Gå til innhold

Ytterlige ti tilfeller av narkolepsi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt å høre at det er flere som er skeptiske til vaksineprogrammet. Følte jeg ble slaktet her inne da jeg nevnte jeg var skeptisk tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær skeptisk,du.

Så får vi bare håpe at ungene deres ikke er av de uheldige som faktisk blir alvorlig skadet eller i verste fall dør av meslinger.

Vi får også håpe at de ikke smitter noen andre, som ikke kan ta vaksiner, men som kan bli livstruende syke av noe så banalt som vannkopper.

Må heller ikke glemme kikhoste, får da inderlig håpe at babyene deres ikke får det, eller smitter andre.

Vaksiner er blitt sin egen verste fiende; de er så effektive at man glemmer hvorfor man tar de.

Å ikke vaksinere barna sine, og ikke å revaksinere seg selv, er helt horribelt i mine øyne.

Både for barnets skyld, og for samfunnets.

Skrevet

Jeg var gravid den gangen kampanjen begynte, og høygravid da kampanjen nådde sitt klimaks. Husker jeg var til svangerskapskontroll en gang da lederen på helsestasjonen kom bærende inn med ei svær eske med "svineriet". Hun skulle bare visst at jeg ikke var vaksinert, den "vaksine-koordinatoren", eller hva det nå er hun har for tittel. Skammelig...

Skrevet

Hva var skammelig?

At helsepersonell fulgte råd fra sine overordnede og oppfordret folk til vaksine, for å beskytte samfunnet?

Skrevet

Til deg som nevte hpv-vaksinen og at det er uansvarlig å ikke gi denne til våre døtre, ta en kikk på dette og sjekk også offentlige registre fra USA på tall over bivirkninger og dødsfall i forbindeles med vaksinen:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/11/29/hpv-vaccine-risks.aspx?e_cid=20111129_DNL_art_1

Ang. vannkopper, så har man i USA fått en stooor oppblomstring av helvetesild hos unge personer etter innføring av vannkoppevaksine. Ganske skremmende tall når man ser på året før og etter innføring av vaksinen. Og der helvetesild hos eldre som oftest er en veldig plagsom, men ikke veldig farlig sykdom - så kan den hos unge blir svært alvorlig.

Se på artikkelen i Aftenposten i går hvor det foreslås vaksinering av babyer mot diare... hvilket argument er det som tillegges vekt hos de som foreslår dette? De samfunnsøkonomiske aspektene ved at foreldre må være borte fra jobb!!! Det helsemessige er ikke førsteprioritet!

Så til deg over her... å vaksinere barna er ofte pga samfunnets del (les ren økonomi, ikke helse!!), ikke nødvendigvis for barnas del.

Japanerne hadde ingen vaksiner før barn fylte 2 år, nettopp fordi det er i disse to årene immunforsvaret utvikles mest, og de mente det ikke burde forstyrres av vaksiner. Så innførte de noen vaksiner før fylte 2 år likevel. De begynte raskt å observere så mange bivirkninger av dette at de gikk tilbake til gammel ordning. Det er jo også en tankevekker....

Skrevet

Vi tar aldri influensavaksine, fordi vi klarer det som kommer.

Spanskesyken var influensa, men det var bakterien som fulgte den(den vi får vaksine mot, HiB) som tok livet av de aller fleste. Og grunnen var nok krig, nedsatt ernæring, tette boforhold som soldat, og dårlige sanitærforhold.

Hvert eneste år dør mange av vanlig influensa, og noen år er influensaen hardere enn andre. Grunnen er endringer i viruset. Noen ganger er endringen liten, og en blir ikke så syk fordi en har et immunforsvar som kjenner igjen virusets grunnbase. Og andre år er endringen større, og da blir flere mer syke, og noen flere dør.

Av og til skjer en totalendring i viruset, selv om det fortsatt har samme grunn. Og da dør flere.

Svineinfluensaen er ikke av det siste jeg beskriver.

Skrevet

De under 2. vk fulgte også ordre fra sine overordnede, men de ble likevel ansvarliggjorte for sine handlinger.

Skrevet

Oioi, der ble jammen meg debatten hitlet.

Saklig, 2006, virkelig saklig.

Skrevet

Tuberkulose er IKKE økende i Norge.

En del av våre eldre har den i kroppen fra "gamle dager". Og en del innvandrere kommer med den. Men tallet er ganske så likt hvert eneste år. Det ligger på mellom 2-400 nye tilfeller årlig.

Skrevet

Nå mente jeg ikke den økonomiske delen av samfunnet, men den menneskelige delen. Å beskytte seg selv og andre mot potensielt invalidiserende og dødelige sykdommer ser jeg på som en plikt og en medmenneskelig handling.

Å vaksinere for diare ser jeg ikke helt vitsen i, da vi er så heldige å bo i et land der man får behandling om det skulle bli for ille. Om den skulle bli innført, så er det uansett opp til hver enkelt om de vil at barna skal få den.

Skrevet

Og DET mente du var en god sammenligning?

Tror du Folkehelseinstituttet egentlig oppfordret til vaksinering fordi de ønsket å gjøre folk syke? Ja, kanskje de til og med ønsket å drepe store deler av befolkningen, gravide og småbarn spesielt?

Kanskje Folkehelseinstituttet egentlig er drevet av Al Quaida? KGB? IRA ?

Paranoiaen lenge leve...

Skrevet

Øøøøøøøh, det var vel akkurat det dem gjorde? Det var ingen som påstod at de visste skadevirkingene på sikt med denne vaksinen, annet en at den var sammensatt med i utgangspunktet trygge komponenter. Det dem poengterte var at de trudde svineinfluensan ville ha større skadevirkinger en senvirkningene av vaksinen. Og jeg mener at et barn men narkolepsi er bedre en et dødt barn av svineinfluensan.

Skrevet

Jo, noen blir faktisk veldig syke, og noen dør faktisk av ellers ganske ufarlige sykdommer pga at de er uvaksinerte. At dine uvaksinerte barn ikke skal havne i den statistikken er jo bare flaks. Det er litt skummelt å leve etter "det skjer ikke meg prinsippet"

Skrevet

Hvor lenge en vaksine virker varierer fra sykdom til sykdom og typen vaksine du har tatt. Noen holder under et år, andre varer livet ut.

Skrevet

Hvordan kan du vite at dere klarer det sån 100% sikkert?? Altså jo helt funksjonsfriske skal i utgangspunktet takle en hard influensa godt, og derfor ser ikke jeg heller poenget med å ta den vanlige sesongsinfluensan hvis man ikke haer svekket immunforsvar, eller har andre sykdommer i bunn som gjør at man vil være ekstra utsatt for forskjeligge influensa typer.

Men det som var så skummelt med svineinfluensan var at den først og fremst rammet barn og unge,hardest og da OGSÅ barn uten noen som helt tilsynelatende svikt som skulle utgjøre noen risk. Det gjorde at man gikk ut og ville være fore var, Vaksiner for beskytte barna dine, OGSÅ de værst utsatte slik at de som i utgangspunktet ville takle en slik influensa dårlig skulle beskyttes. Vi ønsker da ingen barns død, bare fordi vi selve skal slippe unna. Jeg synes fortsatt svineinfluensavaksinasjonen var /er et felles ansvar. Og grunnen til at epedimien og de alvorlige sakene ble så pass små er jo AKKURAT at så mange tik ansvar og vaksinerte seg, slik at de som ikke gjorde det fikk nytte av alle de som faktisk gjorde det.

Skrevet

Om det var meg (2011) du siktet til, så er mine barn fullvaksinerte :)

Kommer nok uansett ikke til å vaksinere for Rotavirus, da det ikke er det som utgjør flest tilfeller av omgangssyken. Norovirus derimot, det vaksinerer jeg gjerne mot om det skulle bli en vaksine for i fremtiden.

Skrevet

Har vert borte i helgen, ser nå at mange har svart på innlegget mitt. Det jeg synes er litt merkelig er at ingen klarer å ta inn over seg er det faktum at ingen av de 70% som er ubeskyttet i befolkningen ikke blir syke. Får en følelse av at hvis en sier en løgn (I dette tilfelle, en logisk brist) lenge nok så blir det en sannhet. Jeg tror nok vaksiner beskytter mot sykdom, men jeg tviler på at de er så avgjørende som mange her inne vil ha det til. + det virker som mange av de som svarer ikke har lest noen av arrgumentene fra de andre innleggene i tråden.

Skrevet

hva mener du egentlig med den 70% At ingen av de som ikke tok vaksinen så har ingen fått narkolepsi? Er det det du mener? Det stemmer jo ikke i så fall.

""Ved utgangen av november 2011 var det meldt om 29 tilfeller av narkolepsi hos vaksinerte barn og 4 tilfeller hos ikke vaksinerte barn i alderen 4-19 år.""

mao står det ikke at dette ikke skjer de som ikke tok vaksinen, men at det ser ut til at det er flere av de som utvikler sykdommen som har tatt vaksinen. At det har et samband med vaksinen er det jo for tidlig å si noe om, annet en at det kal se slik ut. Det kan jo faktisk være at de hadde utviklet det likevel.?

Skrevet

Datteren min og jeg hadde svineinfluensaen før vaksinen kom... Var en veldig lett for for influensa, men vi hadde akkurat de samme symptomene. Ble ikke klar før etterpå at det var det vi hadde, så jeg gikk på jobb alle dager, mens datteren min var hjemme i 3 dager. Testet oss etterpå for å vite om vi skulle ta vaksinen eller ikke. Usikker på om vi hadde tatt den uansett da.

Skrevet

Du understreker poenget mitt. "det virker som mange av de som svarer ikke har lest noen av arrgumentene fra de andre innleggene i tråden."

ca 70% av norges befolkning har ikke revaksinert seg i voksen alder, og er har derfor ikke beskyttelse mot mange sykdommer. All statestikk viser at disse heller ikke blir syke. Men om en har et barn som ikke er vaksinert, da står "hylekoret" og skriker om flokkbeskyttelse. Noen går så langt at de ikke vil la deres vaksinerte barn leke med mitt uvaksinerte. Men å gå på butikken, leke med onkler, tanter i barnehagen osv. og det med voksne folk som (med stor sansynlighet)ikke har beskyttelse og som kan være like potensielle smittekilder som mitt uvaksinerte barn, det har de ingen problemer med. Dvs. mitt barn er ikke uvaksinert, men kommer ikke til å få boosterdosene som er i vaksinasjonsprogrammet.

Skrevet

Jeg har ikke små barn lenger, og de har hatt influensaer før. Derfor føler jeg meg ganske så sikker.

Og den der svineinfluensaen hadde vi i hus, og den var lettere enn mange andre influensaer for oss i hvertfall. Jeg hadde den selv, også.

Skrevet

Hvor mange av dem hadde fått narkolepsi uansett da? Har ikke så mye kjennskap til det...hvor utbredt er det egentig?

Uansett er jeg nok glad for at vi er uvaksinerte, jeg turte rett og slett ikke!

Skrevet

Jeg er vel en i den gruppen på 70% som ikke er vaksinert eller ikke revaksinert mot alt. Jeg har faktisk fått både meslinger, røde hunder og kusma. Min oldefar døde av stivkrampe og jeg har flere i familien fra tidligere tider og døde av tuberkolose (før det ble mulig å vaksinere seg). Min kusine mistet for noen år siden et foster i 5 mnd, sansynligvis pga røde hunder.

Når det gjelder hjernehinnebetennelse dør det som regel ungdom i Norge hvert år av denne sykdomen.

Det er jo heller ikke slik at man forventer at alle uvaksinerte skal bli syke ab alle sykdomene. Noen blir syke og jo større smittepress det er jo flere blir syke.

Skrevet

Hvis du ser på statestikkene så er det faktisk er svært skjeldent noen får sykdommene vi vaksinerer mot, selv om 70 % er ubeskyttet.

Her for Aldersgruppe: 30 - 39

Difter fra 1977 til 2011 antall smittede 1.

Meslinger fra 1977 til 2011 antall smittede 2.

Røde Hunder Difter fra 1977 til 2011 antall smittede 5.

Stivkrampe Difter fra 1977 til 2011 antall smittede 2.

Når det gjelder Kikhoste er det mange i aldersgruppen 30-39 som er smittet, men like mange er faktisk smittet om en sammenligner med aldersgruppen 1-9år. Og i denne aldersgruppen burde jo 95% vært beskyttet.

Prøv selv her: http://www.msis.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...