Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Mannen kom over flere champagnesverd til en billig penge og mente at dette var flotte gaver å gi til flere i familien og vennepar til jul. Jeg er helt uenig og mener at det blir helt tullete, for hvor mange bruker og trenger champagnesverd? Huff. Men de kostet jo mye, så nå må vi jo gi dem... Håpløst.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Nei, da ville jeg tenkt at dette var en "nødgave" som giveren ikke vurderte om jeg ville like eller ikke, evt at giveren ikke kjente meg i det hele tatt. Hvor skal man oppbevare et slikt et når det ikke skal brukes, med andre ord alltid?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #3 Skrevet 4. desember 2011 He he, det hadde jo vært en artig greie å ha...men jeg hadde nok ikke brukt den så mye:) På den annen side så kan du jo være helt sikker på at ingen andre har gitt den samme gaven. Syntes det var originalt jeg da, og garantert en gave som det vil bli snakket om.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #4 Skrevet 4. desember 2011 Nei, jeg er helt enig, kommer til å føle meg veldig dum når folk pakker opp gavene, selv om jeg ikke nødvendigvis er der. Ligner dette; http://cache.finn.no/mmo/9/177/067/59_1531172136.jpg og kommer i samme type eske. Mannen mener derimot at alle kommer til å like det, og at en champagnesabel er det alle hushold trenger, men ikke kommer på. Huff og huff.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Nei, dette er av typen "irriterende søplegaver som ikke kan byttes", desverre. Hva skal folk flest med et champagnesverd? Selv drikker vi champagne fra tid til annen men hadde aldri falt meg inn å ødelegge den med det sverd! Man har en kategori folk som ønsker seg dette : de som ikke verdsetter en god champagne og som har et behov av å synes. Resten av folket vil ikke ødelegge en champagnestund med et tåpelig sverd, eller drikker aldri champagne. Sorry!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #7 Skrevet 4. desember 2011 På hvilken måte verdsetter man ikke en god champagne fordi man velger å åpne den med et sverd? For en tåpelig ting å si.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #8 Skrevet 4. desember 2011 Hva brukes et champagesverd til? Aldri sett og aldri hørt om...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Jeg er 45 år og har hatt ekstremt skjeldent champagne i mitt liv. Tullete duppedingser har jeg mer enn nok av. Gi meg heller to fine hvite nye håndklær. Det ville være billigere og blitt satt større pris på.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #10 Skrevet 4. desember 2011 Det er ikke måte å åpne en god champagne på, for å si det slik, enig med deg over.. Man slår ikke opp flasken, man vrir forsiktig av korken.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #11 Skrevet 4. desember 2011 Jeg drikker ikke champagne, men likte sverdet:) Er ei gammel røy jeg også på 41.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #12 Skrevet 4. desember 2011 Det er en fryktelig gaveidé; unyttig, dyrt og bad taste. Det er noe sånt man kunne forvente å få som firmagave. Hadde jeg fått noe sånt i gave, hadde det gått rett i boden, hvis jeg ikke kunne få solgt det på finn.no. Og jeg hadde nok tenkt mitt om giveren. Hjemme hos oss drikker vi ganske sikkert musserende vin oftere enn de fleste (veldig godt til sushi), men hvorfor i all verden skulle vi åpne flasken med sverd? Og hadde jeg vært på en fest hvor verten hadde funnet fram et sverd for å åpne champagneflasken, hadde jeg bare syntes det var pinlig.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #13 Skrevet 4. desember 2011 Nei huff. Typisk husfyll som ikke kommer til å bli brukt.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #14 Skrevet 4. desember 2011 Det var vel en grunn for at han fikk dem billig, for det er vel neppe noen som noensinne har hatt behov for å anskaffe noe slikt. Babyparykker, champagnesverd, same shit. Jeg tror faktisk giveren hadde fått høre det nokså klart og tydelig dersom vi hadde fått noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #15 Skrevet 4. desember 2011 En ting jeg ikke forstod helt: Du skriver først at han fant dem "til en billig penge", men til slutt skriver du "de kostet jo så mye". Hvor mye kostet de egentlig?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #16 Skrevet 4. desember 2011 Jeg er så enig med dere som det går an å bli, jenter! Helt forferdelig gave, jeg skammer meg bare av tanken... Så billig var de dessverre heller ikke, men billig i forhold til originalpris. Nå bør man vel aldri si hva man mener om en gave man får, det synes jeg faktisk er ganske frekt. Mange ganger jeg aldri har likt, men har da aldri sagt ifra om noe slikt. Da er man vel 1000 ganger verre selv. HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #17 Skrevet 4. desember 2011 Altså, til en billig penge ifht. fastpris eller originalpris. Han kjenner en eller annen som importerer disse og bestilte derfor et kvanta selv hos denne mannen, og fikk da rabattpris. Han betalte 650 kroner per sabel (fastpris ligger på rundt 1300 for den sabelen, ifølge mannen). Så det er jo IKKE billig, men billig ifht. fastpris. HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #18 Skrevet 4. desember 2011 Skjønner. Det er jo helt hårreisende å betale så mye for noe som er helt ubrukelig, og som folk sannsynligvis vil bli sure av å få i gave; mannen din har blitt lurt.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #19 Skrevet 4. desember 2011 Uff stakkars deg. Hvor mange kjøpte han?? Jeg syns også det er en tullete gave å gi til mange. Men her i huset tror jeg mannen hadde syns det er artig. Han jobber med vin og jeg tror han ville ha syntes det hadde vært artig å kunne åpne en champagne med et sverd (han vet hvordan det gjøres) når vi har gjester. Men han ville nok aldri kjøpt et selv
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #20 Skrevet 4. desember 2011 Himmel, 650,- for noe så unyttig! Be mannen din sende de tilbake, det er returrett på nettkjøp hvis det er der han har kjøpt de. Tenk så mye champagne man kan kjøpe isteden ;-) Greit nok at man ikke sier til folk at man ikke liker gaven man fikk av de, men gode tanker kan jeg garantere at jeg IKKE sender..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #21 Skrevet 4. desember 2011 Mannen har nok dessverre ikke kjøpt det over nett, og han har kjøpt 15(!) stykker av dem. Han har kjøpt de gjennom en bekjent som driver med import av vin, champagne og slike unødvendige duppetitter, og slo derfor til. Fikk han til å bestille ekstra (som var minimum 15 stykker), og fikk det derfor til innkjøpspris + moms. Man kan si at jeg ble både frustrert, lei meg og sint da jeg fikk vite at han hadde gjort dette. Er snakk om at han "investerte" nesten 10,000 kroner i disse gavene. Nytter ikke å snakke med han om det, for han mener at det er en flott gave. Greit nok at han liker det og kanskje en eller to av vennene hans, men jeg tviler på at andre er så veldig interessert i champagnesverd. Huff. Jaja... Jeg får ikke gjort så mye med det, annet enn å bevise at jeg har hatt rett i diskusjonen med mannen, folk flest synes det bare er skit å få! HI
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #22 Skrevet 4. desember 2011 Bruker til å åpne en champagneflaske.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #23 Skrevet 4. desember 2011 Da hadde jeg tvunget han til å legge de ut på finn.no for den prisen han har gitt for de. Hadde NEKTET å gi de i gave til familie, dere kommer til å bli ledd ut! Vis innleggene her til mannen din, å be han vokse opp! Man bruker ikke pver ti tusen på sånt søppel, såfremt dere ikke vasser i penger.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #24 Skrevet 4. desember 2011 Hvis han fortsatt mener at det er en flott gaveidé som folk vil bli glade for, kanskje du skal vise ham denne tråden? Jeg hadde NEKTET å være med på disse gavene, hadde jeg vært deg. Han kunne gi dem bort til dem han ville, men da skulle bare hans navn stå på lappen. Selv hadde jeg kjøpt noe fra bare meg, og prøvd å bruke hodet mens jeg gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #25 Skrevet 4. desember 2011 Jeg kan jo ikke tvinge en voksen mann til noe, og det kommer han uansett ikke til å gjøre. Jeg er helt uenig i prioriteringen, men det blir uansett for drøyt å tvinge en voksen mann til noe. Vi vasser ikke i penger, men vi har god økonomi. Mannen har uten tvil mye bedre inntekt enn meg, men vi har felles økonomi og skal i prinsippet være enig om kjøp, så derfor synes jeg det var veldig kjipt. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå