Gå til innhold

hva er din tro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror på ingenting. Men min far er totalt kristen og var på besøk hos meg og snakka om alt den dritten.

Det jeg sa til han at din tro kan du ha for deg sjølv og jeg aksepterer ikkje sant pjat i mitt hus. Vil du sitere den tro i mitt hus er døra der og første buss går kl da og jeg vil ikkje ha noent ting med deg og gjøre lenger. Så kan du tenke kor god den troen har gjort da. Var det vert og miste din datter og 4 bestefarsbarn ?

Sjå kva den dritten styrer meenneska.

Skrevet

Det er det som er problemet med de største religionene - de er sånne "gå ut og gjør alle folkeslag til mine disipler"- religioner. Rekruttere, prate, forkynne - det er DET som skaper krig i verden! Folk må gjerne få ha den troen de ønsker her i verden, men ikke kom og prakk den på MEG! Jeg har min egen tro, og den dytter jeg ikke på andre med mindre de ber meg om det.

Skrevet

Jeg tror vel mer på logikk enn guder..

Det er ikke så lenge siden mennesker trodde på Tor og Odin i den norrøne mytologien. Nå er dette bare eventyr for de fleste.

Bibelen, i mine øyne er en stor eventyrbok! men mange bra eventyr.

Skrevet

En gud er vel bare en manifestasjon av en kraft. I bunn og grunn dreier de fleste store religioner seg om det samme: vær snill og god mot deg og dine, og du skal få det bra når du dør. Og ja, spre mitt budskap, for det er det eneste rette, selv om de andre religionenes budskap er nesten helt likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...