Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #26 Skrevet 26. november 2011 23:16 : Da tar du dem heller ikke seriøst. Du tar verken dem eller utdannelsen seriøst.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #27 Skrevet 26. november 2011 Jeg liker bare ikke at du kaller meg tante fordi jeg er ikke tante til dine barn!!!! (med mindre du mot formodning er søsteren min?)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #28 Skrevet 26. november 2011 Samt har foreldresamtaler, tester hvor barnet ligger språklig og motorisk, planlegger pedagogisk opplegg fremover osv. Jeg er ikke førskolelærer, men er smart nok til å forstå at førskolelærere gjør mer enn å klippe og lime. Det er takket være sånne som deg at mange velger å slutte som førskolelærere, eller velger et annet yrke. De føler trolig ikke at de gjør en viktig jobb når de møter slike holdninger.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #29 Skrevet 26. november 2011 Nå må du snart roe deg ned et hakk. Du blir nok hørt når du forteller hva du ønsker at andre skal kalle deg. fornavn eller bhansatt eller hva det enn måtte være. Så får andre ansatte selv velge om de mener det er en positiv greie eller ikke. Du kan ikke svare for alle bhansatte. Ville aldri kalt noen for noe de reagerer så sterkt på. Men barnehagetante er ikke mer tante enn helsesøster er søster. Så du trenger ikke å være redd for at noen tar deg for å være familie. Men igjen. foreldre respekterer nok din hårsårhet, og kalle deg ved fornavn om det er det du ønsker.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #30 Skrevet 26. november 2011 Det er jo ikke fordi det er koselig at mansier barnehagetante, det er jo fordi det har en lang språklig tradisjon, slik som sykesøster, politimann, brannmann etc.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #31 Skrevet 26. november 2011 "Men igjen. foreldre respekterer nok din hårsårhet, og kalle deg ved fornavn om det er det du ønsker" Hvorfor ty til simple hersketeknikker som å redusere hennes følelser til å bare være "hårsårhet"? Er det virkelig nødvendig?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #32 Skrevet 26. november 2011 Nå har jeg bare skrevet kommentaren over deg her og føler meg i grunnen ganske rolig...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #33 Skrevet 26. november 2011 Jeg er også førskolelærer og vil IKKE bli kalt tante.Seriøst folkens vi er snart i 2012. Foreldre som kaller ansatte i barnehagen ``tante`` er så utrolig tette.Har vel null peiling på hva en pedagog eller et pedagisk innhold vil si. De tror rett og slett at bhg er en oppbevaringsplass uten mål og mening.Sånn som parkene var på 80-tallet hvor husmødre jobbet.Jeg sier det igjen,en gynokolog er ikke en fittefixer heller. Hva med de gutta på 20 år som jobber i barnehagen,er de ``onkler``? Jeg tror mødre uten noe utdanning selv og som ikke vet hva en førskolærer er bruker tante.Forsett med det,da er mye lettere for oss og se hvem av dere foreldre som er super tette!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #34 Skrevet 26. november 2011 Siste kommentar er Fra 23.19 til 23.24
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #35 Skrevet 26. november 2011 Og før sa vi landpostbud og konstabel. Vi hadde kopist, landvert, prokurator, bolsmed osv. Og så forandrer tidene seg;)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #36 Skrevet 26. november 2011 Det hadde aldri falt meg inn å referere til de som jobber i barnehagen som tanter:) De kaller jeg for Eva og Monika og så videre.. Om de som jobber der ikke liker å bli kalt tanter, er det vel bare å slutte å kalle de tanter. Skjønner ikke problemet:)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #37 Skrevet 26. november 2011 23:31 Bra svart:) Kunne ikke vært mer enig
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #38 Skrevet 26. november 2011 Det er ingen hersketeknikk, men min mening. Jeg mener det er hårsårhet. Men jeg ville likevel respektert det uten problem.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #39 Skrevet 26. november 2011 Hadde jeg hatt barna mine i en barnehage full av "tanter" hatt jeg tatt dem ut og søkt om plass i en barnehage med erfarne, profesjonelle pedagoger og pedagogiskemedarbeidere. Når der sier tanter ser jeg for meg en gjeng gamle damer som sitter og strikker og drikker kaffi.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #40 Skrevet 26. november 2011 "Nå må du snart roe deg ned et par hakk" " foreldre respekterer nok din hårsårhet, og kalle deg ved fornavn om det er det du ønsker." Dette kommer nok inn under kategorien herseteknikk "lille venn"
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #41 Skrevet 26. november 2011 Tror det er mange mindre smarte mammaer som kaller ansatte for``tante``. De som kan finne på å si: skjønner ikke hvorfor man trenger utdanning for å passe barn..? Men for all del,fortsett å kall oss tante så vet vi hvertfall hvem som overhodet ikke har respekt for jobben vi gjør. Alltid noen foreldre som bare må vise hvor lite opplyste de er. Litt sårt og tenke på at førskolelæreren på 23 år har mere peiling på barn enn de har selv.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #42 Skrevet 26. november 2011 Jeg har ingen problemer med å kalle barnehageansatte for det de heter. Men at du som barnehageansatt mener foreldre er tette hvis de kaller dere for tanter. DA plutselig virker du ikke så oppegående mer. Ikke alle vet at dere ikke liker det. Ikke alle er her på forumet.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #43 Skrevet 26. november 2011 Åjj, så hvis en godt voksen mamma ikke har fått med seg at det er galt å si barnehagetante nå, så er 23 åringen den med mest peiling. Hun har tross alt førskolelærerutdannelse.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #44 Skrevet 26. november 2011 Ja en førskolelærer har absolutt mere peiling på barn og barns utvikling.Traff jeg spikern på hodet? Enhver mamma er ekspert på sitt EGET barn men ikke noe mer. Og ja,en psykolog har enda mere peiling enn en førskolelærer igjen.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #45 Skrevet 26. november 2011 Enhver mamma er ekspert på sitt eget barn, ja merker det, det har aldri vært mer bortskjemte og krevende unger i barnehagen enn nå for tiden, merker godt at foreldrene vet hva de driver med, virkelig.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #46 Skrevet 26. november 2011 oi oi,klippe,lime og telle barn...snakk om uvitende sjel!foreslår du slår av en prat med de ansatte neste gang før du utaler deg!man må ha levd under en stein hvis man ikke har fått med seg debatten om tantetittelen.når det gjelder legens uttalelser,så kan ikke det sammenlignes.legeyrke har en mye høyere status og da forstår jeg at slike tiltalelser kan prelle av.å bli kalt tante når man gjør en både intens og hard jobb må jo være utrolig irriterende!her tar de seg av barna våre og så gidder man ikke ta seg sammen og slutte med tantebetegnelsen.nei,håper både status og lønn blir høyere snart,det fortjener de:) hilsen mamma med en liten gutt i bhg
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #47 Skrevet 26. november 2011 Hehe, ok, du får tenke det om deg selv. Mange foreldre har nok mer utdanning enn 23 åringen med førskolelærerutdanning. Mange foreldre er pedagoger og de har i tillegg kanskje litt mer livserfaring enn en på 23. Med en gang du setter deg på en slik høy hest faller respekten for deg veldig langt ned. Og da snakker jeg ikke generellt om barnehageansatta. Men om deg på din høye hest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå