Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Ser dere ned på personer med lite eller ingen utdannelse? Jeg spør fordi jeg jobber som vikar i en barnehage ved siden av studiene, og opplever ofte en nedlatende tone hos mange av foreldrene. Og sitter ofte igjen med følelsen at de synes de er bedre enn meg. Spesielt når de kaller meg "barnehagetante", eller snakker til meg som jeg skulle vært 5 år. Er det slik det har blitt?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 førskoleyrket og læreryrket har generell lav status, hvorfor vet jeg ikke , sikkert fordi de innehar en jobb de gladelig setter bort selv!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Er jo ganske sykt at statusen er så lav når lærere og førskolelærere har ansvaret for det viktigste som finnes; barna våre;)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Over hodet ikke. Og om så var hadde jeg da selvsagt hatt vett nok til å behandle folk rundt meg med respekt, uansett utdannelse. Ofte vet man jo ikke engang hva "den andre" har å fare med når man møter nye mennesker. I en barnehage jeg var tilkallningsvikar jobbet faktisk kommunens x-ordfører. Hun var opprinnelig lærer men drev stort sett med politikk hele livet. Når hun så trådte ut av politikken fikk hun seg jobb i barnehage. Trivelig eldre dame med masse å fare med. Ser for meg hvordan folk hadde reagert om hun hadde satt de på plass pga nedlatende holdninger.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #5 Skrevet 25. november 2011 Absolutt ikke! Alle behandles med respekt til dem har gjort seg fortjent til det motsatte!