**venter** Skrevet 10. desember 2011 #51 Skrevet 10. desember 2011 Fikk ikke til å skrive mer i forrige innlegg så her kommer det: Det er laget at myndighetene, og inneholder de tingene som gjelder gravide som er dokumentert med forskning:)
snartfampå5 Skrevet 10. desember 2011 #52 Skrevet 10. desember 2011 Venter: Takk for tipset. Der var det mye nyttig info. Skjønner at jeg ikke er helt forberedt enda, mye å sette seg inn i. Ellers har jeg tenkt å teste i morgen tidlig. Flere? Har lest at testene på billige tester har en følsomhet på 25mIU/mL, og kan brukes 1 dag etter IKM. På apoteket fikk jeg tak i en annen "billig-test", denne reagerer på 10mIU/mL og kan brukes 4 dager før IKM. Tenkte å prøve denne i morgen tidlig. Om noen lurer, heter den DocMorris. Jeg er kjempespent på dette!! Noen som kjenner til følsomheten på ClearBlue?
Hali Skrevet 10. desember 2011 #53 Skrevet 10. desember 2011 Da er jeg første mann ute med mensen!! Begynte å spotte ikveld, så mensen kommer vel for fullt imorgen!! Lykke til, jenter!! Her er det pause og masse andre julekos!!
Lillababy Skrevet 10. desember 2011 #54 Skrevet 10. desember 2011 Snart framgå: Clear blue er også 25. Den seie dei at ein kan bruka 4 dagar før også, iallefall den eine av dei. Og dette er ganske tullete, for dei andre a1 mm, dei slår også ut på 25 utan å reklamera for at ein kan testa før. Trur me kan konkludera med at ikm er tidspunkt for testing uansett. ( føle eg kan sei det, for er ikkje noko nedlatande meint, eg er testoman og tester før sjølv. Men i ein idell verden hadde eg latt vera Hali: Veldig veldig veldig lei for det!! Stor klem frå meg! Her er intent nytt. Ikkje hatt sex på ei veka fordi eg er så redd for å ødelegga noko. Er psykisk. Og dumt. De andre holder vel ikkjepå slik? Har vore barnevakt for to på to og 3 i dag. Blitt mykje bæring, så er jo også redd for at det kan ha ødelagt noko. Håplaust dette Anna t: Takk for info om koffein, kjempefnt når folk her inne ligg ut linkar syns eg . Eg har lest det før. Eg var avhengig av pepsi max- store doser i mange år. Slutta sist januar fordi eg skulle prøva å bli gravid etter bryllaupet i mai. Slutta på pepsi max og ppiller samtidig. Og trur det er veldig riktig og viktig. Det eg var bekymra for no er om koffein kan ødelegga frå eggl til festinga i veke 3. finn ingen dok på det... Eg er jo seinare enn dei fleste her inne, eg hører strengt tatt inne på ikm uke 51, fordi eggl kom så seint, natt til mandag. Så eg er berre 5/6 dps. Koss har du det Anna t forresten?? Klem
**venter** Skrevet 10. desember 2011 #55 Skrevet 10. desember 2011 Lilla80: PepsiMax inneholder ikke koffein;)
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 11. desember 2011 #56 Skrevet 11. desember 2011 Mandag, 12.12: - snupsi87 - Dossa - Hali - Et nytt eplefrø <3 ********** Tirsdag, 13.12: - 2røverdøtre&1røver (El litt tidligere enn først antatt) - *venter* - Foffen fo ********** Onsdag, 14.12: - Snartfampå5 - LilleFie ********** Torsdag, 15.12: -Cindy85 -Julestrømpa ********** Fredag, 16.12: - minimikro - Mor_2012? -snuppo ********** Lørdag, 17.12: -*Kleopatra ********** Søndag, 18.12: Lilla80 ********* ♥Gravid♥ 2røverdøtre&1røver (Skjelver når jeg skriver på tastaturet her, jeg =)) ********** Inn i ny pp:
Mamma til 3? Skrevet 11. desember 2011 #57 Skrevet 11. desember 2011 Å, hurra! Gratulerer så mye, røvermamma! Så gøy at det ser ut til å bli en positiv tråd dette her - regner med at håper83 også kommer med en godnyhet etterhvert
Lillababy Skrevet 11. desember 2011 #58 Skrevet 11. desember 2011 Gratulerer røvermamma!!! Herlig!!!! No blir det jul for deg Venter: What????? Er det ikkje? Det er du den første som seier som e ghar hørt. Det er jo svart brus. Altså cola, cola light , cola zero, tab eksta og pepsi maw= brus med koffein. Kor ahr du hørt dette?? No likar eg forresten ikkje pepsi max lenger, heilt sant. Men eg drakk sotre mengder i 15 år, og eg var veldig sjuk då eg slutta i ein heil mnd. Ingen fare for å bli avhengig igjen, for eg likar ikkje smaken, har smakt nokre gongar. Hadde til slutt sex i går. Han reiser offshore i morgon, så det var igrunn " på sin plass". Traside greier dette. Sex-livet er jo gansek ødelagt. Enten vil eg ha sex- for å bl gravid, og etterpå er eg alltid redd for å ødelegga noko... Andre som tenker slik? Eg har lest at egget er beskytta osv osv, men fornuften viker for redselen min.
Minimikro Skrevet 11. desember 2011 #59 Skrevet 11. desember 2011 gratulerer så masse røver!! det var artig!! kanskje du kan utbrodere litt? har du hatt mye symptomer osv..?
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 11. desember 2011 #60 Skrevet 11. desember 2011 Litt utbrodering, ja =) Testet i dag, med billig-test. Ikke morgenur, men den etter der. Streken var tydelig, men litt svakere enn kontrollen. Skal investere i en ordentlig test så fort jeg kan, vi jubler litt sånn stille enda her hjemme. Symptomer? Har hatt litt sånn "følelse", men ikke trodd på den, for det har lurt meg før, og ellers flydd og tisset oftere, og blødde litt neseblod på natta for et par dager siden - det gjør jeg aldri, så stusset litt. Men ellers? Ingenting enda. Krysser fingrene for at det går veien denne gangen (Sa i sept) Fryktelig skjelven og ør og glad, og sender hauger av ******bligravidstøv******* til alle sammen Hilsen Røvermamma:
Novembernurkimagen<3 Skrevet 11. desember 2011 #61 Skrevet 11. desember 2011 Gratulerer Røvermamma! Jeg håper at graviditetet går flott denne gangen Jeg har testa på nytt i dag tidlig, ingen strek Ble så desperat at jeg testa med en til, fremdeles uten strek (skimta noe med god vilje). Minn meg på at jeg aldri skal teste så tidlig igjen:( Hva skal jeg tro om dette??
snartfampå5 Skrevet 11. desember 2011 #62 Skrevet 11. desember 2011 Gratulerer så mye med positiv test, røvermamma!! Kjempespennende, håper vi blir maaange gravide på denne tråden. Venter og Lilla: Det er kaffein i Pepsi Max. Har en flaske her, og det står på den. I tillegg måtte jeg google det, er faktisk litt mer koffein i Pepsi enn i Cola. Ellers har jeg veldig vondt i magen i dag, så ser ut som det går i vasken for min del denne måneden. Litt synd ifht barnehagefristen, men life goes on, I guess. :-(
Fiemamma Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #63 Skrevet 11. desember 2011 Hei hopp jenter! Jeg har savnet å være her, men har hatt en helt enorm julebordshelg! Ååå vi har kost oss sånn! Bodde på kjempebra hotell og har tatt med dronningbad hver kveld. Jeg klarte knapt å gå, men begynner å bli bedre i musklene i dag:) Det gikk ned mat og drikke i mengder på kjempebra arrangement! Her kjenner jeg fremdeles ingenting ift til ikm osv., annet enn de vanlige pms-greiene, oppretter IKM uke 2 gruppe etterpå dersom ingen andre har:) Gratulerer røver:) Lilla: Det er ikke koffeinen som farger brusen, men et fargestoff som heter karamell:) Det er koffein i energidrikker og, men de er jo ikke brune, tihi:) Det er karamell i gløgg også. Ellers krysser jeg fingrene vidre for dere andre i uken som kommer. Jeg håper tr kommer på tirsdag sånn at jeg slipper å ha så vondt de dagene jeg har flest planer denne uken:) Nå skal jeg mekke svinekottiser i ovnen, som serveres med surkål, potet og stek saus:) Klem til alle!
