Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #26 Skrevet 28. november 2011 Syns ikke 3 sekker med leker er så mye jeg. Vet jo ikke hvor lang tid det har samlet seg opp men det er raskt gjort. Spesielt om en har noen store ting. All honnør for å ha gitt de vekk, men å kritisere noen for at de gir til et godt formål blir lavmål.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #27 Skrevet 28. november 2011 Hi har jo rett. Mange barn er jo bortskjemte, er vel ingen tvil om det da
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #28 Skrevet 28. november 2011 Frekk du er 22:44. Frekk og smålig. Mener du virkelig at ungene dine ikke kunne fylt noen sekker med leka når de var 5 år?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #29 Skrevet 28. november 2011 Ja, DET har hun rett i. Men at det skyldes dyre julegaver er helt fjernt. Kan jo hende at HI kjøper mer leker til barna sine gjennom året enn hva jeg gjør;)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #30 Skrevet 28. november 2011 Hun har ikke rett i at alle barn som får flere julegaver av mor og/eller far er bortskjemte. Flere i tråden har svart at barna får få eller ingen gaver bortsett fra de gavene foreldrene kjøper.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #31 Skrevet 28. november 2011 Herregud, så forbaska i forsvar mange av dere er. Hadde jeg lagd et innlegg om at jeg bruker tusenvis av kroner og kjøper en haug meg gaver til barna mine, så hadde jeg fått høre det da og. Men da hadde kverna gått om at det er bortkasta, at barna er bortskjemte, tenk på de fattige og gud vet hva. Tror mange av dere kverulerer bare for å kverulere. Uansett hva man spør om her inne blir man kjeftet på og får masse gretne kommentarer. er dere like vanskelige i det virkelige liv???? HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #32 Skrevet 28. november 2011 Så du tror det er de samme som sitter å svarer på dib hele tiden? Jeg har ikke svart på et eneste juleinnlegg før her inne men forbeholdt meg likevel retten til å utrykke at jeg mener du tar skammelig feil. Tenk å sutre slik da bare over at du ikke fikk mer medhold.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #33 Skrevet 28. november 2011 Gjør ikke det, men mange her er utrolig lette å trekke opp..... HI
snuppsilille Skrevet 28. november 2011 #34 Skrevet 28. november 2011 Hadde tenkt å skrive omentrent det samme innlegget selv
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #36 Skrevet 28. november 2011 "...men mange her er utrolig lette å trekke opp..... " haha! ja, og du er en av dem, HI !§!!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #37 Skrevet 28. november 2011 Vi har 4 barn og bruker alt fra 3- 7000 per barn,kommer ann på hva de ønsker seg, Vi har aktive barn som driver mye med sposrt og det koster. Videre ønsker de seg en ipad/iphone/mac osv da blir det dyrt da
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #39 Skrevet 28. november 2011 Jeg synes også det er helt hinsides å bruke mange tusen på julegaver!! Burde egentlig ha kuttet hele gavestyret. Verden har gått fullstendig av skaftet.. Ingen (voksne i hvert fall) trenger noe lenger, alle må virkelig tenke seg om for å i det hele tatt komme på noe de ønsker seg... Pakkene turboåpnes på julaften og slenges i en haug for å gjøre klar til neste. Hvor er kosen i det?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #40 Skrevet 28. november 2011 Jeg ser ikke problemet med å bruke mye penger så lenge man har råd til det, vi har begrenset antall gaver, besteforeldre får bare gi en gave hver osv, da får barn fine gaver som de (og v)i setter pris på
Anonym bruker Skrevet 28. november 2011 #41 Skrevet 28. november 2011 Virker som du har god erfaring i å turboåpne gaver da. Vi gjør det IKKE sånn. Her åpnes èn og èn pakke nemlig og det er tid til å prøve ut leker og klær:) Masse kos i det. Anbefaler denne løsningen siden du virker fostre opp bortskjemte barn som får lov å slenge gavene i en haug etterhvert som de åpnes. Skam deg. Med slike som deg er det ikke rart verden går fullstendig av skaftet.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #42 Skrevet 29. november 2011 He he.. Det er tydelig at du ikke kjenner meg! Jeg kan love deg at jeg ikke oppfostrer bortskjemte barn på noen som helst måte, og jeg ser ingen grunn til å skamme meg. Og hvis verden går av skaftet er det i hvert fall ikke min feil! Jeg har hørt andre fortelle om hvordan deres jul fungerer. Med lassevis av pakker til tusenvis av kroner, som ingen rekker å se på en gang. Og forventningen blir større for hvert år som går, skilte foreldre som skal overgå hverandre med de fineste gavene. Og ja, dette blir jeg litt matt av. Jeg etterlyser kosen, fordi vi koser oss veldig med julegavene, synger julesanger og går rundt treet innimellom, og det er en pakke om gangen hos oss også.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #43 Skrevet 29. november 2011 ca mellom 300,- og 600,- Dyns det er mer en nokk..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #44 Skrevet 29. november 2011 ser ei lengre opp her bruker mellom 3000-7000 PR barn?!? Det er jo helt kvalmt!! Jeg kjøpte Nintendo DS til jentungen min iår. Den kostet ca 1500 inkl spill og det syns jeg nesten er for dyrt! Kjøpte den siden hun virkelig ønsker seg denne og har vært veldig flink med å jobbe med skolen. Hun er 6 1/2 år. Minstemann på 5 mnd får ingen pakke av oss iår. Jeg setter heller inn penger på konto, han skjønner ikke noe av pakkene likevel.... Helt enig i HI og mange andre her at prisene på julegaver har blitt skutt i været.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #45 Skrevet 29. november 2011 Jeg har ikke så mye penger, og sparer derfor litt gjennom året for å kunne bruke litt ekstra til jul. I år får sønn 1 wii-spill til rundt 600, og tuppa får dukkehus til rundt 500, mens minsten får akebrett til 400 ca. De har heller ikke pakkekalendere, men får hver sin kinderkalender-bortsett fra eldste som ønsket seg playmo pirater kalender, så han får det. Poenget mitt tror jeg vel egentlig er at enhver familie gjør det som passer for dem, og det bør da vel være greit det? Eller er vi blitt sånn at vi må stikke nesa borti andres saker for å føle oss litt bedre enn naboen? Jeg vet ikke jeg... JEg tror ikke de som bruker mye på julegaver er bedre, eller verre enn de som ikke gjør det, og likens: de som ikke legger i mye er heller ikke gjerrige. Det ligger jo en grunn bak alle avgjørelser God jul alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #46 Skrevet 29. november 2011 Har ikke så god råd siden jeg er alenemamma og ikke i jobb enda, men hun er 1 år og får gave for til sammen i overkant av 1000 kr. JEG synes ikke det er mye, spesielt ikke siden hun er mitt eneste barn, den gang jeg får flere barn så må summen kanskje justeres ned litt (spørs jo på om jeg finner meg en rik mann, haha). Har brukt 499 kr på en Fisher-Price leke Og har brukt 300 kr på bukse og genser Så blir det sikkert noe lite ekstra, sånn at hun får litt pakker å åpne
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #47 Skrevet 29. november 2011 Gutten vår får to små julegaver i år (leker). Kostet noen hundrelapper. Han er 11 mnd, og siden vi akkurat investerte i et nytt bilsete så synes jeg ikke han trenger noen voldsom julegave. Det er ikke akkurat noe han kommer til å huske, og så er vel papiret det mest spennende uansett i år. Fra neste år har vi bestemt at han skal få to gaver av oss. En nyttig (sikkert kjedelig) gave og en artig gave (leke elns). Ingen av oss har verken råd eller lyst til å bruke allverdens med penger, så det blir ikke gavebonanza nei...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #48 Skrevet 29. november 2011 Vu bruker mellom 300 - 600 kr på barnet vårt, på grunn av at det er DET vi har råd til. Å ca 150 - 200 kr på familie og venner. Har ikke så stor økonomi, men koser oss alltid i julen. Tingen er det er ikke gavene som er viktigst...Vist det er ett minne jeg kan huske best, Så er det å våkne opp til at julestrømpen henger over strømpen...Også tar vi med oss dyna i stua. Ser på tv å gomler på dette. Det er det jeg husker aller best...Ikke nitendo 64 jeg ønsket meg en gang...Jeg husker det, men andre minner har gjort litt mer inntrykk på meg. Uansett, de som bruker flere 1000 pr barn, må gjerne gjøre det. jeg ser ingenting galt i det...Mange barn får bare gaver om jul og bursdag. Hvorfor kjøpe noe "skrap til 150kr" (satt det på spissen), når man kan kjøpe det samme skrapet i bedre kvalitet for en høyere sum? Jeg syns ikke dette er kvalmt i det hele tatt. Noen er kanskje bortskjemte, men hvem gir oss rett til å dømme når vi ikke vet situasjonen i det hele tatt. Jeg tror det går litt bortskjemte noen plasser, men jeg tror også at det går misunnelser andre plasser. Å da mener jeg folk som må slenge noe negativt til de som bruker litt mer penger enn dem selv på julegaver til barna sine! Om vi skulle gitt noe til de fattige, istedet for å bruke alle disse pengene på julegaver til barna... Vell da syns jeg de fleste på tenke over dette en gang til, det er at de må huske å gi ellers i året også! Drop dyre interiør møbler, tuppelweare ting, og andre dyre matrielske ting. Egentlig ingen vits, for vi har jo ikke bruk for alt dette da+ Sjokolade som mange av oss liker, var en luksus ting i gamledager. Jeg tror nok vi er like bortskjemte som barna våre også er, vist det er sånn da;) Min er over 2år, vi kommer nok til å stige opp prisen på julegaven etterhvert...Å kjøpe noe han virkelig vil ha (Til rimelighetens grense)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #49 Skrevet 29. november 2011 Bruker ca 400 kr på hver av mine foreldre. 150-200 kr på gaver til resten av slekten (søsken, nevøer og nieser, mormor osv).
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #50 Skrevet 29. november 2011 Unger kjenner ikke verdien av ting, så jeg er ikke enig i at de blir bortskjemte av å få dyre gaver. Det barn blir bortskjemte av er å få alt de vil ha når de vil ha det, like gjerne små ting som store ting, å ikke lære å vente på behovstilfredsstillelese, ikke lære seg å ønske seg noe, spare til noe m.m.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå