Gå til innhold

Dere som ikke unner den mammaen som rømte......

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra Bolivia et godt liv,gå å legg dere!!!

Vet dere at hun er skyldig eller er dere bare overbeviste om at hun er det?

Har ikke noe til overs for forbrytelser uansett hvem det er,men i dette tilfelle "gotter" jeg meg over at hun klarte å komme hjem til sønnen sin,jeg rett og slett elsker det.

Jeg tror hun er uskyldig,spesielt etter at det kom frem at det var 2 menn itillegg som var med på dette,pluss en dame.Synes det virker helt rart at de ville reise helt ned der for smugle og da risikere en lang fengselsstraff i lugubre fengsler.

Nei,tror hun er uskyldig til det motsatte er bevist og håper for familien hennes at det er rett ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kult. Du har sikkert langt bedre innsikt i dette enn rettsvesenet, og narkotika er jo generelt ikke et problem hverken her eller der.

Skrevet

heheh. Ja man merker sikkert ikke at kofferten er flere kg tyngere enn den skulle vært. Og det er helt sikekrt noen andre som pakket om kofferten hennes. Og hun tenkte helt sikkert ikke på å åpne å sjekke hvis kofferten var mye tyngre enn den i utgangspunktet var da den var pakket og klar av henne selv.

Skrevet

Bar fordi hun er norsk er hun uskyldig, hadde det vært en utlending så hadde pipa hatt en annen lyd. Hun er en dum jentunge, hun tok et idiotisk valg for lettjente penger - trodde hun.

Så er det ingenting som heter "tror hun er uskyldig til det motsatte er bevist"

Man ER uskyldig til det motsatte er bevist.

Her tror jeg derimot at hun er skyldig som få.

Skrevet

Nå er vel det motsatte bevist i og med at hun er dømt. Har du noen aning om hvor mye ødelagt liv den mengden stoff kan medføre? Hun fortjener ingenting godt før hun har gjort opp for seg.

Skrevet

Sug lut....

Har ikke sagt et ord om at jeg har bedre innsikt enn rettsvesenet eller at stoff ikke medfører enn masse smerte og elendighet.Jeg sitter bare med generell informasjon som jeg har hørt og lest om.I begynnelsen var jeg sikker på at de muligens var skyldig,men er nå etter alt som har blitt sagt og skrevet og denne jenten som har løyet om diverse skyld,så tror jeg på uskyld til bevisene sier noe annet.

Uansett så er jeg ganske sikker på at om hun har gjort det,så gjør hun aldri det igjen.Er enig med at hun må sone sin straff om dette er tilfellet,men da har ihvertfall sønnen muligheten til å treffe mammaen sin med jevne mellomrom her i NORGE!

Skrevet

Hvilke bevis trenger du? Hun har vært gjennom en rettsak. Finnes det i det heletatt narkotikasmuglere som bør sitte i fengsel etter din meing?

Skrevet

Haha!! Så det er viktig å sone i NORGE, når man gjør dritt i utlandet??

Ta den straffen man skal ha, der man gjør dritten. Det er en grunn til at Norge er et godt sted å bo, og alle vet det er stygge soneforhold i Sør-Amerika. Trenger ikke være professor i fysikk til å forstå det.

Hun fortjente de fire årene, og takk for at det ble 4 år!

Hun siste dama sier selv at familien ikke har penger til å smugle henne ut, derfor blir hun sittende. Ellers hadde nok hun også prøvd seg vil jeg tro.

Skrevet

Norge har brukt MILLIONER til å få to drapsmenn til Norge siden de lider jo stakkars i fengsel der de sitter... buhuu.... Her får ikke en gang Madeleine en eneste krone for å se barnet sitt som er livstruende sykt etter fødsel!!! Hun har heller ikke råd til å betale legehjelp for datteren, og Norge bryr seg ikke.

Forresten, 10 år i fengsel for å medvirke til smugling av 11 kilo narko er ikke noe de hadde fått her i Norge. Lurer bare på, dere som mener at de burde ha sittet ferdig straffen i Bolivia, er dere de samme som roper om at voldtektsmenn fra utlandet burde sendt hjem for å sone? Bare en tanke altså

Skrevet

Jeg synes at man skal sone straffen i det landet man er bosatt i. Hvorfor skal f eks Norge betale i dyre dommer for at turister/flyktninger skal sone her? Samtidig som mange norske slipper unna i land som ikke har utleveringsavtale med Norge fordi de ikke kan straffes for handlingen i det landet, mens den er straffbelagt i Norge (sex med mindreårige, sexkjøp osv)

Skrevet

Man skal ta straffen der man har gjort kriminalitet. Stjeler du 3 ganger og blir tatt visse steder i USA, er det 25 år i buret. Hadde du stjelt der??? Neppe, den sjansen tar man ikke. Blir det samme her, tar man sjansen må man ta følgene. Synes moralen til flere her er elendig. Hvis dette er framtida, blir det tilslutt bare 3 år for drap her i Norge.