Prøver2015 Skrevet 12. desember 2011 #64 Skrevet 12. desember 2011 Heia:) Hvordan har helgen deres vært? Symptomer eller positive tester på noen flere enda? Her blir det ikke tesing før tidligst torsdag, for får lønn da.. Her er det ingen symptomer, eller små kvalme men det kan skyldes så mangt.. Hvor gamle og hvor kommer folk her inne fra? om det er lov å spørre.. Er selv 22 år og bor i Oslo
Fiemamma Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #65 Skrevet 12. desember 2011 Heia Studenten;) Har hatt ei herlig helg på julebord:D Jeg har ikm på onsdag, men kjennes ut som jeg får tr når som helst nå. Håper den kommer før onsdag så blir jeg kjappere ferdig:) Har laget ny IKM gruppe uke 2. Er 27 år og er fra Trondheim:)
Prøver2015 Skrevet 12. desember 2011 #66 Skrevet 12. desember 2011 Morro med julebord da:) Uff da, men som du sier om tr likevell skal dukke opp får vi håpe hun ikke drøyer med å komme hvertfall.. Skal på julebord på torsdagen jeg så håper enten tr har dukket opp eller positiv test slik at jeg kan drikke med god samvittighet evt droppe alkoholen Tr.heim er en utrolig koselig by, bodde på stjørdalen før
Fiemamma Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #67 Skrevet 12. desember 2011 Ja=) Jadda, kjenner at kroppen er klar for det, så bare venter på at det skal bryte ut nå. Begynner å bli dritlei hele prøvinga. Blir seriøst forbanna når jeg ser gravide. Får lyst å røske ut forplantningsorganene mine og røske ut deres, for så å bytte for å kunne bli gravid selv. Skjønner ikke hva som kan være så vanskelig for en frisk ung kvinne å bli gravid, når andre omtrent ikke trenger å ta av seg trusa engang.. Jævlig urettferdig, og sykt frustrerende. Går inn i min 7 pp om få døgn. Dette sier meg at det kommer til å ta laaang tid før noe skjer her, siden ingenting har skjedd enda. *hyyyyyyyyyyyyyyyyyyl* Ja, det er forsåvidt koselig her, men mye dårlig vær. Ønsker meg litt annet klima og miljøforandring selv. Men sånn er det vel med de fleste uansett hvor de bor:)
Rime Skrevet 12. desember 2011 #68 Skrevet 12. desember 2011 Huff da, LilleFie, men jeg vet akkurat hva du mener! Selv har jeg og sambo forsøkt i over 2 år, og vi hadde en MA juni i fjor. Så no har vi time på sjukhuset i januar, men no kan det hende at vi slipper det. Har ikm onsdag, men har de siste tre dagene fått positivt på billigstrimmel så jeg bare håper den sitter. Så ikke gi opp, det skjer til slutt!!
Prøver2015 Skrevet 12. desember 2011 #69 Skrevet 12. desember 2011 Ja livet er urettferdig når det kommer til å bli gravid.. Men min erfaring er at spiren sitter når du fokuserer minst på det, spiren hos meg satt i april men mistet, men i den perioden tenkte jeg ikke på prøvingen pga mye jobb med en eksamen og jammen satt den ikke når jeg ikke trodde det ville være en sjans.. Riktignok ikke blitt gravid igjen etter det., men det er håp for oss alle.. Kanskje ferie og jul/nyttår er oppskriften på å bli gravid, jeg krysser hvertfal fingrene for det;) Gratulerer så mye Rime!! Krysser fingre og tær for at alt går bra denne gangen;) Har et spm til dere søte jentne, noen gode råd mot hodepine? Er så plaget med det for tiden og liker ikke spise tabletter hele tiden heller:-:
Prøver2015 Skrevet 12. desember 2011 #70 Skrevet 12. desember 2011 Ja livet er urettferdig når det kommer til å bli gravid.. Men min erfaring er at spiren sitter når du fokuserer minst på det, spiren hos meg satt i april men mistet, men i den perioden tenkte jeg ikke på prøvingen pga mye jobb med en eksamen og jammen satt den ikke når jeg ikke trodde det ville være en sjans.. Riktignok ikke blitt gravid igjen etter det., men det er håp for oss alle.. Kanskje ferie og jul/nyttår er oppskriften på å bli gravid, jeg krysser hvertfal fingrene for det;) Gratulerer så mye Rime!! Krysser fingre og tær for at alt går bra denne gangen;) Har et spm til dere søte jentne, noen gode råd mot hodepine? Er så plaget med det for tiden og liker ikke spise tabletter hele tiden heller:-:
