Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #1 Skrevet 30. november 2011 Problemstilling: Pappa mener det er greit å vekke opp ettåring for å se raketter på nyttårsaften..mamma mener det er hinsides, da mini ikke aner hva det er engang...hvem av oss bør gi seg?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #2 Skrevet 30. november 2011 tja... Har vurdert det samme, men vet at ungen her liker rakettene selv om hun vil knapt være 6 måneder gammel (hun fikk se raketter på åpningen av senteret i byen) Men hvis ungen er vanskelig og få til å sove, så ja greit men da får han legge ungen igjen...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #3 Skrevet 30. november 2011 Synes det er en altfor liten sak til å lage oppstyr, har du tenkt over at kanskje det er stas for pappaen å se rakettene sammen med barnet? Kan ikke se for meg at dette skal skape et problem..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #4 Skrevet 30. november 2011 vi har hatt med begge barna her ut og sett. de var 6 måneder og andre var 3 måneder.. stas for begge og for de rundt.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 La han prøve å vekke ungen da vel, vi har prøvd noen ganger her i huset men de er så trøtte at de ikke klarer holde øynene åpner så de er umulig å få liv i Resultatet er at de ikke har sett raketter klokken tolv før de har vært gamle nok til å holde seg våkne hele kvelden...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Hehehe, ikke noe oppstyr da Ser den at han vil se med mini, men det jeg tenker her: 1: mini er vrien å få til å sove om han blir vekket på natta, og kan fort bruke tre fire timer på å roe seg nok til at han sovner, det er tre andre barn her som også vil bli vanskelig å få lagt, ergo har vi det gående til tre, fire, femtida, og så blir dagen etter helt maroder. Vi har heller ikke så stor plass at det går an å legge seg et annet sted og ikke høre noe, her er det så lytt at det er en gru.. Men ok..hmmmm....da får enten han ta med seg mini på overnattingsbesøk et sted, ellers så får jeg og de andre ungene finne et annet sted..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Eller så får du bite det i deg og innse at du ikke har fasiten på alt..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #8 Skrevet 30. november 2011 Jeg som mor vil synes far er teit, men det er fordi jeg har et barn selv som har vanskelig for å sove. Så hvis barnet er våken, er det greit at sover han og dere vekker han er det teit.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 La pappaen få ta med seg ungen å se raketter. Det er stas for han og blir stas for ungen også.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 Du er ihvertfall teit. Ja, bare vekk han du, men da tar jeg med meg de andre ungene og overnatter et annet sted! Hyggelig....
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #11 Skrevet 30. november 2011 Hvem er teit, hehe, jeg trodde du mente hvem som var teite her på DIB!!! MEN!!! Jeg synes det er helt på JORDET å vekket barn under 5 år for å se raketter på nyttårsaften!!!!! Hehehe Jeg kan IKKE huske raketter fra da jeg var 10 år en gang, så kan ikke ha gjort SÅ inntrykk. Mine barn skal ikke vekkes om de sovner, vi fyrer opp noen rett før de holder på å gå i koma.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #12 Skrevet 30. november 2011 Nei for all del, mye jeg ikke har fasiten på. Det jeg derimot har fasit på, er hvordan ungene mine er når de blir vekket nattestid HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #13 Skrevet 30. november 2011 Men det er tydelig at mannen din ikke har samme oppfatning. Er det sånn å forstå at du er eksperten på barna, og han ikke kjenner dem i det hele tatt? Mystisk...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #14 Skrevet 30. november 2011 alternativet er fire sure, trøtte, overslitne unger dagen etter da..HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #15 Skrevet 30. november 2011 Hehe, har ikke sett noe direkte teite her på dib enda Er jo ikke at jeg ikke unner pappa gleden, men jeg veier ti minutter med raketter for en unge som ikke vet hva som skjer, mot en til to ødelagte dager pga av minsten herper resten av natta for oss.. han kan eventuelt ta med mini til farmor, (De tr andre er ikke hans) og gjøre som han vil der.. HI Glad det er noen uker igjen enda, kjenner jeg
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #16 Skrevet 30. november 2011 La ungen sove. Nyttårsraketter betyr ingenting for ham!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #17 Skrevet 30. november 2011 Det er hans første nyttårsaften som far, og du unner han ikke gleden av å få vise barnet rakettene?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #18 Skrevet 30. november 2011 Tja, han er for det første kun pappa tiol mini, og bor ikke her, så sånn sett så kjenner jeg nok søvnmønster og reaksjoner bedre enn han gjør Men han er en god pappa da, det skal han så absolutt ha, og det er faktisk bare dette vi ikke er enig om. HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #19 Skrevet 30. november 2011 joda, men jeg unner også oss andre en ikke ødelagt første nyttårsdag..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #20 Skrevet 30. november 2011 Eg hadde stilt som krav at pappaen tok seg av å få han til å sove etterpå
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #21 Skrevet 30. november 2011 Pappan er litt teit her ja. Han tror nok sikkert at barnet har glede av det og ser nok fram til å dele dette med ungen sin. Men han tenker ikke så langt at ungen for det første ikke har stort utbytte av det, og at den evt lille gleden ungen kunne fått, ikke vil veie opp for tap av nattesøvn. Det kommer flere nyttårsaftner. ;o)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #22 Skrevet 30. november 2011 Det er på tryne å vekke en 1-åring for å se på rakettene. Det er det for en 2-åring og 3-åring også..... Hvis han absolutt må, så får du si at han får ta bryderiet med å ordne opp i døgnrytmen etterpå dersom det blir et problem.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #23 Skrevet 30. november 2011 Pappa må gi seg! Man vekker ikke småunger for å se på det. Kan man ha litt stjerneskudd eller noe før legging.... Men den som syns det er viktig at barnet skal sove (hjemme hos oss er det meg) Den bør komme med forslaget "Du kan jo bare gå ut å se på rakettene du, så er jeg inne og passer på poden, i tilfelle han våkner av bråket." (og har du en snill mann så kommer han sikkert til å være inne med deg;) Godt nyttår!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #24 Skrevet 30. november 2011 Hi her VI har snakket sammen, og kom frem til følgende: mini blir i senga si, men vi sender heller opp noen raketter før han skal legge seg. Jeg tror fortsatt mini ikke aner hva dette vil si, men det var faktisk pappan som kom fram til å gjøre det sånn.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2011 #25 Skrevet 30. november 2011 Hvorfor er det blitt sånn at hvis en mor skriver her inne at hun og far er uenige om noe, så får hun spørsmål som "unner du ikke far NOEN TING du eller?" "Tror du at du alltid vet best fordi du er MAMMA eller? Tror du at du er BEDRE enn pappaen?" " Tror du at du bestemmer mer enn pappa kanskje? HÆÆÆ?" Pappafanatikerne tar jo helt av, og går i strupen på mor uansett om fars side av saken er helt hinsides. Hi; bra far kom til fornuft. Det er galskap å vekke små barn for å se raketter. Spesielt når barnet reagerer mye på forstyrret søvnrytme. Alt er ikke lurt å gjøre bare fordi det er " moro for pappa". Og hadde han insistert, så hadde det selvsagt vært hans jobb å ta barnet på natta og fått det i rytme igjen. Selv om pappafanatikerne her inne sikkert hadde syntes det ville vært BLODIG urettferdig av deg å ikke ta den jobben for far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå