Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ST

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner nå at jeg har mest lyst til å skrive hele innlegge på dialekt (finnmarksdialekt) for å virkelig få fram frustrasjonen min.

Men da er det fare for at det blir for grovt.

Jeg bestilte meg en kjole som var akkurat for trang. Jeg er overvektig. Den satt ikke pent på og jeg fikk den så vidt igjen. Siden jeg hadde to uker på meg til jeg skal bruke den så tenkte jeg at nå skal jeg få ræva opp a sofaen og satse.

Har kuttet ut brus, har ikke drukket brus på 8 dager (drakk MASSE før), har heller ikke spist noe søtsaker, ikke godter, ikke potetgull. Har prøvd å få i meg mat, har tidlgere vært altfor dårlig på å spise. Har som regel ikke spist før middag og da har jeg spist en STOR posjon. Før Drakk jeg brus til forkost og lunsj. Brus og litt snacks på kveldene (sjokolade, potetgull ol)

I tillegg har jeg gått tur vær eneste dag, og da lange turer i skogen, med skikkelige oppoverbakker. Jeg har også vært på flere behandlinger med ultralyd for å stramme inn magen,

Så i går skulle jeg prøve kjolen igjen for å se hvordan jeg lå an, men tror du faen jeg fikk den igjen, NEI for tenkt. Jeg har lagt meg ut. Hva i helvette er greia med det??

Jeg er så deppa nå og skjønner ingen ting. Jeg som har vært så flink.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har nok med hva du putter i munnen og hvor mye du beveger deg.

Du må tenke på hva som er i middag, sauser og alt. Det meste har sukker. Prøv også å kutte hvitt mel, pasta, poteter og frukt en stund, og se om det hjelper (ikke nødvendigvis lavkarbo der du spiser masse fett, men kun lavkarbo)

Skrevet

Det som er er at jeg beveger meg MYE mer enn jeg har gjort på mange år. Er lenge siden jeg har vært så aktiv som jeg er nå.

Legger om gradvis maten også, mye fisk og grønt. Drikker nesten bare vann, av og til is te eller en kopp te på kveldene hvis jeg blir skikkelig søtsugen.

Er så skuffet over meg selv. Det som er så rart er at alle kommenterer at jeg har slanket meg. At jeg ser bedre ut. Mannen sier han ser det veldig godt i ansiktet.

Så var jo så sikker på at kjolen skulle sitte bedre, men neida. Jeg får bare fortsette å prøve.

Takk for svar.

HI

Skrevet

Jeg har ikke peiling på hvorfor du har blitt større, men den første tanken som slo meg var at du har fått mer vann i kroppen?? Dette vil jo i så fall forsvinne.

Ikke mist motivasjonen pga dette! Hold ut en stund til og så vil resultatene komme! Du har vært kjempe flink :D

Skrevet

Kan hende du spiser noe som gjør deg oppblåst. Slik at du ikke er større, men ser større ut. Prøv å kutte ut stivelse fra kostholdet og se om det hjelper. Iste har sukker, så lenge du ikke har laget den selv. Vanlig juice er også veldig sukrig.

Stå på! Du merker det nok snart, siden andre allerede har begynt å merke det:)

Skrevet

Ja, syns også jeg har vært kjempeflink. Vann i kroppen ja, det kan jo tenkes. Har merket det i fotene, får så mye vann at de blir blålig.

Men kan det sette seg vann rundt hoftene og magen? For det er der kjolen ikke vil igjen, samme med kåpen min som passet meg for to uker siden :(

Har mest lyst til å gi opp å drikke en hel haug med brus.......Men skal holde ut. Jeg vil se resultater.

HI

Skrevet

Jeg bruker iste puver som blandes med vann, men det er kanskje ikke helt bra heller. Får vel kutte det ut også og kun drikke vann.

Men er så kjedlig med bare vann. Ahhhh. Jeg drikker ikke så mye juice, 4 glass i uken kanskje.

Oppblåst ja, kan det være det. Tusen takk for svar :)

Dere er snille.

HI

Skrevet

Iste i pose er nesten bare sukker. Drikk helle saft uten sukker eller isvann med lime/sitron/eple/appelsinbåt. liten godsak av en frukt i vannet kan gi god smak! Juice er også mye sukker. Så ville droppet det om jeg slanket meg.

Skrevet

Kan du ikke bytte kjolen i en str større da? Ikke bry deg så mye om hvilken størrelse det er, men hvordan den sitter på. Ikke kjekt med kjole som strammer og ikke får igjen glidelåsen.. tror det tar mer enn to uker før du ser resultater på kroppen. Men du har vært flink da :)

Skrevet

Den var for stor i en str større, spessielt over brystene. Så tenkte at den kom til å bli en fin motivasjion siden det kun var snakk om noen få cm til den passet.

Får kutte ut den pulver isteen også. Juicen drikker jeg ikke så mye av, men kan jo kutte ut den også. Og holde meg til fun light og bare vann.

Synd det er så lett å legge på seg, men vanskelig å ta det av seg. En gang i tiden har jeg veid 62 kg, nå veier jeg 102. Har gått ned 3 kg den siste uken.

HI

Skrevet

Om du har hatt samme problemet som meg med å vente med å spise til ettermiddagen, så har du antakelig kjørt forbrenningen din i bånn. Det vil gjøre at du i en periode etter at du begynner å spise igjen vil legge på deg. Men om du ikke gir deg vil det stabillisere seg ganske fort (etter noen få uker) og du vil da raskt gå ned :)

Ikke mist motet! Hold ut... Jeg har nå gått ned 30, selv om jeg ikke hadde sjanse til å gå ned den første tiden.

Skrevet

Jeg sier bare en ting: tarmskylling!!

Jeg hadde samme problemet som deg.. Spiste sunt, beveget me mer, men gikk bare opp. Viste seg at ting "stoppet" litt inni tarmene og da går man jo ikke ned.. Jeg gikk ned 4kg på en behandling og etter det har det bare gått nedover. Selvfølgelig i kombinasjon med sunt kosthold (tarmene hater kunstig søtningsmiddel, sukker og mel...). Så nå er jeg på en "lavkarbo-light" versjon og det funker utmerket!

Vel verdt en investering!!

Skrevet

Kutt for all del isteen og juice. Frukt også om du spiser det. Drikke mye vann om du vil bli kvitt vannansamligene. Gjør du det noen dager vil du merke at kiloene renner de neste dagene.

Skrevet

Tusen tusen takk, skal kutte isteen også. Men tenker at i helgen kan kanskje iste være bedre enn brus?

Hva annet helgekos kan jeg kose meg med? Grønnsaker og dip er det ok?

Tarmskylling må jeg tygge litt på altså, har opplevd overgrep som barn og sliter veldig med slike ting. Gynekologiske undersøkelser er et mareritt, og det har blitt enda verre etter en vanskelig vakumfødsel, hele fødselen føltes ut som et overgrep og all den smerten fikk fram mange fortrengte minner.

HI

Skrevet

Hvis du seriøst vil slanke deg så bør du nok holde deg unna sukker i helgene også. Sukkrdrikke stopper vektnedgang.

Noen tåler lettbrus, mens andre ikke gjør det. Noen kan drikke mye av det, mens andre da ikke går ned i vekt pga alle de kunstige søtningstoffene.

Skrevet

Du kan drikke brus uten sukker i helgene.

Skrevet

det har noe med hvor mye du totalt får inn av kalorier. Spis enda mindre.

Ultralyd på magen funker dårlig, jeg kastet bort 4000kr på det til ingen nytte (det er humbug) for noen år siden. Det eneste som funket på meg var å spise MINDRE. spiser ikke spesielt sunt, spiser det jeg har lyst på men spiser lite.

Skrevet

Funker det ikke? Åhhh, så dumt. Grunnen til at jeg prøver ut det er ikke for å bli slankere, men for å stramme inn all den løse huden som henger. Jeg har en hengemage på nesten 7 cm. Og jo mer jeg går ned jo mer kvaspete blir magen.

Jeg har gått ned 15 kg siden fødselen, la på meg kun 6 i svangerskapet. Så 9 kg i tillegg til svangerskapskiloene har jeg gått ned. Og magen henger snart til knærne føles det ut som. Og det er pga hengemagen jeg ikke får på meg bukser i min str, jeg må opp en str for å få den igjen og da blir buksene for store i lårene. Og jeg går på meg gnagsår, AU!

Men grønnsaker og dip er det ok helgekos? Med vann selvfølgelig :)

Skrevet

Det kommer an på hva du bruker som dip. Du må sjekke innholdet i alt du putter i munnen. Det meste av posevarer inneholder mye sukker.

Skrevet

Så hjemmlaget dip er best. Får søke litt rundt etter en god oppskrift.

hi

Skrevet

Jeg vil tro iste er like ille som brus. Les på karbohydratinnholdet.

Skrevet

Du kan få det dekt, bukplastik altså om du har alvorlig overheng! Å stramme huden med slanking fungerer ikke, spesielt ikke hvis du har vært alvorlg overvektig.

Skrevet

Jeg veier 102 nå så vil jo påstå det er alvorlig overvekt.

Etter å ha vært gjennom to keisersnitt frister det ikke så veldig med bukplastikk så tenkte jeg skulle gi dette en sjanse siden det var en helt utrolig effekt på bildene de har.

Men ser nok ut til at jeg blir å ta turen til legen min når jeg har kommet meg mer ned i vekt å høre om jeg kan få bukplastikk.

Tusen takk for svar. I dag har jeg vært på to turer :) En rimelig lang i mange oppoverbakker og en kort tur til butikken og hjem. Er fantastisk å kjenne at jeg nesten ikke merker at jeg går i bratte oppoverbakker lengre. Helt utrolig hvor fort det har gått.

HI

Skrevet

du er jo flink jente :-)) stå på, så renner nok kiloene av, men kroppen holder på alt så lenge den kan....

men en ting jeg vil tipse deg om er å drikke grønn te..det er vanndrivende, og da hjelper du kroppen litt med å få ut litt av vannet i kroppen.

så undersøk den litt, og kjøp den på helsekost....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...