Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så trist Eplefrø! SEnder ein god klem. Mi store frykt er at det skal skje noko med mi bestemor og, ho er veldig dårlig om dagen. Me har også et veldig nært forhold. Når eg tenker på kor dårleg ho er og at me kan mista ho kjem tårene, så eg føler veldig med deg no!

Mor-2012?: Så spanande!!!! Virkar veldig lovande.

Sjølv strever eg veldig med humøret. Blir lett irritabel. I dag tidlig va eg veldig urettferdig med mannen min. Ikkje godt. Trur eg har vendt meg til identiteten som ufrivillig barnlaus. Har liksom ikkje tru på noko meir no. Og er kjempebekymra for utredningstimen. ER så innstilt på pergo, og livredd for å ikkje få det!!! Ei venninna var til utredning no og ho fekk det ikkje. Strever med bitterhet- for at ny-gift tida vår blei slik. At ein må konsentrera seg for å koma igjennom dagane og vera grei osv osv.

Har ete kjempemasse sukker dei siste dagane. OG sprang litt på vei til blodprøvetaking- slike ting gjer emg så uroleg. Då får eg følelse av at eg ødelegg befruktning/ utvikling osv osv. Men er kanskej ikkje så rart? Min erfaring med graviditet er jo at det gjekk galt...

Så flink du e å kosa seg Lillefie. Fint å lesa :) OG flott med folaten!

SEnder gode tankar til deko alle. Stor klem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm.... Går fortsatt rundt og er tidvis kvalm. Og i går skjedde noe rart. Jeg hadde brunlig utflod. Dette har jeg aldri hatt, og kan heller ikke huske at jeg opplevde det med førstemann. Kan det ha vært festeblødning? Jeg hadde EL mandag 28 november, og var vel 9 dpo i går.

Måtte så klart teste i dag tidlig, som var blendahvit, men skjønner jo innerst inne at det uansett er alt for tidlig å teste, men klarte ikke la være, hehe. Rare meg.

Skrevet

Hei til alle dere søte jenter på denne tråden :)

Henger meg på her jeg også, har IKM 15/12 - eksamensdagen så spennende å se hvordan den dagen ender :) Hehe...

Skrevet

Velkommen i uka vår Studenten, her er det plass til mange=)

Skrevet

8 dpo.. Still nothing, men pms'en er ikke til å ta feil av..

Stikker på dressurtrening snart, ønsker dere en fin kveld og lykke til videre i dpo land, jeg er klar for IKM uke 2=)

Kleeem <3

Skrevet

Jeg er helt mør etter dagens trening, haha, tydelig at jeg trenger å røre meg litt mer:)

Hvordan er det med dere?

Skrevet

Takk takk:)

LilleFie: her går det bra, daffa i hele kveld.. Blad og sjokolade i sofaen her:-/ :-p skulle vist trent istedenfor men orker ikke ut i drittværet:-p er alt for lat..

Skrevet

Hehe:) Det er den berømte dørstokkmila som melder seg ja!?;) Jeg får nok trening av en time på hesteryggen jeg! Kom hjem med dynnvåte klær (av svette), så tydelig at jeg får jobba bra, hehe! Ligger helt utkjørt på sofaen nå, på grensa til kvalm pga ble så sliten! Herlig å kunne trene i all slags vær i ridehus!

Skrevet

LillFie: Blir spanande å sjå om du er gravid. Ikkje slit deg heilt ut no då før ikm ;) Men veldig flott at du er tilbake på hesten :) klem

Eg var i stort sett koseleg 30 års dag i går for berre damer. 5 gravide var der, og ein nyfødt baby. Jaja.

Egentlig så finns der jo et håp. Eg fann eggl og hadde sex dei to dagane og dagen før og etter. Har lyst å testa 16 for då har eg bursdag, men det er nok for tidlig. Har også lyst å testa 17, for då skal eg ha fest. Men får vel berre kutta alkoholen for sikkerhetsskuld. 6 gravide kjem på festen min.

Ha ein strålande dag i dag jenter. Det nærmer seg. klem

Skrevet

LilleFie: Hehe, ja det er den berømte dørstokken som bestandig er i veien:p hehe.. Kan tenke meg at den ridingen var mer enn god nok trim. Kan igrunn ikke uttale meg for tørr ikke nærme meg hester engang så:P

Ha en strålende dag du også Lilla80 og alle dere andre også :)

Skrevet

Eg er ikkje på symptomjakt denne pp. Sost pp skreiv eg i ei lita bok kvar dag. Skal ikkje gjera det no. Men vil berre sei at det akkurat no stikker i det som eg trur kan vera livmora mi. ( men sist pp hadde eg allslags greier og då var det ingenting)

Skrevet

Studenten: ja, man bruker hver en muskel i kroppen til å få hesten til å gjøre som du gir ordre om, man skal dirigere 500-600 kg hest med alt fra setemusklatur, til lår, til legger og hæler, magemuskler og hender, god trening kjennes det ut som i dag! Hehe, skulle hatt badering å sitte på! I tillegg var min hest bare unghesten, så hadde litt fakter og var sta!

Jeg reiser på julebord til Kr.Sund straks, så ville bare ønske alle en riktig god 3'dje adventshelg, krysser fingre for spire hos dere. Jeg kommer til å drikke denne helgen for er like overbevist om at jeg ikke er gravid som da jeg var 3 dpo, nå er jeg 9 dpo og har et sikkert tegn på at tr kommer den 14.des, pms-vonde pupper:)

Stor klem <3

Skrevet

LilleFie: Ja, ridning er god trening! Rei i mange år og da holdt jeg meg slank gitt:)

Jeg tror jeg trekker tilbake det om atjeg trodde jeg fikk lang syklus. For tre dager siden fikk jeg vonde pupper. De er ikke sprengvonde som jeg pleier som pms, men trykkømme som da jeg var gravid. Jeg tørr ikke håpe, men skal teste på mandag. Orker hvertfall ikke vente helt til tirsdag;)

Skrevet

så spanande *venter* masse masse lykke til! Så kjekt om mange blir gravide!!!!

Kaffi og cola- er det 100% kutt på det hos deko? I går drakk eg ein kopp kaffi og halvt glas cola.

Skrevet

Jeg har aldri drukke kaffi, men jeg drikker brus som før. Drikker sukkerfri brus (fordi jeg liker det best) så tenker ikke så mye på det (vet om aspertamen, men...). Før sa'en spiste jeg både krabbe og røkelaks, men fikk veldig dårlig samvittighet da jeg mistet. Vet det mest sannsynlig ikke hadde sammenheng, men denne gangen gjør jeg ikke noe som på noen måte kan gi meg dårlig skyldfølelse.

Skrevet

Lille Fie: Håper du har hatt et fint julebord, og kost deg masse. :)

Lilla: Jeg drikker sikkert en liter pepsi max om dagen. Har bestemt at den dagen jeg vet jeg er gravid, går jeg over på farris.

Er det noen spesiell grunn til å ikke drikke koffein? Er det bevist at det påvirker kroppen negativt ifbm graviditet?

Når har dere forresten tenkt å teste? Er vel snart tida for at vi finner ut hvordan det gikk denne måneden, eller?

Har vært inne på uke49-tråden litt, der ser det ikke ut til at så mange klarte det denne måneden. Får håpe vi kan få litt bedre resultater da, når det blir vår tur til å få sikkerhet i resultatene.

Er det forresten noen her som har sjekket tappen? Jeg har aldri gjort det før, og klarte ikke å la være etter å ha lest litt for mye her og på Pernille.

