Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror derimot det ikke er verdens undergang å drikke litt pepsi.

Alt med måte, egentlig. :)

Dessuten blir jeg bare mer tørst av brus med sukker i.

Har forresten testet i dag, og testen var faktisk POSITIV!!!

Tror det nesten ikke før jeg får se det, men har jo tatt endel billigtester før, som har vært blendahvite. Denne var en veldig fin, bred strek, selv om den ikke er like klar som kontrollstreken. Hadde en med synålsstrek forrige uke, men trodde virkelig ikke det kunne slå ut så tidlig.

Nå krysser jeg fingre for at det sitter. MÅTTE bare stoppe i byen på vei hjem og kjøpe babyklær, tror ikke helt jeg skjønner at det er sant enda.

<3 lykkelig <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandag, 12.12:

- snupsi87

- Dossa

- Hali

- Et nytt eplefrø <3

Tirsdag, 13.12:

- 2røverdøtre&1røver (El litt tidligere enn først antatt)

- *venter*

- Foffen fo

Onsdag, 14.12:

- Snartfampå5

- LilleFie

Torsdag, 15.12:

-Cindy85

-Julestrømpa

Fredag, 16.12:

- minimikro

- Mor_2012?

-snuppo

Lørdag, 17.12:

-*Kleopatra

Søndag, 18.12:

Lilla80

♥Gravid♥

2røverdøtre&1røver (Skjelver når jeg skriver på tastaturet her, jeg =))

Snartfampå5 <3

Inn i ny pp:

Oppdaterer denne, jeg. :)

Skrevet

Kjære snartframpå! GRATULERER SÅ MASSE!!!!!

Dette var fantastisk! så glad på dine vegne! og veldig kos med babyklær!

Ang pepsi max- ser eg har skrive at eg trur det er "veldig " skadeleg. Det var å ta litt hardt i :) Er redd det er skadeleg., tenker at det i det minste er usunt. Men du drikk jo ingen store mengder. Helsedirektoratet seier jo 1-2 kopp kaffi, el to-tre koppar te, elle r1 liter brus. Så lenge ein er innanfor det så skal det vera greit. For min del er det meir følelessmessig- eg føler emg meir trygg når eg er ekstra nøyen. Men eg drakk faktsik eit stort glas pepsi og eit halvt glas pepsi max seinast i går på restaurant :)

Nyt dagen, den er din i dag!! Stor klem!

Skrevet

Gratulerer, snartfampå5!! Så kjekt! :D

Fantastisk gøy at to stykker i tråden allerede har fått en positiv tråd!

Klem :)

Skrevet

Positiv tråd ja. Følte jeg hadde skrevet det etter at jeg trykket send. Mente selvfølgelig positiv test ;)

Skrevet

Gratulerer så mye til begge dere med positive tester! :)

Håper vi er flere som følger etter dere snart:)

Noen symptomer folkens? Noen som har testet enda? Jeg har kjempe lyst å teste men ikke penger før torsdag, 2 dager igjen.. Ble vist litt mye julegave shopping i helgen:-p er dere ferdig med gavene eller som meg ganske mye igjen? :-p

Skrevet

Gratulerer så mye til dere med positiv test!

Her har tanta kommet, så jeg skal inn i 4pp (inkl. en sa). Akkurat den delen tok jeg ganske tungt... Men, hva skal man si, fikk bare lagt inn aksjer en gang, og det var akkurat på dagen, ettersom mannen var syk. Nå vet jeg ikke om vi tørr prøve mer, for det er ikke full barnehagedekning her, og som student kan jeg ikke ta mer enn det ene året i perm, da mister jeg studieplassen.

Skrevet

Nå nærmer IKM seg omsider, men fremdeles noen dager igjen. I dag merket jeg at jeg plutselig hadde superhøy puls da jeg stod i dusjen, noen som kan forklare meg hvorfor? Får også ofte "svarte prikker" foran øynene når jeg reiser meg opp, tyder jo på midlertidig blodtrykksfall. Er det lov å håpe at dette er tegn på at noe er i ferd med å skje, eller skjer det med de fleste fra tid til annen?

Lykke til til dere som skal teste snart!

Skrevet

Må nok melde meg inn her jeg da, ingen tr, og ingen positiv test..

Hadde sein hcg økning sit gang, og lurer på om jeg har det nå også.. Siden jeg våkner midt på nattenog må på do, noe jeg aldri gjør, så gir det meg iallefall håp :))

Gratulerer til dere som er gravide :))

Skrevet

Ikm i morgen, torsdag. Tok test igjen i dag, fortsatt blendahvit. Føler meg litt deppa, hadde så utrolig mange symptomer. Samt ønsket om positiv test til jul ser ut til å forsvinne. Er jo så klart fortsatt litt mulighet for at jeg er gravid, men føler at testen burde vært positiv nå da.

