Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #51 Skrevet 29. november 2011 Det er tydeligvis eksperter som også setter liten lit til at han er syk. http://www.dagbladet.no/2011/11/29/nyheter/innenriks/anders_behring_breivik/terror/helse/19215723/ Skremmende hvor lite kunnskap det har om psykisk sykdom altså! Du begår en klassiks feil i diskusjoner, og stempler dem som er uenige med deg som uvitende.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #52 Skrevet 29. november 2011 Noe annet ville overrasket meg stort...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #53 Skrevet 29. november 2011 Se at enkelte eksperter drar paralleller til hitler, Stalin, osv. Det synes jeg er, vel, om ikke irrelevant, så i hvert fall historieløst. Forøvrig er det flere psykiatere osv. som mener at slike despoter var sinnslidende, men at den samfunnsmessige grobunnen gjorde det mulig for dem å få makt.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #54 Skrevet 29. november 2011 Uansett om han er syk eller ikke så har han gjort en så grov forbrytelse at selv om han får maks straff så betyr ikke det at han slipper ut igjen. Han kan få betinget eller ubetinget fengselstraff. Han kan også få forvaring. Hvis han får 21års forvaring så slipper han mest sannsynlig aldri ut igjen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #55 Skrevet 29. november 2011 Jeg forstår folks bekymring ang. tilregnelighet/utilregnelighet i gjerningsøyeblikket og følgende straffeutmåling. Men jeg mener det er et sykdomstegn i samfunnet dersom vi helst vil anse ABB som frisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå