Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den forrige ble så laaaang:) Tast videre her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandag, 12.12:

- snupsi87

- Dossa

- Hali

- Et nytt eplefrø <3

Tirsdag, 13.12:

- 2røverdøtre&1røver

- *venter*

- Foffen fo

Onsdag, 14.12:

- Snartfampå5

- LilleFie

Torsdag, 15.12:

-Cindy85

-Julestrømpa

Fredag, 16.12:

- Gutt04+Gutt10+2012?

- minimikro

- Mor_2012?

-snuppo

Lørdag, 17.12:

-*Kleopatra

Søndag, 18.12:

Lilla80

♥Gravid♥

Inn i ny pp:

Skrevet

Lurt med ny tråd :) Jaja, damer dette blir spanande. Eg skal ta blodprøve to i dag. Er redd det er for tidlig sia eggl var så sein?? Så skal eg treffa ei gravid venninne, håpar det går fint.

Skrevet

Hei Lilla:) Jeg får ikke til å svare deg angående blodprøver, men håper det går bra både med den og møtet med venninnen:) Tenk på alt du kan gjøre som hun ikke kan, og se på blodprøver og evt. pergo osv. som et steg nærmere gravid mage selv, det kommer garantert til å ordne seg for deg også med all hjelpen man kan få i dag:D

Skrevet

Her var det lettere å finne fram ja ;) Vi må tro at det går bra det her! Det gjør jo stort sett alltid det :) Tør du å håpe denne måneden LilleFie? Lykke til med blodprøver Lila! Vi får sikkert det vakreste barnet vi kan forestille oss en dag... <3 Jeg har selv tatt noen blodprøver jeg ikke har fått svar på, men ble satt på behandling uansett prøvesvar så klarer å vente uten å bli sprø. Jeg er ca 4dpo (tror jeg det heter;p). Klarer ikke å la være å kjenne etter og tenke på det stort sett hele dagen. Kjenner endel murringer i eggstokk/livmor og får jo håp om festesmerter..selv om jeg vet at det mer sannsynlig er smerter etter el som har blitt mye mer merkbar etter sa. Jeg har lovt min samboer at vi ikke tar test før mensen eventuelt uteblir. Orker ikke eventuelt se positiv test og så negativ igjen...

Skrevet

håper83: nei, eller.. Jeg tør håpe, men tror ikke. Det er to forskjellige ting og følelser koblet til det å håpe og det å tro for meg:) Jeg håper inni hjertet at jeg kan få barn, men tror i magen at jeg/vi er en av sliterne, som muligens må ha hjelp etterhvert, eller kjæresten må ha hjelp evt.. Går snart inn i min 7 pp for er overbevist om at ingenting skjedde denne pp heller. Det handler ikke lenger om timing for oss, da jeg bruker el-tester og vi har sex alle 3 dagene før, på selve dagen, og dagen etter, det må være noe galt dersom det ikke etter dette er noen sædceller der til å befrukte. Det handler ikkeom timing fordi spermen vil komme frem dit den skal i dette tidsrommet, dersom den lever (!).

Jeg ser for meg at det er noe anatomisk "galt" med meg (les; bakovervendt livmor, endometriose osv.), eller at han har dårlige svømmere, for vet jeg har el.

Når du sier behandling, er du på pergo?:) Det heter 4 dpo dersom det er fire dager siden du hadde el (el dagen skal naturligvis ikke regnes med, det står for Days Past Ovulation). Husker jeg gikk selv og kjente etter hver eneste dag dpo, men kroppen min lurte meg hver eneste gang, så fant ut at å tolke kroppslige tegn blir for diffust siden jeg nå har kjent det meste etter å ha vært så obs på tegn. Mange kjenner ikke noe som helst og blir i sitt livs beste form når de er gravide og, så er langt ifra alle som får de klassiske symptomene (som er veldig lik pms symtomer uansett). Har lært at det er lett å feiltolke kroppens signale fordi ønsket om et barn er sterkere enn det som er realiteten og faktum angående "symptomene". Hvis man får ekte gravidsymptomer, er det for de fleste noe de opplever kun 1 gang på ganske mange pp'er, siden statistikken viser at det ofte tar tid å bli gravide:)

Høres kanskje negativ ut jeg, men for meg er dette hvordan jeg føler dette er, både basert på egen erfaring og studier jeg har lest. Skulle virkelig ønske jeg var en av de som ble gravide bare kjæresten ser på meg den 1 pp'n, men sånn er det ikke. Jeg er vant til å jobbe hardt for det jeg vil ha, så er ikke overrasket over at det er sånn med å prøve å lage barn heller..

Det kan være du kjenner murring etter follikelen din sprekker etter el, for den vil lekke litt blod og irritere bukhulen i mer eller mindre grad, avhengig av mengde blod. Håper seff at det er festing tidlig:)

"Awesome", nå kom det reklame for Fødeavdelingen på TvNorge.. Grrrr!!

Jeg er 6 dpo, drikker kaffe som bare juling og spiser ikke folat denne pp'n. Føler ikke det er noe vits i noe annet lenger nå:) Det er deilig til psyken å gi f*en og leve som før all denne prøvingen startet, jeg trenger det, og ser at levemåten jeg hadde under første 4-5 pp bare var bortkastet, det skjedde jo ikke noe da heller, sånn er det!

Skrevet

Hei LilleFie

sender deg en klem jeg! Synes jeg ser på og mellom linjene at i dag er en trasig dag:( Jeg håper du snart blir gravid. 6pp er jo helt normalt. Jeg tenker jo at det ikke er noen grunn til å tenke at noe er feil verken her eller der av den grunn? Men lov å være lei, kanskje litt avstand fra hele prosjektet kan være godt :) Jeg håper iallefall at dette går bra!

Jeg vet at det er langt større sjangs for at jeg ikke er gravid enn at jeg er det. Men jeg velger å tenke at det kan ha skjedd, for det gir meg litt positive følelser igjen etter tunge stunder etter at vi mistet. Vi var maks uheldige, og da synes jeg godt at vi kan få være maks heldige nå ;) Det tar vel den tiden det tar, så får vi se hvor tålmodig jeg blir hvis det lar vente mye på seg ;) Jeg tar daglige injeksjoner av blodfortynnende i magen, og et lavdose kortisonpreparat. Det er "føre var" pga familieanamnese. Jeg liker det egentlig ikke, å ta medisiner uten å vite om jeg trenger det (jeg har jo "bare" mistet en gang). Men gynekologen min betrygger meg med at det er helt ufarlig, og jeg har i grunn ikke overskudd til å tvile og gruble..det har jeg gjort mye av.

gi litt f* du og ta ut frustrasjonen, så kommer det helt sikkert bedre dager ganske snart håper jeg!

Skrevet

Hei dere :) lenge siden jeg har skrevet her inne, men jeg er her altså, leser alt dere skriver... men er litt tilbakeholden, da vi bare hadde sex en gang denne pp... føler oddsa er så lave at jeg ikke greier å engasjere meg så fælt i min egen pp... problemet er at min kjære jobber 2 timer unna her jeg bor, så vi ser ikke hverandre annet enn i helgene og et par ganger i uka... så prøvinga er litt vanskelig å få til å klaffe... har også lovet min kjære at jeg ikke skal være så besatt som jeg var til tider, levde jo så og si som om at jeg var gravid.... ville ikke drikke osv... (er student, så det merkes fort).... men i kveld har vi eksamensfest og jeg skal prøve å drikke med god samvittighet (dog ikke så mye...) .. er jo umulig å vite så tidlig om jeg er gravid eller ikke! Hadde EL den 30.11..

Lykke til dere andre med ventinga fram til IKM!

Skrevet

Tja, har det generelt litt slitsomt for tiden så det stemmer:) Det kan jo hende alt er ok med oss, og faktisk at jeg har hatt befruktede egg som ikke greide å feste seg også. Det er vanskelig å vite! Jeg har bare ikke trua på at dette går, har en følelse av det, og magefølelsen har aldri slått feil før.