Ja ja. Bare trekke pusten og prøve videre.

Skrevet

Jeg tror jeg er GRAVID!! :D :D :D

Testa nå nettopp, ikm fredag. Er ikke sikker på om jeg tør tro på det selv ennå, men testen ligger der foran meg, to streker. Ser teststreken ganske tydelig, selv om den er relativt svak. Våger ikke oppdatere lista enda, får teste en gang til i morgen (og sikkert ikm-dagen også) for å være helt sikker :)

Og i tilfelle jeg nå har ei lita spire: *Babystøv i massevis!*

For en fantastisk dag!!

Skrevet

Gratulerer Mor-2012?! :D Lykke til alle sammen, håper det blir mange glade jenter før jul ;) Jeg er sliten og nedfor i dag. Fikk en strek man ikke kunne ta feil av på lørdag, men siden det har jeg bare fått skyggestreker. Har kjent meg gravid, nå tenker jeg at egget slapp taket. Kjenner at det har blussa liv i tunge følelser fra når vi mista i september. Sårbar dag og pmstroll. Håper dere har en bedre dag!

Skrevet

Gratulerer så masse mor-2012!!!! Så fantastisk!!!! OG så to dagar før tida! kjempebra :)

Kjære håper83: Vil berre senda over gode og forstålessfulle tankar. Føler med deg. Vondt å gå slik å venta. PRøv igjen på ikm, kanskje uorar du deg utan grunn? (men forstår veldig godt altså) Vondt når dei vonde følelsane kjem fram igjen. Eg har også ein slik dag i dag. Det er visst like som skal løysa det ut. SEndte melding til bestevenninna mi som er gravid i går kveld. Ho veit me mista, og at det er tungt for meg med alle som har blitt gravide eetterpå. Fortalte ho i ein bisetning at endå ei til var gravid. OG så sendte ho svar i dag " så kjekt" Det er jo sjølvsagt sant at det er , eg har sjølv levert gratulasjonsblomster og kort til den aktuelle venninna, men blei så utruleg lei meg for at bestevenninna mi ikkje heller skreiv "ho og???? no er det din tur! " Eg er urimeleg, veit det. MEn det skjedde altså i dag tidlig og resten av dagen har eg vore totalt nedfor. Ringte til gyn for å spørra om eg skal ta ekstra blodprøve i morgon. Dette fordi at den på cd 22 kanskej ikkje er så reell, då eggl var dagen før. Er redd den ikkje måler det den skal.Eg skal få koma inn i morgon, og då skal me samtidig måla hcg. Det er flott. Det som ikkje er flott er at eg følte ho blei litt oppgikk over at eg ringte igjen. Føler meg så masete. Så blei eg lei meg igjen :) Ikkje lett.

Eg har forresten også ete roastbiff i dag. Visste ikkje at det var skadeleg. Me hadde felles lunsj nokre kollegaer i veiledning. Det var birkebeiner skinke og og den unngjekk eg. Så sa ei gravid etter at eg hadde ete skjeva mi at ho ikkje kunne eta roastbiff pga graviditeten. Huff.

Dårlig dag her også....

Seier som deg: Håpar de andre har ein betre dag! <3

Skrevet

Til Lilla80: Tusen takk for gode ord, det gjorde godt :) Skjønner deg så godt så godt, og kjenner meg igjen. Det er jo ikke urimelig ut i fra vår sårbarhet, selv om vi jo ikke kan forvente at venninner som ikke har mista helt kan forstå og gjøre alt rett. Jeg ble gravid samtidig som venninna mi, jeg bobla over av glede og spørsmål ..og så viste det seg at ho var gravid like langt! (les: kort;). Ho har holdt avstand og det er sårt, jeg har nesten kjent meg "smittsom". Og det er ikke fritt for at jeg synes det er vanskelig heller, å se hennes mage og tenke at slik hadde min sett ut hvis...

Drit i å føle at du er til bry, gjør det du må for å få svar og kjenne deg trygg. Etter ikke mindre enn to utskrapninger etter min ma på kk (hvor de nektet meg ul når jeg hadde symptomer på rester), kontaktet jeg privat gynekolog som jeg har hørt mye godt om. Først og fremst fordi jeg var veldig stressa og ikke turte å tro at livmor var tømt denne gangen heller. Han tok veldig godt imot meg og satt dessuten igang behandling uten å si "ta kontakt igjen når du har mista tre ganger". Og roastbeefen hadde jeg ikke ofra en tanke ;) Dette er forsiktighetsregler noen følger i svangerskap, mange spiser det de vil av hjertens lyst og det går aldeles strålende allikevel. Du skal være maks uheldig om akkurat den biffen var dårlig. Håper dagen din tar seg opp. Min har tatt seg opp fordi jeg tok enda en strimle og denne (etter tida) ble lyselilla. Så jeg har bestemt meg for å tenke positivt resten av dagen. Opp og ned...sjelden følt meg så labil i humøret før. Godt at vi kan blåse litt ut hos likesinnede! Lykke til hos legen i korgen <3

