Gå til innhold

hvor lenge var dere sammen før han fridde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor lenge var dere forlovet før dere gifta dere?

ER SÅ LEI AV Å VENTE, og har bare ventet i 4,5 år. Synes det er mer enn lenge nok, føler at livet mitt ikke går noe vei og at forholdet vårt er døfødt. Vi venter også på prøverør, noe som tar umenneskelig lang tid, det er venting uansett hvor jeg snur meg og jeg er LEI!

Så diskuterte vi i går, han mener at det ikke er noe å stresse med, at han vil gifte seg men er ikke nøye om det skjer nå eller om 10 år. Hva er "normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, han fridde når vi hadde vært sammen i ca. to år, men vi hadde kjent hverandre lenger. Nå har vi imidlertid vært sammen i fem år og har fremdeles ikke giftet oss, så det er jo også en artig variant ;-) Det plager meg ikke nevneverdig

Skrevet

det gikk litt fort i svingene her, han fridde til meg etter 9 mnd, å neste mnd fant vi ut at jeg var gravid :) nå to unger senere, sitter jeg enda med en kjempefin forlovelsesring, men ikke nå bryllupsdato :P

men det kommer vel, når økonomien blir bedre å ungene litt eldre :)

Skrevet

Han fridde etter seks måneder, og vi giftet oss på ettårsdagen vår. Jubel i stuen og stormende forelskelse her altså;-) Nå har vi et barn og venter neste, har kjøpt hus, biler, båt, en liten hytte, katt osv... Har det veldig fint!

Skrevet

Tja, nå har det gått syv år uten noe frieri ;) Men jeg er av den oppfatning at det er totalt unødvendig å bli forlovet hvis man ikke har umiddelbare (innen 1,5 år) planer om å gifte seg. Og noe bryllup er ikke det vi gidder å prioritere økonomisk.

Skrevet

2 år :) Nå, 6 mnd etterpå, vet vi fortsatt ikke når vi skal gifte oss.

Skrevet

etter 3 måneder, vi hadde kjent hverandre lenge.

vi giftet oss etter 2 år og 7 måneder sammen. ble gravid etter et år.

ungen var litt over året når vi giftet oss.

du kan jo hinte litt. ta om ekteskap,...

Skrevet

Vært sammen seks år og han har ikke fridd enda. Som en over her skrev, mener også vi at man forlover seg og gifter seg samme året helst. Må iallfall sette en dato osv. Å forlove seg uten å ville gifte seg i nærmeste fremtid er ikke å forlove seg mener iallefall han :P

Men begge er enige om at vi skal gifte oss, men han har det mindre travelt enn meg. Mener vi ikke har råd til bryllup nå og der har han forsåvidt rett i

Skrevet

Han fridde etter 4,5 år sammen, og vi giftet oss 2 år etter det :)

Skrevet

fridde etter 3 år ilag og giftet oss etter 5. Fikk barn etter 7.

Skrevet

Han fridde etter 2 år. Jeg er fra et annet land og for meg hadde det vært uaktuelt å flytte til Norge når han bare var kjæreste eller samboer. Vi giftet oss noen måneder senere og jeg flyttet i mellomtiden, gikk veldig greit.

Skrevet

Tro meg har hintet, og hintet, og sagt og fortalt så nå i helgen som var, så tiltet det for meg. Når det ikke er nøye for han, men han vet det er nøye for meg, hvorfor ikke bare gjøre det da.

Ble så sint i helgen at jeg sa at jeg aldri vil gifte meg i hele mitt liv, at han har dratt det så langt ut at nå føler jeg det er ødelagt og at gleden og spenningen er borte. Angrer jo litt, men jeg mente hvert ord.

HI

Skrevet

han fridde etter 6 måneder, og stakk etter 5 år.. Vi fikk aldri giftet oss.. Og godt er det ;)

Skrevet

Er det så nøye med det frieriet da? Voksne moderne mennesker kan vel snakke om det og bli enige?

Skrevet

Jeg fridde etter 1 år.

Nå, 1 år etter venter vi barn så giftemål får vente til barn er i hus og vi har kommet ned til jorden igjen :)

Skrevet

Vi traff hverandre på internett, og snakket i 3 måneder før vi traff hverandre "live". Han fridde til meg 15 dager etter at vi traff hverandre live. Så giftet vi oss 11 måneder etter det igjen :-) Det skal sies at vi nok ikke hadde giftet oss så raskt om det ikke hadde vært for at vi ikke får bodd sammen uten å være gift pga han må ha visum, men vi hadde nok ikke ventet så veldig mye lengre med å gifte oss uansett. Vi er begge sikre på hva vi vil :-)

Skrevet

Me gifta oss på 10-årsdagen vår. Han fridde 4-5 mnd. før det.

Du skal vite at eg har masa. Til slutt sa eg til han at eg skulle gifte meg før eg var 30, enten med han eller noken andre.... så da fridde han iallefall før 30-årsdagen min. :-)

Skrevet

2 januar 2012 har vi vært sammen i 14 år.

Vi har to barn, hus, hund og det som følger med, men vi er ikke forlovet.

Han kommer aldri til å fri tror jeg.

Han liker ikke ekteskap fordi han har en følelse som følger han fra barndommen at med en gang man gifter seg går det galt.

Litt trist synes jeg, men vil ikke presse han.

Vi hører sammen uansett og bygger vårt liv opp sammen.

Vi har selvfølgelig vært hos advokat og skrevet samboerkontrakt og gjensidig testamentet.

Skrevet

Etter 8 år.. Nå har vi vært sammen i .

Skrevet

Hvorfor kan du ikke fri selv?

Jeg fridde etter 4,5 år. Han sa ja og vi giftet oss 3 mnd senere:)

Skrevet

Vi har vært sammen i åtte år og han har ikke fridd, tror nok aldri det blir noe giftemål, men er heller ikke så farlig for meg. Hadde vært praktisk med tanke på sønnen vår, men kan jo være vi får hostet opp noen papirer så vi får ordnet med samboerkontrakt, testament osv.... :P

Skrevet

Vi ble enige om å gifte oss da vi hadde vært sammen i 2 år.

Skrevet

Dersom du ønsker deg å gifte deg med denne mannen, så er det jo bare å fri selv!

Ei venninne av meg gjorde det, og det var det mest romantiske frieriet jeg noensinne har hørt om. Hun ordnet alt mulig, og mannen ble skikkelig overasket. Noen år etterpå hadde de også et kjempe fantastisk bryllup.

Hvorfor er det så sinnsykt viktig at det er MANNEN som frir? Her har vi jo kommet så langt i likestillingen at menn og kvinner nesten kun er annerledes fysisk, så da er det virkelig ingen argumenter for å ikke ordne den saken selv!

Skrevet

Vi hadde kjent hverandre i noen måneder, vært sammen i ca 1 måned og så fridde han. Omtrent 7 måneder etterpå giftet vi oss:) Nå har vi vært gift i snart 3 år, venter vårt første barn og har det utrolig fint sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...