Gå til innhold

Hvilken barnevogn


Junimom

Anbefalte innlegg

Vi har en simo classic exclusive vi. En kjempefin vogn som vi kjøpte brukt, men den er veldig pent brukt i allefall. Litt sånn gammeldags preg, men veldig søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som har/sett på Easywalker qtro? Synes den er kjempefint. Men hadde vært greit om noen hadde hatt noen erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen annen enn Emaljunga City Cross som jeg virkelig liker! (Men har jo egentlig ikke prøvd så mye....) Her kommer det til å bli en mørk farge på sitte-delen og hvit leatherette på bagdelen :) Synes det er sååååå lekkert, men ser for meg at det blir litt skittensomt når barnet blir større ;-P

 

Blir nok kjøpt brukt... Nok å bruke penger på når man må ha ALT av utstyr! :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sverger til Emmaljunga Edge Duo, hadde den til lillemor. Når de kom med Celebration Limited utgave klarte jeg ikke å motstå, jeg solgte den gamle vi hadde og kjøpte ny. Beige/Creme i skinn, nydelig vogn! Vi brukte kun sportsdelen, og baggen var ment å brukes når nr.2 kom. Men nå har vi en bil med liten bagasjeplass, og må selge drømmevognen, for å kjøpe en mindre vogn.

 

Vil virkelig anbefale Emmaljunga! Den er ikke så tung og stor som mange skal ha det til, men hjulene er nødt for å være godt pumpet opp (hvis ikke blir den tung å trille).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange forslag. Jeg synes også det er litt vannskelig å velge. Alt for mange å velge mellom! Har litt lyst på en 4-hjulig. Hørt at de med 3 ikke er så stødige...

Har sett litt på en Maxi Cosi Mura 4. Noen som har erfaring med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var veldig usikre før forrige "vognvalg" og jeg er like usikker denne gangen. Det viktigste jeg har lært siden sist er at vogna må være så liten og lett som mulig, ellers blir det alt for mye å drasse på. Da vi fikk nr en hadde jeg ikke billappen og vognen ble derfor brukt masse og hver eneste dag gjennom hele året.

 

Sist endte vi opp med en liten Brio Swing og en brukt Emmaljunga Edge Duo. Jeg vet at mange elsker Emmaljungaen, men det gjorde ikke vi. Den veier et tonn når man skal trille hjem etter en lang tur, særlig når ungen selv begynner å veie litt. Den ble derfor fort plassert i boden som ekstravogn. Brio Swingen er litt for stiv i fjæringen og har dårlig vindskjerming, men den var ekstremt lett å manøvrere (selv på drittføre) og om det blåste litt hengte jeg bare opp et teppe for å skjerme for vinden. Bagdelen er stor og god og prisen er jo veldig rimelig. Den store handlekurven under var et superpluss, for da slapp jeg ha en stelleveske dinglende forran. Vognen ble imidlertid brukt veldig hardt (som sagt) og den er nå helt rasert. :P Den var også i minste laget mot slutten av vogntiden.

 

Denne gangen heller jeg litt mot Brio Go (som for meg virker som en mer fancy versjon av Swingen) eller Bugaboo Camelon. TFK virker veldig praktisk som bag-vogn, men jeg er litt skeptisk til den store sportsdelen. Om noen har erfaring med disse å dele blir jeg superhappy! :) Den beste sportsvognen jeg har lånt er helt klart Bugaboo Bee, men jeg vet ikke om den er god nok som nyfødtvogn? Kanskje blir det en Brio Go + Bugaboo Bee som ekstratrille? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appropos trehjulingdebatten:

 

Jeg er ganske negativ for jeg har faktisk bittelitt velteerfaring. Vi har brukt SIMO (kombi tror jeg) og kjøpte i tillegg en quinny eller noe til barnehagebruk. Den er en gammel modell med tre hjul. Til å sove i er den helt grei, men når man har en ganske stor unge, fra 8-9 måneder, som lener seg dit den ser noe spennende Må man holde fast på styre HELE tiden. Og det gjelder ikke bare over fortauskanter, men på helt flat fin vei.

 

Det er godt mulig det er forskjell på hvor stabile trehjulinger er, men jeg ville ikke anbefalt barnehagevogna vår som eneste vogn i alle fall. SIMOen er selvfølgelig stor og ikke like lett manuvrerbar på kjøpesentre... men den er stabil, og god å sitte i og jeg har aldri vært redd for at den skulle velte.

 

Med ny baby i magen er det godt mulig Quinnyen blir brukt litt i starten. Den er jo lettere å pakke inn og ut av en bil og sånt... men vi kunne ikke klart oss uten noe mer stabilt i tillegg den dagen bebisen skal sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var veldig usikre før forrige "vognvalg" og jeg er like usikker denne gangen. Det viktigste jeg har lært siden sist er at vogna må være så liten og lett som mulig, ellers blir det alt for mye å drasse på. Da vi fikk nr en hadde jeg ikke billappen og vognen ble derfor brukt masse og hver eneste dag gjennom hele året.

 

Sist endte vi opp med en liten Brio Swing og en brukt Emmaljunga Edge Duo. Jeg vet at mange elsker Emmaljungaen, men det gjorde ikke vi. Den veier et tonn når man skal trille hjem etter en lang tur, særlig når ungen selv begynner å veie litt. Den ble derfor fort plassert i boden som ekstravogn. Brio Swingen er litt for stiv i fjæringen og har dårlig vindskjerming, men den var ekstremt lett å manøvrere (selv på drittføre) og om det blåste litt hengte jeg bare opp et teppe for å skjerme for vinden. Bagdelen er stor og god og prisen er jo veldig rimelig. Den store handlekurven under var et superpluss, for da slapp jeg ha en stelleveske dinglende forran. Vognen ble imidlertid brukt veldig hardt (som sagt) og den er nå helt rasert. :P Den var også i minste laget mot slutten av vogntiden.

 

Denne gangen heller jeg litt mot Brio Go (som for meg virker som en mer fancy versjon av Swingen) eller Bugaboo Camelon. TFK virker veldig praktisk som bag-vogn, men jeg er litt skeptisk til den store sportsdelen. Om noen har erfaring med disse å dele blir jeg superhappy! :) Den beste sportsvognen jeg har lånt er helt klart Bugaboo Bee, men jeg vet ikke om den er god nok som nyfødtvogn? Kanskje blir det en Brio Go + Bugaboo Bee som ekstratrille? ;)

 

Jeg har hatt Bee'en som ekstratrille, og den er helt fantastisk..

Har den alltid liggende i bilen, så jeg slipper å drasse med meg Simo'en når jeg skal på små kjappe turer.

Nå forblir jo Simo'en i barnehagen, så heller sterkt mot Cameleon denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det Emmaljunga Duo Edge! Denne har alle kvalitetene vi ser etter i en vogn, og det har vi ikke funnet hos noen av konkurrentene :) Simo var nærmest, men valget var i grunn veldig enkelt for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...