Skrevet

God kveld jenter=)

For en rar dag jeg har hatt! Dro hjem til mamma for å bake smultringer.. Fikk plutselig menssmerter og løp på butikken etter o.b og tabbiser. Gikk på do og pakka oppi en tampong (har ikm i dag så skulle jo stemme bra). Men, jeg har vært på do to ganger etter det, og det har ikke kommet en eneste dråpe på o.b. Hva skjer? Jeg hadde så sterke smerter at jeg visste mensen kom, men blør ikke. Da kommer det sikkert i natt/i morgen tidlig. 1 dag over ikm. Jeg hadde el for 14 dager siden i dag, så dette skal stemme. Har bare ikke opplevd så sterke menssmerter på ikm før uten blod..

Skrevet

Kjære håper 83. tusen takk for mail. Den gjorde veldig godt å lesa. Ja herlig med likesinna! Så bra at du føler deg betre til sinns no. Blir spanande å sjå med den vidare testinga di!

Du seier KK, er det KK på alle sjukehus, elelr er det Haukeland? Så trasig at du hadde ein så eledneig opplevelse der! OG veldig godt at du no går privat!! Det blir sikekrt til det med oss og til slutt!

Gler meg til denne veka er over, det må eg sei. DPO dagane er slitsomme. Denne gongen syns eg faktisk at det har gått fortare enn vanleg. Har hatt det så travelt, med besøk hos bestemor på sjukehuset kvar dag, og et hus som eg skulle byrja på fordi eg har selskap her på lørdag. Må vel gå å begynna (!) Håpar den gode følelsen din slår rot i deg. Stor klem frå meg!

Skrevet

Lilla: HUS ja. Ble godt ivaretatt mellommenneskelig. Men de bomma på første utskrapning og glemte anti-d sprøyte (jeg har rh -) begge ganger. Bare ta kontakt om du vil ha navnet på den private gynekologen:)

Godt å høre at DPO har gått noenlunde hurtig. Trist med bestemor, håper det går bra med henne! Håper selskapet blir flott :) Jeg har fått litt brunt og rosa på papiret..så tror mensen er på vei. Men lov å håpe bare pittepittelitt enda ;) Stor klem!

Skrevet

Jeg tok en el test i går for moro skyld ift hvordan den ser ut hos meg når jeg absolutt ikke har el, har ikke g-tester lenger (da jeg har mista trua, hehe), men el-testen var utrrrrroooolig negativ:) har lest at det går an å få pos på el-test når man er gravid. Derfor tror jeg ikke jeg er det, men skikkelig rart med så sterke smerter uten blod. Jeg klynket jo høyt nede i gangen hos mamma og klarte nesten ikke komme meg fort nok på do når jeg kom fra butikken.. Grrrrr!!

Men håper den kan komme liitt senere enn planlagt så jeg rekker et par runder meg kjære under dyna før el dagen som opprinnelig skulle være den 27.des dersom jeg fikk blødning i dag.

Skrevet

håper83: Så artig at me er i nærheten av kvarandre :) Vil veldig gjerne ha navn på gyn. Er det der nede med klostergarasjen? Der har eg tenkt på å gå. Så leit å høra om farga papir!!! Huff, håpar ikkje det e r tr. Eg sender ein god klem!!

Bestemor blei operert på mandagi ryggen men det var vellukka, så eg er takknemle gog glad :) Takk skal du ha for omtanken :)

LilleFie: Håpar du får skikkelig svar snart. Tenekr på deg! Klem

Skrevet

Lilla: Da har du sikta deg inn mot rett mann :) En stor lettelse å komme til han, veldig fin mann og oppdatert faglig. Jeg fikk en ro over meg og blei møtt med en verdighet jeg hadde savna sårt kjente jeg. Eneste klagen min er at jeg har prøvd å få tak i han i en mnd nå uten hell fordi jeg trenger ny resept.

LilleFie: jeg tror el-tester slår ut seinere enn g-tester? at de krever høyere konsentrasjon av hcg?

Skrevet

Takk søtiser :)

Regner med blodet kommer til natten, men har ikke hatt vondt siden jeg tok tabbiser i 14 tiden. Tok 600 mg Ibux pga smertene, så hadde skikkelig vondt! Jaja, bare å vente ut denne tr runden da:) Første gang i mitt liv jeg har blitt "lurt" på denne måten av kroppen min. Hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...