Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #26 Skrevet 26. november 2011 Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg har jobbet en del i yrket jeg utdanner meg til, og opplever en helt annen respekt der enn i barnehagen. Jeg synes det er synd, for barnehageansatte gjør en fantastisk jobb etter min mening. Og du som mener det er helt ok å bli kalt "tante". Du har trolig ikke jobbet i barnehage før? Jeg synes i hvert fall det er noe nedlatende og arrogant i å bli kalt "tante". Jeg er 24 år, og føler ikke at jeg fremstår og oppfører meg som en "tante".
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #27 Skrevet 26. november 2011 08:22; jeg har ikke studert etter videregående. Skulle bare ta meg et hvileår og jobbe litt, men endte opp med fast jobb i et stort IT selskap og raker nå inn rundt 750 000 i året. Angrer ikke et sekund på dette. Da ser jeg heller ned på de som går og dasser på Blindern år etter år og ender opp med en generisk utdannelse som er så rundt at den ikke gir spesiell tyngde i dagens arbeidssøkermarked.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #28 Skrevet 26. november 2011 Jeg ser ikke ned på folk med lav utdannelse. Men jeg har mindre respekt for folk som er dumme (med eller uten utdannelse), og folk som ikke gidder å jobbe. Hvor man jobber har ingenting å si. Vi trenger leger, barnehagetanter, kassadamer, vaskere, lærere, professorer og alt mulig annet. Jeg syns foresten barnehagetante er et positivt begrep. Det er på en måte en vktig omsorgsperson i mitt barns liv. En assistent høres ikke like bra ut i mine ører. Men så sier jeg også lærer og vaskedame. Sier ikke adjunkt og renholdspersonale.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2011 #29 Skrevet 26. november 2011 Jeg ser ikkje ned på noen. Tilogmed den som sitter og gneker reva på ein skulebenk i mangen år og har topp karakterer. Kan vere domme som spå i yrkeslivet. Har ein slik på arbeid topp karakterer men dum som så i arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå