk dokker alle ei kjæmpe god jul og et godt nytt år!! Klæmma fra Snupsi87 <3
Lillababy Skrevet 15. desember 2011 #120 Skrevet 15. desember 2011 Kjære nydelig Snupsi!! <3 Så godt å høra frå deg! Eg ahr tenkt kjempemasse på deg og. Du skreiv jo at du ville holda deg litt vekek, og eg har bundra standhaftigheten Bra du kalrer å gjera det du kjenenr er ebst for deg. Leit å høra dette om tr! Ang planane dekas no: Viktig at de stoppar opp og kjenner kva som er riktig for deko. Planane høyres fine ut. Iallefall veldig flott at du vil ta hensyn til kroppen og få stabile sykluser og slikt. Kansekj vil oppfatninga di av kva som er rett tid endra seg. Det vil tida vise. For meg har det jo tatt si tid dette, så om eg skal drista meg til å gje et råd ( det kan vera heilt målplassert) så er det å ta med i planlegging adette med at det kan ta lengre tid enn antatt. Så kanskej lurt å byrja eit par mnd før det som klaffer ift fri? Berre de som kan vite kva som er rett for deko. sia du skal vera vekke her i frå ei stund no, så må eg benytta anledningen til å sei at eg syns du er ei flott jenta! Så positiv og omsorgsfull og tilstades i møte emd oss andre. Tusen takk for det. Så varma det sjølvsagt veldig å å lesa at du hadde tenkt spesielt på meg. Det set eg veldig pris på!!!Du er sjølvsagt hejrteleg velkommen til å ta kontakt med meg når du vil <3 MAsse lykke til til deg kjære venn og ha ei gledeleg jul! God klem tilbake!
Lillababy Skrevet 15. desember 2011 #121 Skrevet 15. desember 2011 Håpar83: Håpar dagen din kom greit i havn og at det går bra med deg. Slike dagars kulle vore lov åkasta i bosset. MEn me må gjennom dei, og dei tunge dagane, kan avogtil få lyset tl å skina ekstra over dei litt betre... Eg har tenkt på deg i dag. SEnder ein klem. JA tok blodprøven. Tenker eg skal ta ein heimetest i morgon. Orkar ikkje ringa der. Ho sa ho skulle ringa om den va positiv. Viss ho lar vera å ringa så kjem eg ikkje til å føla meg sikker på om svaret er komt osv, kjem til å bli stressa og venta på telefon, så eg tenker eg får berre testa. Mor_2012! Grattis med nytt navn Så glad på dine vegne, at det vart din tur Eg kjenner meg klar for å testa no kjenner eg. Har holdt meg utanfor ein kvar boble no, og er så redd eg skal byrja å få opp håpet. Då blir det så ille. så tenekr å testa no, så eg unngår den fella. Lill rar i magen i dag ( noko som kan ha samanheng med pinnekjøtt middag ) og litt ekstra fuktig. MEn det kan jo vera noko anna. Kjempekoseelg julebord i dag, med klubbvenninner og menna ( ikkje min some rpå jobb sjølvsagt) og då eg kom heim fann eg pakker i posten sidan eg har bursdag i morgon. Så utruleg koseleg! Blei kjempeglad! Ho som eg sit ved sida av på jobb hadde også lagt ei pakke i veska mi og et nyydeleg kort. Ho skreiv så masse fint om meg. Noko som verkeleg rørte meg stort. Eg går jo rundt og føler at eg ikkje er skikkelig levande, at dette halve året har handla om å overleva. At nokon har sett nkoo positivt i meg oppi dette kjenens som plaster rett og slett Håpar det går fint meg deko alle. Stor klem!
Lillababy Skrevet 15. desember 2011 #122 Skrevet 15. desember 2011 Mor_2012!: Takk for tilbakemelding ang Nyland, glømte å skriva det Det har hjulpe meg at du seier dette, skuldrene går litt ned...
Lillababy Skrevet 16. desember 2011 #123 Skrevet 16. desember 2011 God morgon. Eg har skrive på gullfiskbollen og Lilla80 også, men må skriva her på mi ikm gruppe, at eg sit her og gråter med ein positiv test ved sida mi! Skal testa fleire gongar , på ikm og slikt. Får prøva å ikkje ta dette så langt innover meg enno. Men dette vart ein spesiell dag ja. Så vart eg gravid (!) den mnd me bytta offshore turnus osv osv Eit mirakel. Eg håpar det varer og at den har det godt inni meg.
Mamma til 3? Skrevet 16. desember 2011 #124 Skrevet 16. desember 2011 Lilla!! Er det sant? GRATULERER SÅ MYE!! Fantastisk Jeg skulle bare innom her en kjapp tur før eksamenslesing, men kan jo ikke la være å legge igjen en stor gratulasjon til deg. Det var kjempegøy å lese, kjente faktisk et snev av frysninger nedover ryggen min. Er sikker på at den har det godt hos deg Du får kose deg hos Nyland, nå kan du ihvertfall senke skuldrene! Godklem
Prøver2015 Skrevet 16. desember 2011 #125 Skrevet 16. desember 2011 Gratuerer så mye til alle dere søte som har blitt gravide. Her har enda ikke mensen dukket opp, ikm i går. Og ikke testet enda, tenkte jeg skulle ned på apoteket å kjøpe en test nå.. Spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå