Gå til innhold

Terrorisert av mi ega bikkje!..what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veterinærer er ikke kjent for å vite så mye om hundepsykologi, så det hadde vært bedre om dere rådførte dere med noen som virkelig hadde peiling. Men gjort er gjort, og hunden er avlivet.

At det tok 5 år før hunden bet igjen tyder jo på at det ikke var en hund som bet ved første anledning. Kan du si noe om hva som skjedde de to gangene hunden bet?

Hunder forsvarer seg de også, og det kan hende din hund gjorde det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle verdens dager kommer dere dere ikke til dyrlegen med den bikkja? Det er jo helt sprøtt at dere skal ha så høy terskel for dette. Hunden biter, knurrer, glefser og viser tenner. Og flere små barn i huset? Dere ser ikke tydelig, og det burde faktisk meldes til barnevernet for slik dere holder på.

Skrevet

Hun er tydeligvis trygg på ungene da, men ikke på deg.

Noe å tenke på?

Skrevet

Du skriver "what to do?"

Dere må avlive hunden, med èn gang!

Herregud, jeg hadde ikke turt å la barna mine komme på besøk til noen med en sånn hund engang, langt mindre bo med en.

Dette er jo en stor hund i tillegg, som kan gjøre litt skade hvis det går riktig galt.

Nei nei nei, du skal snart få en nyfødt i hus, hva om du må flytte på hunden fordi du skal amme og har barnet på armen og hunden biter? Bare for å ta et eksempel.

Familien din har helt rett, la nå moren din ta den til dyrlegen og kos deg med resten av svangerskapet ditt, vel vitende om at barna dine er trygge. Du har vel nok å bruke kreftene dine på i tiden fremover om du ikke skal oppdra en farlig hund i hjemmet til barna dine?

Jeg hadde avlivet den hunden for lenge siden.

Skrevet

Anbefaler at du kjøper snutebånd som du bruker på hunden når du går tur. På den måten har du mye mer kontroll på henne. Husk at du fester både ringen på snutebåndet og ringen på halsbåndet på hempa på selvebåndet. Fester du bare snutebåndet risikerer du at hun vrir seg ut av det. FOR det kommer til å bli en kamp med henne for at hun skal venne seg til snutebåndet.

Bruker det selv på min hund i perioder for å ha bedre kontroll på han.

Når hun har vent seg til snutebåndet prøver du å gå tur med hunden og tom vogn. Gjør dette noen ganger før du tar med ungen.

Hunden fortjener så absolutt turer og det er også ditt ansvar og lufte den, ikke bare mannens. En periode må dere belage dere på å jobbe litt ekstra med den. OG husk gobiter, masse gobiter og rosende ord. Fliiiink jente i et veldig "smør blidt" tonefall. Tipper hunden som det er nå for det meste får kjeft. Snu helt på flisa. Jobb med hunden så skal du se det går seg til.

Og gidder du ikke så OMPLASSER den til noen som gidder og har tid til den.

Skrevet

Du skriver oppsvulmet jur... Innbilt svangerskap tipper jeg på. Sjekk ut det. Kan være noe med det.

Med hund i huset er det mye jobb. Men jobber man masse med hunden og legger vekt på trygghet så skal du se du får en flott hund.

Skrevet

Hei. Jeg har nok ingenting å gjøre her på innlegget ditt.

Jeg har INGEN hundepeiling og erfaring.... men jeg er nå i permisjon og blitt hekta på hundehviskeren og animal politi hehe:)

Jeg er glad i dyr og jeg hater folk som tar dem for gitt, om de ikke funker som de vil, så dropp dem.

Til saken, jeg ser på innlegget ditt at du er virkelig glad i hunden din, men at huden din har gått til angrep på deg flere ganger.

Dette er alvorlig. Jeg som sagt, skal IKKE late for at jeg er en hunde ekspert. Men etter å ha sett på Cesar Milan show, så håper jeg å komme med noen tips. Og det er vel det du trenger? Jeg ville iallefall tatt til det jeg kunne uansett:)))

7

Nå må jeg innrømme, jeg er den personen som skumleser litt, så jeg har kansje ikke fått med meg alt du/andre har skrevet. Jeg ser at du er gravid, så og si høygravid, derfor forstår jeg veldig at ting er vanskeligere. Men jeg leser også at hunden er for lite vurdert i hverdagen.... for lite tur, for lite stimulering.

Dette er en av mine hovedgrunner, jeg skal aldri ha hund fordi jeg har hverken tid eller energi til en hund som krever så mye tur osv.

Hvorfor tok du til deg denne hunden? Merker du at du ikke strekker til? Jeg vil ikke dømme deg! Jeg tror at du er en kjempe flink hundeeier, du vil det beste for hunden, men er litt "lost". Jeg leser at hunden ikke får nok mosjon.. jeg tror det er MYE av grunnen her. Hunden trenger mosjon, lufting og å få utløp av energi. Samtidig så har du/dere nok skaffet dere hund uten at dere her utdanning/erfaring.

Søk hundeklubb, søk hjelp.. grunnleggende informasjon. Hunder kan være enkle å lære, de trenger kun hjelp og kunnskap. Lær dere hvordan dere kan forklare og takle en hund. For deres, ungenes og hundens skyld. En hund kan være så sykt verdt til familen. Jeg har ingen tvil om at denne hunden kan bli deres families diamant, den vil bringe mye glede. Den trenger kun veiledning, som en vilter tenåring. Og dette er deres ansvar!!! Jeg ønsker dere all hjelp fremover. Ta tak i dette NÅ, så dere kan slippe uroen og angsten for at hunden angriper deres barn. For det vil den IKKE gjøre med deres hjelp!! Det kan jeg love deg! Ikke ta livet av en hund som nok er et fantastisk familiemedlem... og det kommer fra en jente som er LANGT fra hunde elsker.. men ønsker at alle dyr skal ha det bra uansett :))

Skrevet

Barnevernet? er du seriøs? ..enkelte skriker altså BARNEVERN for alt!...

Tror du virkelig at barnevernet lager sak av ei ustabil bikkje som aldri har sett stygt på en unge engang?

Jeg tror at grunnen til at hun liker ungene, men ikke oss voksne, er at det er vi som irettesetter henne. Vi som kjefter og vi som kommanderer henne. Ungene våre er veldig snille med hunden. Minsten tok litt hardt i henne en gang, men da flyttet hun seg bare litt vekk fra han.

Men sånn i det daglige så er ungene og hunden veldig lite sammen, så hun utgjør igrunn ikke noen stor fare for dem føler jeg da...

Har tuusen tanker i hodet nå da...noen roper AVLIVNING som en selvfølge, andre mener at vi er problemet-ikke hunden. Og noen roper til og med på BARNEVERNET...

sannerlig ikke lett dette her :(

HI

Skrevet

og min plan var å skrive under med nick, men fikk ikke trykka av anonym knappen. But here it goes. Lykke til :)

Skrevet

HI ikke ta alle innlegg her til deg. det er mye syke folk her. Håper du leser innleggene nøye og faktisk lar både hodet og hjertet velge det riktige. Her inne må man virkelig ta ting meg en klype salt.. og man må regne med mye syke svar :S

Skrevet

Ser du ikke svarer på hvilken rase det er på hunden.

Skrevet

Jeg som ikke har peiling her, hva har rasen å si? Vet mange mener at pitbull osv er sykt aggressive osv. Men det er hva menneske gjør dem til.

Skrevet

puppeguri: du har rett i det :)

du andre her: Jeg har svart lengre opp her at hun er blanding av labrador, golden retriever og en rase til (tror det er setter)...altså en real gatemix...

HI

Skrevet

Jeg mener bare - drit i rasen her! Du og hunden trenger hjelp her! Orker du ta kampen, eller vil du gi den videre? Plis ikke avliv hunden. Jeg lover deg.. den hunden kan bli det beste du har. Iallefall blant de beste:)

Skrevet

Send meg gjerne en PM om du vil, så kan vi snakkes om du trenger det. Som jeg sa, jeg har ingen hunde "ekspertise", men jeg kan være en god støtte... :)

Skrevet

Jeg har veldig LYST til å ta kampen, men om jeg orker til syvende og sist er et annet spørsmål...

Neida, hun blir sikkert ikke avlivet med det første iallefall... ser det litt an.. tar som sagt veldig tungt på å avlive dyr i det hele tatt... men av og til virker alt bare håpløst...

men jeg og gubben må sette oss ned og lage en plan sammen tror jeg...kjører litt forbi hverandre til tider..

HI

Skrevet

en hund biter om den er redd, usikker,nervøs, da er det noe eieren gjør feil,tro det eller ei. helt forferdelig å avlive en hund som faktisk ikke er ond men bare ikke får riktig veiledning pga eiere som ikke handterer og oppdrar hunden riktig

Skrevet

Takk for det, du Puppeguri ;-)

HI

Skrevet

skam dere som avliver en hund som har tydd til biting en gang, spørs selvsagt veldig på situasjon også videre men det faktisk ikke hunden sin feil! FOD gården tar imot alle hunder og jobber med hun som uansvarlige folk har skaffet seg og ikke klart å ta riktig vare på

tenk om noen avlivde dere fordi dere tydde til "vold" fordi dere følte dere truet og ingen forstod hva du prøvde å si

Skrevet

Dette høres da ikke ut til å være en farlig hund, men en misforstått en.

Skrevet

Jeg er sikker på at dere kommer frem til en god beslutning sammen. Du virker som en fornuftig jente. Ønsker dere all lykke til her. Håper dere finner ut en løsning som funker for dere alle :)

Masse lykke til :) Syns du er tøff som tør å legge ut et slikt innlegg på dib.. du ser jo hvor mye pepper du kan få.. barnevern og all slags.. helt sykt! Dere finner nok utav den beste løsningen :)

Klem!!

Skrevet

Du viser usikkerhet og svakhet når du tar henne. Og det merker hun, og hun utnytter dette. Dyr flest er opportunister. De benytter enhver anledning til å vinne/seire. De vil være ledere, dersom de får sjansen. Og du viser tydeligvis at muligheten er der, i form av for svakt lederskap overfor hunden. Du har en ledertispe, som virkelig trenger en hard hånd i lederskap.

Du er nok bare ikke rett eier.

Jeg har selv dyr som angriper, fordi jeg kvepper til når dyret "angriper" når jeg skal håndtere dyret. Dette er fordi jeg ikke kjenner denne typen dyr godt nok. Det holder nemlig ikke å kjenne sitt dyr, men mange innen samme rase.

Og samtidig har jeg en virkelig egenrådig katt jeg kan dusje. Han tør bare ikke gjøre noe mot meg, for han vet jeg bestemmer(jeg kvepper ikke til av katters angrep, for jeg kjenner for mange katter for godt til det). Her er jeg sjefen, og katten vet det. Han kan klore meg, men vet at da kommer reaksjonene i form av katteversjonen av straff. Ingen andre burde prøve å dusje min katt ;) Denne katten er "gatas skrekk" blant nabokattene ;)

Skrevet

23:50, hunden vår bet uten forvarsel. Han glefset også hvis man tråkket han for nære, kom brått på o.l. Han var meget nærvøs og ødelagt, en omplasseringshund vi brukte mange år på å få trygg. Vi var til hundepsykolog før vi avlivet han, som sa at han måtte finne roen, sin indre rooo, bla bla bla. Dette var verdens roligste hund så lenge han fikk være med på tur. Den ble syklet med, fikk trekke på ski, timelange turer hver dag. (huskey)Og han var avslappet som en vaskefille. Men tålte ikke brå bevegelser, det å miste oversikten over forbipasserende, ikke kunne se ut av vinduet o.l. Han gnaget i stykker inventar for 10 000 vis av kroner. Vi jobbet hardt med han, men kunne aldri hatt han i hus med barn. Ei heller omplassert en allerede skadet/nervøs/ustabil hund. Veterinærens uttalelse var det fornuften sa oss, vi hadde ikke noe valg.. Det er det værste jeg har gjort i hele mitt liv, men jeg angrer heller ikke. Han knurret til barn og han bet etter unger også, uten å si fra først også. Det var bare flaks at han ikke skadet noen værre enn hun som måtte sy etter å ha fått flærret opp foten sin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...