Prøver2015 Skrevet 12. desember 2011 #71 Skrevet 12. desember 2011 Ja livet er urettferdig når det kommer til å bli gravid.. Men min erfaring er at spiren sitter når du fokuserer minst på det, spiren hos meg satt i april men mistet, men i den perioden tenkte jeg ikke på prøvingen pga mye jobb med en eksamen og jammen satt den ikke når jeg ikke trodde det ville være en sjans.. Riktignok ikke blitt gravid igjen etter det., men det er håp for oss alle.. Kanskje ferie og jul/nyttår er oppskriften på å bli gravid, jeg krysser hvertfal fingrene for det;) Gratulerer så mye Rime!! Krysser fingre og tær for at alt går bra denne gangen;) Har et spm til dere søte jentne, noen gode råd mot hodepine? Er så plaget med det for tiden og liker ikke spise tabletter hele tiden heller:-:
*Kleopatra Skrevet 12. desember 2011 #72 Skrevet 12. desember 2011 Ja, nå er vi i uke 50! Håper dette blir ei flott uke for alle:-)
Fiemamma Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #73 Skrevet 13. desember 2011 Hei jenter! Her kommer tr straks nå, har vondt i hele kroppen så det skjer i løpet av dette døgnet. Jeg har ny IKM 10.januar ca. Jeg har allerede opprettet IKM uke 2, så jeg kommer til å flytte over dit nå. Skal følge med dere og håper det klaffa for flere! Har ny el. ca 27 des. så kanskje det blir unnfanget en spire i romjulen! Jeg trodde jeg mistet min 7 pp nå fordi kjæresten skal reise hjem til familien, men han kommer heldigvis tilbake innen 27.des siden han må jobbe. Det er tydligvis mest hensiktsmessig å ha sex før el, så spørs litt likevel da. Men vi får se! Flaks at han kommer hjem iallefall:)
**venter** Skrevet 13. desember 2011 #74 Skrevet 13. desember 2011 Da må jeg begrense PepsiMax-inntaket mitt altså? Jeg har jo sett det står at det inneholder koffein for smakens skyld (står under aroma), men har alltid hørt at det er så lite at det ikke skulle ha noe å si. Du skal nemig drikke over 7liter for at det skal ha samme virkningen som kaffe for en som er avhengig av koffein (har jeg hørt, og lest engang i et forskningsskriv). Jaja, jeg drikker ikke mer en to-tre-flasker i uka, så er ikke krise.. Her har jeg testet negativt i dag. Er ikke bekymret ettersom jeg ikke er hundre prosent sikker på el. Jeg trodde jo gjerne jeg hadde el uka etter, så kan godt være. Jeg bekymrer meg ikke før tanta kommer, men angrer litt på at jeg ikke testet etter el. Dere får ha lykke til alle sammen:)
Lillababy Skrevet 13. desember 2011 #75 Skrevet 13. desember 2011 Hei venter Du drikk jo heldigvis ikkje mykje så det er jo flott. Eg trur at pepsi maz er veldig skadeleg, både pga koffein og anna. Eg har brukt ein del tid på dette sia eg har vore avhengig i 15 år. Berre det at det er så ekstremt avhengighetsskapande gjer at eg tenker at det ikkje er forenlig med barn. Har hørt om sjukehusinnleggelse for nokon som slutta med det. OG min lege meinte eg måtte laga ein nedtrappngsplan då eg skulle slutta.Det er ikkje koffeinen som gjer ein avhengig i utgangspunktet. Det er samansetningen og tilsetningsstioofa, kunstige støtningsstoff. Dei lurer insulinnivået i kroppen.manglande Blodukkerbalanse har massevis av bivirkningar. Så kalrer du å slutta så er det flott. Betre å drikka brus med sukker i enn light produkter. Men sukker er jo også fy... Så bra du ikkje tar den negative testen innover deg. Håpar at du er gravid Sjølv har eg ingen god følelse. Er mest opptatt av utredningstimen min 22. des.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå