Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #26 Skrevet 3. desember 2011 Syns det var bra skrevet jeg, 14.27. Skjønte hva du skrev. Jobber selv i butikk og man taper på det hvis en vare blir solgt til innkjøptspris. Anonym 14.07, det du skrev var jo helt på tryne.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #27 Skrevet 3. desember 2011 Jeg synes det er frekt å forlange og forvente at du skal gi de varer til innkjøpspris! Men selv har jeg ikke noen problemer med å gi mine beste venninner varer til innkjøpspris. De må selvfølgelig bestemme seg for hva de skal ha før jeg bestiller slik at jeg tar inn ekstra til de. Driver bl.a med barneklær, og gode venner og familie får selvfølgelig bestille uteklær til banra til innkjøpspris:) Innkjøpspris her er selvfølgelig inkludert alle utgifter jeg har med å få klærne til butikken! Jeg taper ingenting på dette, og føler at jeg yter noe eksra til mine venner. Til "gjengjeld" bidrar også andre i familien med de det kan. har en kompis som er snekker som hjelper oss når vi trenger det (har er selvstendig, og "taper" selvfølgelig på å jobbe hos oss framfor å ta på seg oppdrag hos andre i den tiden), en annen er bilmekaniker, en jobber i sportsbutikk osv. Jeg gir også av og til litt rabatter til andre kjente som kommer innom butikken (5-10%). Det gir goodwill hos kundene mine, og jeg vet at de dermed kommer tilbake andre ganger for å kjøpe mer:) Venner og familie får komme først når jeg har salg. Da gir jeg de samme rabattene som til alle andre kunder, men mine venner får komme og plukke godbitene først! Dette taper jeg heller ingenting på
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #28 Skrevet 3. desember 2011 Jeg kjenner ei som driver butikk og jeg har aldri spurt om å få rabatt. Det er tross alt inntekten hennes. Hun gir meg alltid 10%, og det er veldig koselig, men ingenting jeg forventer! Du har dårlige venner syns jeg som forlanger innkjøpspris (ellers er de dumme i hue)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #29 Skrevet 3. desember 2011 Så frekt av vennene dine! Høres ut som dårlige venner, spør du meg! Jeg synes det var snilt av deg å tilby 10% rabatt, vil de ikke ha det kan de ha det så godt. Ikke la andre utnytte deg på den måten! Hadde vært annerledes om du fikk tilsvarende igjen fra dem der se jobbet f.eks (gratis klipping hos frisør osv)..
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #30 Skrevet 3. desember 2011 I min vennekrets blir det betraktet som ufint å gjøre penger på sine venner. Sier ikke at du skal ordne deg slik at du går med tap på vennene dine, at de betaler det som det faktisk koster deg å kjøpe, importere, og fortolle varene, samt skatten din er en grei pris på hva du skal betale. Dessuten høres det temmelig snålt ut at du bare har 50% avanse på varene dine, 70% er et minimum å operere med i kleshandelen. Synest godt du kan gi dem mer enn 10%, da selvsagt om de sier fra før du bestiller, slik at du tar dem med i beregningen når du gjør bestillingene, slik at du ikke taper et salg på dem.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #31 Skrevet 3. desember 2011 Jeg synes du har frekke venninner - men er langt fra overrasket. Selv kommer jeg fra et lite sted, og jeg har jobbet i butikk. På et slikt sted, der en kjenner mange og er venner med mange som også er kundegrunnlaget for butikken, gjør folk det veldig vanskelig å drive butikk ved å forvente slike rabatter. Om en først begynner å gi store rabatter til noen, så vil straks flere forvente det samme. Det fungerer rett og slett ikke om en skal få butikken til å gå rundt. Jeg forundrer meg over at noen her påstår at det er frekt av deg å "gjøre penger" på vennene dine. Ærlig talt: du gjør penger på å drive butikk. Vennene dine sparer på å handle der ved at de allerede har fått en god rabatt fra deg på 10%. Alle vil vel spare mest mulig, men det betyr ikke at en verken kan forvente det eller forlange det fra deg. I stedet synes jeg de bør være fornøyde med å kjenne en butikkeier som de sikkert har anledning til å påvirke hvilke varer som blir tatt inn - slik at de kan handle i en butikk med masse varer etter deres smak. Og til de som mener at andre yrkesgrupper bidrar så mye på fritiden sin: jeg har et slikt yrke og jeg kan ofte bidra til venner til en viss grad, men også vi andre må selvfølgelig vurdere omfanget av slikt arbeid, rett og slett fordi det går ut over andre ting. Om vennene til HI stadig vekk sitter barnevakt for henne, klipper henne gratis hver måned, har satt opp en garasje for henne el. så kan det jo godt være at hun bør gi en stor rabatt for å skape balanse i forholdet - men her høres det jo ikke ut som vennene hennes har ytt noe selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå