Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ST


Anbefalte innlegg

Skrevet

Stå på, dette klarer du! =)

 

Det jeg biter meg merke i er det du sier om NÅR du spiser. Dersom du spiser et til to måltider om dagen vil kroppen tro at det er alt den får, og dermed lagre mer av det som er i maten. Ergo legger du på deg. Ved å spise OFTERE vil kroppen bruke av maten du tilfører, du får en jevnere og høyere forbrenning og vil mest sannsynlig gå ned i vekt =)

 

Jeg bruker å si til alle mine pasienter som vil legge om og gå ned i vekt at det beste er et regelmessig, sunt og variert kosthold kombinert med mosjon! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned 54 kilo ved å drikke kun pepsi max og spise ett stort måltid en gang om dagen. Beveget meg ikke en centimeter mer enn nødvendig. Det er fire år siden, og jeg holder vekta ennå.

 

Frukt og juice er helt unødvendige kalorier når målet er vektnedgang. Sunnhet kan du begynne med etter at du har gått ned, nå er det kun kalorier som teller.

 

Sukkerfri brus er mye bedre enn juice, iste, melk og saft. Om det er vektnedgang som gjelder.

 

Og ikke spis noe annet i helgene, da ødelegger du alt.

Skrevet

Ja jeg er veldig dårlig på å få i meg alle måltidene jeg skal ha.

 

I dag f.eks stod jeg opp klokken 9, gikk på tur like før 10, kom hjem rundt elleve, drakk litt vann og spiste en klementin.

 

Og så gikk jeg på butikken å handlet middag.

 

Har nettopp spist, jeg har spist to laksefileer, litt ris og en skei pæresalat.

 

Det er det jeg har spist i dag. Så blir jeg sikkert ikke å spise noe mer, kanskje en klementin eller to, Og selvfølgelig grønnsaker og dip ikveld da.

 

Har kun drukket vann i dag. Vet det er for lite, men er rett og slett ikke så veldig glad i annen mat enn middag og jeg orker ikke presse i meg noe, jeg glemmer det rett og slett siden jeg ikke har sultfølelse en gang.

 

Jeg liker ikke pepsi max eller annen brus uten sukker, så da er det nok best å bare holde seg unna det :)

 

Tok det lang tid for deg som gikk ned 54 kg uten å gjøre noe annent enn å drikke pepsi max og spise kun et måltid?

 

 

HI

Skrevet

Men som jeg sier, du må spise flere måltider. 4 måltider om dagen. Trenger ikke å være svære måltider hver gang, men kroppen trenger å ha noe å forbruke, viss ikke så lagrer den bare. Spis frokost, lunsj, middag og litt kvelds. Mellommåltid kan være frukt eller grønt..

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over det, og vet hva som skal til, men alikavel klarer jeg ikke sette det til verks. Blir bare med tanken, kan ha en dag eller to jeg er kjempe flink til å spise så faller jeg tilbake på gamle rutiner.

 

Jeg har klart å kutte brusen, jeg har klart å komme meg ut av sofaen, jeg har klart å kutte ut godter og potetgull så skal nok klare å spise normalt en dag også.

 

Tar en dag av gangen :)

 

Tusen takk for støtte og gode ord og erfaringer.

 

HI

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...