Skrevet

Så det er derfor de utenlandske folkene som er skyldig i alle overfallsvoldtekter på østlandet, fortsetter med det? Fordi vi har lave straffer, og ingen ønsker å forhøye det siden det ikke er noen "hensikt" med det?? Ok... Så får de bare fortsette da vel?

Og forresten, i USA har de masse syke lover. I enkelte stater kan du havne i fengsel fordi du gir oralsex til din mann innenfor husets fire vegger. Men selvfølgelig, hvis USA er ditt store ideal...

Skrevet

Og du synes ikke 10 år for å smugle 11 kg knark er en passende dom? Er du egentlig klar over hvor mange mennesker som settes i livsfare for 11 kg knark, eller?

Forbrytelsen ble begått i Bolivia, den ble pådømt der og ja, da mener jeg hun burde sone der. Og spør du meg, så er straffen helt grei. Dessuten; det å sette barn til verden er jo noe man stort sett velger selv, da, og de fleste med bittelitt mellom øra ville ikke akkurat satset på å få barn mens de satt fengslet.

Skrevet

Voldtekter har ingenting med dette å gjøre. Vi har en linje vi straffer på. Det har USA og Bolivia også. Vi må respektere det, selv om de er høl i hodet, etter vår "standard".

Og nei, USA er ikke noe ideal, heller motsatt. Men for de som bor der, eller ferierer der, er det en realitet.

Skrevet

Hadde ikke jenta ungen i fengselet hele tiden? Har man det slik her?

Skrevet

"Synes det virker helt rart at de ville reise helt ned der for smugle og da risikere en lang fengselsstraff i lugubre fengsler. " sier du HI.

Har du sett på grensevakten på TVNorge? Det er helt vanlige mennesker som smugler store kvanta med dop. Og hvis du hadde sett litt hadde du lagt merke til at de kommer med fly fra Sør-Amerika. De smuglet på helt normal måte, trenger ikke bruke ubåt, privatfly eller gjemme seg i jungelen.

Skrevet

"Synes det virker helt rart at de ville reise helt ned der for smugle og da risikere en lang fengselsstraff i lugubre fengsler. "

Ja,det sier jeg faktisk ;)

HI

Skrevet

Siden hun ble dømt så er det bevist at hun er skyldig.

Synes hun burde ta konsekvensene for det hun har gjort.

Skrevet

Så dere sier her at det ALDRI er begått justismord eller at det aldri har vært uskyldige som er dømt for noe de slett ikke har gjort?

Nei,nå må dere våkne opp her,det er en grunn for at feks. Norge har måtte betale erstatnig til mennesker som er uskyldig dømt.

Men i deres verden har vel heller aldri det skjedd!!

Skrevet

jo det hadde hun 10.10.. ble gravid i fengsel og..

Skrevet

Å herre, mener du at de ser så uskyldige ut?? Derfor må de være uskyldige? De skyldte på hverandre. Hadde de vært uskyldige, hadde de holdt seg til den første versjonen som de hadde blitt enige om på flyplassen. Dette har hun som sitter igjen - sagt. Altså at de var enige om å si en versjon. Det ble bare kluss, og de ble tatt i løgn.

Det blir vel det samme med Moland og French da, de ser jo såå snille ut. De kunne da aldri ha gjort noe så vedstyggelig?

Skrevet

10:46 - Norge har brukt MILLIONER på Moland og French for å få dem hjem, uten å lykkes. Mens jentene som ER svakere kjønn og ikke er militære, slik French og Moland er, får ikke en dritt. Ikke så viktig så lenge det er kvinner kanskje?

Skrevet

Ser du ikke at Norge kan gjøre feil? De Kongo-karene har fått altfor mye hjelp, og staten har sluttet å bistå med millioner. En del går på skjønn, og de trodde nok at det var helt umulig at de kunne ha gjort det.

Hører du mye om han pedofile dotten som sitter i Afrika? Nei, han fikk ikke mer enn normal hjelp fra Norges stat. En advokat.

Hører du mye om andre straffedømte i utlandet? Nei. De tar straffen sin.

Det at jentene fikk mye oppmerksomhet er pga medias makt. Dette var spennende å lese om, ergo flere solgte aviser.

Skrevet

Hun er bevist og dømt skyldig av boliviansk rett.

"Forresten, 10 år i fengsel for å medvirke til smugling av 11 kilo narko er ikke noe de hadde fått her i Norge."

Nei, det er riktig, for narkostraffene i Norge er mye strengere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...