Dersom det ikke går an at den er hard inni med et mykt lag utenpå når man ikke er gravid, så bør jeg faktisk være gravid. Men tror også jeg leste et sted at 60-80% av tidlige graviditeter ender som en forsinket TR, så det er vel ingenting å juble for enda uansett om det skulle vise seg at jeg er gravid.

Skrevet

Hva er grunnen til at man ikke skal spise krabbe og røkelaks?

Husker ikke helt fra sist jeg var gravid, men det var ikke så mange "restriksjoner" den gangen. Husker noe om rå fisk og enkelte oster, bare.

Skrevet

I dag fikk jeg en tynn og svak strek på g-test!!!! ca 8dpo. Så glad at jeg begynte å grine...prøver å dempe gleden siden jeg vet at dette jo er veldig, veldig tidlig og at alt kan skje. Men strek er strek sant? Skulle jo ikke teste så tidlig...men har kjent meg så rar i kroppen siste uka at jeg klarte ikke å la være når samboer gikk på julebord i går kveld. Blendahvitt i går, tynn strek i morges. Jeg håper så inderlig at dette er riktig og at vi får beholde spiren denne gangen..... Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg jeg nå!

Skrevet

Gratulerer så mye, håper!

Når er det du har IKM?

Jo, tror strek er strek, med mindre det er en skyggestrek. Men det er det helt sikkert ikke når du har kjent symptomer. Hva slags symptomer har du hatt da? *spent*

Skrevet

IKM torsdag-fredag. Så det er jo så tidlig at det er til å klø seg litt i hodet av? Hva er en skyggestrek? Streken min er kraftigst nede, og så fylles feltet for streken ut med lysemelert lilla i varierende grad. Veldig langt fra styrken på kontrollstrek. Men samboer så den for å si det sånn.

Symptomer..mest egentlig bare en følelse. Veldig rart! Samme som sist gang jeg ble gravid og det egentlig ikke var odds for det men jeg avstod fra alkohol allikevel. Mista den samme følelsen før vi mista. Ellers mye murringer og smerter i livmor som jeg ikke pleier å ha etter eggløsning. Men har tenkt at dette jo kunne ha sammenheng med siste utskrapning i oktober. Mer utflod enn vanlig, lett kvalme og trøtt og sliten på en ganske gjenkjennelig måte. Men også dette kan forklares av andre ting. Nå kommer jeg til å gå rundt meg selv. Helt rart. Har vært så positiv og kjent at dette kan gå bra. Og nå som jeg ser testen så har jeg verre for å tro at dette kan gå bra. Håp med meg, vær så snill ;)

Skrevet

Hei

Jeg hører ikke til her inne altså, bare tenkte jeg skulle si noe om det der med koffein som du spør om. Det er ikke bevist, men en del forskning tyder på at 2 kopper kaffe per dag eller mer kan doble risikoen for spontanabort, særlig tidlig i svangerskapet. Nå er det jo veldig forskjellig hvor forsiktige hver enkelt ønsker å være, men det er derfor myndighetene ikke anbefaler mer enn 2 kopper kaffe, eller 4 kopper te, eller 1 liter koffein-holdig brus el.

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article714523.ece

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/

Skrevet

Jeg leste om skyggestrek på Pernille info i går. Den er ofte grå eller sees som en bulk i testen der hvor streken skulle vært.

Men dette høres ikke ut som en slik, virker som du er gravid!! :)

Til anna: Takk for nyttig informasjon. Skal absolutt kutte pepsien den dagen jeg tester positivt. :)

Skrevet

Takk! ingen grunn til å slutte å håpe nå iallefall:) jeg skal oppdatere. Lykke til alle sammen...spennende uke :)

Skrevet

Å, så spennende håper! Vi har visst IKM på samme dag, men jeg har mine tvil. Er litt frem og tilbake med symptomer her, egentlig tror jeg bare jeg innbiller meg alt. Likevel - håpet er ikke ute før tanta er kommet!

Lykke til alle sammen, snart er det uka vår! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...