Dere fortjener å få det til! Er spent på hvordan det går:)

Skrevet

Lille Fie: Vet ikke om dette er noen trøst, men jeg har bakovervendt livmor, og ble gravid på 1. pp sist. Er egentlig på 1.pp nå også, siden vi bare fikk en uke etter jeg fjernet spiralen, før TR kom. Innbiller meg at det skal gå greit, og er ikke bekymret for livmoras posisjon, men du vet kanskje noe jeg ikke vet?

Ellers har jeg en venninne som nå er gravid med sitt 4. barn. Hun klarte det på 6.pp nå, etter en SA tidligere i år.

Så tror ikke vi skal gi opp så lett, er jo tydelig at dette kan ta litt tid. :)

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde el forrige tirsdag, pga de typiske el-smertene jeg pleier å ha. Derimot kan det se ut som det er i dag i stede. Forrige pp (første etter sa) hadde jeg også fem ukers syklus, men tenkte det var pga sa'en. Det kan kanskje se ut som jeg har femukers som normalen i stede. Kjedelig...

Skrevet

Innom her å titter jeg også, selv om jeg ikke er så veldig aktiv:)

Denne måneden har jeg hatt NULL eggløsningssmerter, helt merkelig (bruker å ha stikking i brystene, vond korsrygg, stikking i underlivet og nedover lårene). Lurer på om jeg ikke har hatt el i det hele tatt. Har heller ikke vært særlig aktiv i prøvinga siden mannen har vært/er syk. Men er jeg ikke gravid så trenger jeg ikke å være redd for å bli dårlig i jula (hyperemesis med førstemann), trøster meg med det og satser på ny frisk neste måned.

Lykke til dere andre:)

Skrevet

snartfampå5: <3 TAKK, takk, takk, for et kort og greit innlegg, som hjalp så UTROLIG mye for meg, ååååhhh :) :) Hva skulle man ha gjort uten dere her inne!? Nå får jeg til å slappe av ift livmortankene og! Er det forresten noe en gyn vil opplyse oss om under en helt vanlig GU med la oss si celleprøve, der de må inni skjeden og bruker spekulum. Vil de se det, eller må det egen undersøkelse til for å finne det ut? Min gyn har aldri påpekt det ved undersøkelser for andre ting. En venninne av meg har også bakovervendt, og har fått beskjed om at det kan være problematisk å bli gravid. Men det er sikkert individuelt isåfall!

Konklusjon: vi får bare fortsette å kose med mennene våre tydligvis!:D

Skrevet

Baaah, skjønner at du synes 5 uker er dritt ja **venter**! Håper du trenger færre pp'er for å få spiren til å sitte, for å kompensere for lang syklus!

Skrevet

Nyt eksamensfesten minimikro!=)

Skrevet

Riktig innstilling *Kleopatra, sånn tenker jeg og! Desember er den måneden med deiligst mat og drikke i året, det skal nyyyytes =)

Skrevet

Hali, synes jeg skimter en svak strek *spennende*

Håper du får en sterkere strek ved neste testing :-):-)

Jeg tror jeg er på vei til å bli dårlig. Det verker og gjør vondt i hele kroppen min *off og off* Typisk å bli dårlig når det nærmer seg fri og jul...reiste hjem fra jobben etter 3 time, har ei frøken som er små dårlig også.

Blir hjemme med ho imorra, håper min form er bedre til imorra for jeg har ikke tida til å bli dårlig nå rett før jul *ler*

Jeg er 10 DPO idag, har ikke begynt å spotte ennå men det trenger ikke ha noen betydning. Skal ikke teste før over helga har jeg bestemt meg. Alle testene ligger på jobben, hadde jeg hatt en liggende hjemme så hadde jeg kanskje svidd av en test *ler*

Ha en fin onsdag jenter :-)

Skrevet

Hei igjen jenter!

Jeg har holdt meg stille på sidelinjen, noe som ikke er likt meg forsåvidt, men føler det har vært bra i forhold til de siste 2 pp, da jeg stresset fælt med dette her.

Men, jeg er er innom å leser litt, titt og ofte. Og det er så godt å se at dere er så positive!

LilleFie: Jeg har selv bakovervent livmor, og har en sønn fra før, som dukket opp i magen uten at vi tenkte noe over det. Har lest litt på nettet om saken, og det er ingenting som tilsier at det har noe å si. Men, HAR du bakovervent livmor, eller var du bare redd for det? ( mulig jeg mistolket litt..)

Halibaby: Jeg ser en strek jeg. ;-) Blir spennende å se om noen dager? Eller tenker du å teste i morgen, eller.. Rettere sagt, klarer du LA VÆRE å teste i morgen? ;-))

Selv har jeg ikke følt meg anderledes enn de to andre pp mine.. Eller, jo. Jeg har ikke såre brystvorter, og ikke like mye stikkinger i magen. Så denne pp tenker jeg at jeg LIKER at jeg ikke føler like mye som forrige gang.

Men jeg trooor nok ikke det er vår tur denne gang heller. Tror nok vi traff sånn ca på EL, men har hatt noen fryktelig tunge dager. Mormoren min, som jeg forguder/t, døde forrige fredag, og jeg taklet det svært dårlig. Og med såååå mage tårer og stress, tror jeg spiren valgte å stå over.

Men, jeg har ikke gitt opp tanken, absolutt ikke.

Tok en test i dag, som var hvit som snøen uttafor her. Men det er fortsatt tidlig, så vi prøver igjen om noen dager. :-) Jeg blir uansett ikke kjempe deppings hvis det ikke har skjedd noe.

Men å kunne pakke inn beskjeden " du skal bli pappa igjen" til min bedre halvdel står høyt på ønskelisten i år, noe som det gjør for de fleste av oss tenker jeg. :-)

Krysser fingre for dere alle sammen!!

Stor klem.

Skrevet

Mandag, 12.12:

- snupsi87

- Dossa

- Hali

- Et nytt eplefrø <3

Tirsdag, 13.12:

- 2røverdøtre&1røver

- *venter*

- Foffen fo

Onsdag, 14.12:

- Snartfampå5

- LilleFie

Torsdag, 15.12:

-Cindy85

-Julestrømpa

Fredag, 16.12:

- minimikro

- Mor_2012?

-snuppo

Lørdag, 17.12:

-*Kleopatra

Søndag, 18.12:

Lilla80

♥Gravid♥

Inn i ny pp:

Melder meg ut denne gangen, neste mnd kanskje.

Skrevet

LilleFie: Jeg har bakovervendt livmor, fikk beskjed om dette fra min fastlege (hun er også min gynekolog), om hun så det selv, eller har fått vite det på annen måte vet jeg ikke, hehe. Men hun sa at vi med bakovervendt livmor har litt mer problem med å få Jackpot, men hun anbefalte å ligge med bein og rompe rett opp etter aksjelegging, i minimum 10 min. Vi prøvde på det, og samme pp satt spiren vår.

Så det er fullt mulig å bli gravid, men det blir visstnok vanskligere jo mer bakovervendt livmora er.

Skrevet

Eplefrø: Det er alltid så godt å se deg! Trist å lese ang. mormoren din :( Kondolerer!! Sender deg en stor klem!! :) Håper det klaffer for dere denne gangen. Denne mnd er også annerledes for også, for jeg kjenner ikke de vanlige PMS symptomene (som i forrige pp). Så det gir meg håp, for slik var det i 1.pp når jeg mistet. Så det er et godt tegn at du ikke har de symptomene du pleier å ha ;) Krysser fingrene!!

Nå har jeg tatt 5 slike svake tester som jeg la linket til. Så nå får det være nok! Forrige gang testet jeg klart positiv 12 dpo, men da mistenker jeg at jeg festesmerter 5dpo. Denne gangen mistenker jeg festesmerter 7dpo, så kanskje det tar lenger tid før testen blir positiv???

Uansett skal jeg ikke teste før på lørdag igjen!!

Skrevet

Eplefrø: Kondolerer! Så trist å lese om mormoren din. Da jeg mistet min falt min verden i grus, det er noe av det verste jeg har vært med på. Håper du får en fin førjulstid likevel.

Ellers: Ettersom jeg vet at jeg har hatt el for første gang på evigheter, kjenner jeg bra mye etter på det som skjer i kroppen min. Fant ut ganske fort at dersom egget befruktes, vil det kunne festes fra og med i dag, 5 DPO (Stemmer dette?). Så jeg har liksom sett fram til i dag, tenkt at NÅ kan ting endelig begynne å merkes! Og det gjør det faktisk. Jeg våkna med noen merkelige smerter, ganske stikkende, intense smerter som kom og gikk. Varte heldigvis bare noen minutter, og kom særlig når jeg beveget meg litt brått. Kan dette ha vært festesmerter? Er det virkelig mulig at det kan ha vært det? Jeg prøver så godt jeg kan å ikke bli alt for gira, for jeg vet at det er hardt å få tr når man tror man har en sjanse. Likevel - jeg må være optimist, for jeg sjekka utfloden min nå nettopp (sorry, men jeg gjorde altså det). Det var biiittelitt brunt i det. Kan dette ha vært festeblødning?! *Krysser fingrene*

Like før jeg logga meg inn her lagde jeg delfiakake. Min kjære liker det så godt, tenkte å overraske ham når han kommer hjem fra jobb :) Problemet med kaka er at den er så vanvittig god, det samme er alle ingrediensene, så jeg klarer aldri unngå å smake mens jeg holder på. Resultat: Kvalm, sukkerfylt og klissete forhåpentligvis gravid kvinnfolk som løper fra oppvasken for å undersøke utfloden. Jøss. Alt vi gjør. Og alt jeg forteller om. Beklager!

Skrevet

Julestrømpa: Herlig!!=) Nå gidder jeg ikke å ofre en kalori på å bekymre meg for bakovervendt lenger heller. Jeg vet ikke om jeg har det eller ikke, tenker bare det værste siden jeg har hatt uflaks med absolutt det meste hele livet;) Jeg er Donald i kvinnelig utgave! Leste nettopp at om man ikke får beskjed fra gyn så har man ikke bakover. Min fastlege er også min gyn, og han har aldri påpekt det. Nå får jeg sannelig gi meg snart, hva!? Måte på hva jeg skal tøyse med, er jo selvdestruktivt så det ljomer etter:p

Ellers kjenner jeg fremdeles ingenting, og ser frem til IKM uke 2, som blir min neste. Jeg er imidlertid litt "forslått" nedentil, men det er jeg alltid før mens. Brystene er helt normale uten smerter i denne gang også, deilig å slippe unna brystvondt to pp'er på rad!

Skrevet

Kondolerer Eplefrø:(

Mor_2012: jepp, det er rundt disse dagene et egg ville begynt å grave seg ned ja:) Det er vanligst mellom 6-8 dpo, men kan seff skje før, og etter de dagene. Det vil kunne oppstå en liten blødning i forbindelse med festingen ettersom det er mange små blodkar i livmoren som kan få en liten skade i ny og ned. Brunlig/mørkt blod/utflod, tyder på at den er litt gammel og har koagulert. Det kan virkelig være at du hadde festing med liten overfladisk blødning, ja;) LYKKE TIL!!

Jeg er fremdeles like "forslått" i magen som hører til forplantningsområdet, ala menssmerter. Jeg krysser bare fingre for at ikke denne runden med mens blir like ille som den forrige! IKM 14.des, God be with me! Tok en folat nå etter noen ukers pause, og skal spise opp resten i krukka mi frem mot IKM. Just in case.

Det snøøør det snøøør i Trondheim! Har brukt 300 kr på sushi som nå ligger i magen min, og gått en times kjærestetur i djupsnø med min kjære. Jeg varma gløgg til oss når vi kom inn som vi nøt med kalde røde kinn <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...