Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 min tro faller under naturrelgion. shamanisme
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 tjah...hva skal man si, tror på mye, men dyrker ingenting. min xmann er sjaman så følger litt i den retningen men
Magia Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 Har vanskeligheter med å sette merkelapp på min tro. Men en tro har jeg
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Tror på Jesus, at han har frelst meg, og at jeg skal få et evig liv i himmelen fordi jeg tror. Frelst av nåde !
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Har ikke en tittel på min tro, men jeg har min tro. Den er sikkert plukket fra både her og der, men har nok sin base i kristendommen, ja.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Katolsk kristen. Ikke *stolt* av det, for stolthet er en ekkel styggedom men takknemlig og uendelig lykkelig for det, ja:))
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 jeg tror på sunn fornuft, logikk og vitenskap! tror også det er mer mellom himmel og jord enn det vi kan se og bevise, men vet ikke om jeg skal si gudommelige makter..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 holder forresten med mange av de kristne verdier og moraler, men dog med måte og med kritisk blikk.. er også enig med det buddistiske levesettet og en del av den asiatiske kulturen der en skal hedre sine eldre, leve etter karma(ikke nødvendig vis for å gjennfødes i bedre kaste, men fordi det er en fin og respektert måte å opptrå som menneske i samfunnet på) -00.05
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #13 Skrevet 30. november 2011 Jeg er kristen, og liker å lese bøker av M. Basilea Schlink. Hun var tysk, og trodde på å bekjenne sin nasjons synder overfor Gud. Hun var altså opptatt av kristenhetens skyld mot det jødiske folk.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #14 Skrevet 30. november 2011 Min tro er Kjærligheten og ikke minst troen på GUD Kjærligheten vil seire en dag
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #15 Skrevet 30. november 2011 Det er så mange 'sjaman-buddhistisk agnostisk Jesustroende the secret wicca inspirerte' mennesker som ikke innser at Gud ikke er en buffét- du kan ikke plukke og velge som det passer deg, men ta deg i nakken, ta et valg (det rette ) og stå for det. For ved dine egne ord skal du bli rettferdiggjort eller dømt;)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #16 Skrevet 30. november 2011 Tror ikke på Gud , eller Bibelen.... ikke Jesus heller. Jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn hva man kan se med det blotte øyet, jeg har tro på naturen, på healing og sjamaner... litt overnaturlige ting tror jeg på..... Jeg tror vi alle kan ha hjelpere...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #18 Skrevet 30. november 2011 Ja, derfor velger jeg mine ord utfra hva jeg tenker. Mine tanker er ikke feil, selv hva du skulle mene, nn 00:22. INGEN har peiling på hva Gud vil og tenker, men vi har mange meninger om det(tolkninger av bibelen mm). Og det er grunnlaget for mange konflikter og kriger i verden. Holder en seg kun til sine egne tanker, så kan det ikke bli feil.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #19 Skrevet 30. november 2011 Jo, det er nettopp da det blir feil. Et stakkars menneskes tanker og følelser er det mest svikefulle og villedende som finnes....desverre. ;(
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #22 Skrevet 1. desember 2011 Paganisme, retning wicca, som det har vært de siste 10 årene. Før den tid kalte jeg meg agnostiker fordi jeg ikke kjente til noe annet - vi lærte bare om kristendom og de "store" religionene på skolen. Praktiserer ikke ritualer akkurat i dag, pga mangel på plass og tid, men troen står fast
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #23 Skrevet 1. desember 2011 00:26 Du er heldig. Jeg har mistet troen på mine medmennesker for lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #24 Skrevet 1. desember 2011 Jeg tror ikke på gud eller jesus. Men jeg tror at det finnes noe større der ute, som vi ikke kan se. Tror på alt overnaturlig, healing og hjelpere.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #25 Skrevet 1. desember 2011 Jeg tror ikke på noen guder, djevler, demoner, troll, hekser, huldrer, engler, spøkelser osv. Så ja du kan godt kalle meg ateist men jeg også a- de andre tingene. Som muligens den eneste her tror jeg ikke det er "mer mellom himmel og jord" osv. Jeg tror ikke på noen religioner, myter, mytologier eller eventyr. Men jeg tror på mye! Jeg har stort sett troen på mennesket. Jeg tror på vitenskap, kunnskap, fornuft og intelligens. Jeg tror på kjærligheten, og på nytten av å være snille og gode og "moralske". Det gagner både andre og oss selv. Jeg tror på lykke og lykkelige øyeblikk Jeg tror på fine minner og gode stunder Jeg tror noe av det viktigste er å ta vare på jorda vår (miljøvern og klimapolitikk) og således ogsåra vare på fremtidige generasjoner. Jeg tror ikke at vi har noen sjel. Jeg tror at den vi er en en blanding av genetikk (gener fra foreldrene), påvirkning i fosterlivet og barndommen, men også påvirkning i tenårene og voksen alder, hjerneceller og våre unike hjerner, hormoner og andre kjemikalier som spiller inn på personlighet og lynne, + evt. skader enten ved ulykker eller alkohol/dop/medisinbruk. Når vi dør slutter blodtilførselen til hjernen og personligheten vår (det noen kaller "sjelen") opphører å eksistere. Men vi lever jo videre i de etterlattes minner, i bilder og i ting vi forandret/lagde da vi var her. Bestefaren min "lever videre" i min hukommelse og hele familiens hukommelse og i hytta han bygde med sine egne hender. Det er ikke noe som kan "gå igjen" for alt som var bestefar har dødd, råtnet og blitt til jord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå